اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم شرکت

ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. پس از مطالعه این مقاله در صورت وجود هرگونه ابهام و یا برای پرسیدن سوال در مورد انتخاب اسم شرکت می توانید با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید تا شما سروران گرامی را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. قوانین تجارتی جهموری اسلامی ایران همه شرکت ها را ملزم کرده است که نام خود را تحت شرایط خاص انتخاب و ثبت کنند. یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند.

اسامی پیشنهادی برای ثبت شرکت

آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت. واحد انتخاب نام شرکتها و اسامی شرکت و موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکتها مستقر می باشد. کلیه واحد ها زیر نطر اداره ثبت شرکت ها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند. بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد. وقتی که در مورد پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم اولین اقدامی که باید انجام دهیم انتخابنام شرکتمناسب برای کسب موفقیت می باشد.

مقررات انتخاب نام شرکت سهامی خاص تفاوت چندانی با انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود ندارد. هر دو آنها باید بر اساس دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری باشند و نام شرکا نباید در اسم آنها قید شود. تنها تفاوت نام‌گذاری آنها، الزام به درج عبارت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در عنوان هر یک از آنها است. ، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند.

درخواست تماس

متقاضیان می توانند پنج نام پیشنهادی ارائه دهند و به ترتیب اولویت بهترین نام واجد شرایط مورد تایید واقع می گردد . می توان برای انتخاب نام به فرهنگ لغت فارسی مراجعه کرد. بعضی از واژه ها، اصلا بین مردم مصطلح نیست ولی در ادبیات کلاسیک، بارها از آن استفاده شده و خوش آهنگ و خوش تلفظ و خوش معنی است. مثل اسامی کردی و لری و جنوبی و نام گل و گیاه های مختلف. آنچه به یک برند و لوگو و نشان تجاری، هویت و اعتبار می بخشد، ظرفیت و پتانسیل شرکت یا مجموعه یا بنگاه یا سازمانی است که پشت سر ان قرار دارد و با تولید و فروش و ارتباط اثربخش با مشتری، وفاداری خود را اعلام و امتیاز رقابتی ایجاد می کند.

  • چنانچه نتیجه کارشناسی تعیین نام، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با مفاد دستورالعمل باشد، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد و ارسال نماید.
  • البته باید این نکته را در نظر داشت که با انتخاب نامی زیبا و مناسب خود را در دید مشتریان تداعی خواهیم کرد و بدین ترتیب می توان برای دریافت پیشنهاد اسم برای شرکت تجاری خود از کارشناسان مجرب بهره بگیرید.
  • در هیچ مرحله از ثبت نام، مشتری نیازی به ارائه‌ی چک ندارد.
  • برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید .

پس از بررسی دقیق، نام جدید انتخاب شده، در صورت جلسه علنی منعکس می شود، در دفاتر تعیین نام نیز وارد شده و در این مرحله برای صدور آگهی به مسئول مربوطه انتقال می یابد. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.

برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد.

ثبت برند مواد غذایی ارزان ثبت

البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. شرکتی به عنوان شرکت اینترنتی وجود ندارد و می بایست بین مسئولیت محدود و سهامی خاص یکی را انتخاب و اقدام به ثبت آن نمایید.

در نتیجه، بهتر است اسم پیشنهادی شما حداقل از سه سیلاب (سه کلمه مستقل) تشکیل شده باشد و دست‌کم دارای یک اسم خاص باشد. همچنین در حوزه ثبت برند نیز چنین مشکلی دارند.انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید. سامانه ثبت شرکت میزان زیر مجموعه هدلینگ مشاوره کسب و کار با ثبت شرکت نام موسسه خدمات اداری کـــاج می باشد. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد.

در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ تغییرات شرکت به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ اینست که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد.

نظرات

این رویکرد به ذهن شما کمک می‌کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته‌اید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد. یادآوری این نکته ضروری است که تمامی موارد بالا ثبت برند تجاری تنها به شرط ارائه رضایت‌نامه کتبی شخصیت حقوقی در قالب صورت‌جلسه هیئت‌مدیره قابل ثبت خواهد بود. اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیلِ نو، اصل، نوین، برتر و برترین به اسامی ثبت‌شده قبلی قابل تایید نیست.

هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است .

استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید.