اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 【مشاوره رایگان️】

این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم. یافتن عبارتی بامعنا و متناسب با تخصص و خدمات مجموعه ثبت برند بسیار چالش‌برانگیز است و نیاز به خلاقیت و مشاوره دارد. این چالش برای تمامی کمپانی‌های تجاری در سراسر دنیا وجود دارد و به نوع شرکت یا موضوع فعالیت آن وابسته نیست.

انتخاب نام شرکت

تحقیقات نشان می‌دهند که یوآرال‌های ساده، کوتاه و مرتبط با نام کمپانی‌ها در نظر مردم قابل‌اطمینان‌تر و دارای امنیت بالاتری هستند. همچنین جست‌وجوی سایت شما و امکان به خاطر سپردن نشانی آن نیز ساده‌تر می‌شود. گفتنی است که این موضوع ثبت تغییرات شرکت در مورد شناسه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است. پس از تنظیم اسناد ثبت شرکت و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناس مربوطه اوراق شرکت و یا سازمان را بررسی کرده و در صورت عدم مغایرت با قوانین آن را به ثبت می رساند.

نحوه انتخاب نام برای شرکت

به یاد داشته باشید که برای انتخاب نام برند باید بر مهم‌ترین ارزش، ویژگی و هدف شرکت خود تمرکز کنید. نام‌های دوبخشی تشخیص دادن شما از رقیب‌هایتان را خیلی سخت می‌کند. ممکن است این لغات قبلا انتخاب شده باشند و لوگوی آن‌ها نیز طراحی شده باشد و این موضوع خاص بودن نام برند شما را کاهش می‌دهد. البته شرکت‌های موفق زیادی مانند General Electric وجود دارند که نام‌هایشان دوبخشی است و در سراسر جهان شناخته‌شده هستند. اما فراموش نکنید که General Electricc یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در صنعت مربوط به محصولات یا خدمات خود تأسیس شد و میلیاردها دلار برای تبلیغات خود هزینه کرد. انتخاب نکردن نام‌ دوبخشی برای تضمین موفقیت شرکت توصیه می‌شود؛ مگر اینکه بتوانید جهانی شدن برند خود را تضمین کنید.

  • ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند.
  • در برخی موارد ممکن است دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی قصد همکاری با یکدیگر را دارند.در این شرایط می‌توان نام شرکت کاملا خارجی یا قسمتی از آن خارجی و قسمتی دیگیر فارسی باشد که با ارائه مدارک به همراه ترجمه رسمی اوراق شرکت خارجی این امکان می‌پذیرد.
  • فرقی نمی‌کند که نوع شرکت شما چیست یا تعداد اعضا و سرمایه اولیه آن چقدر است.
  • در حالتی که درخواست کنده به نتیجه کارشناسان اعتراضی داشته باشد باید دلیل اعتراض خود را به صورت کتبی به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام کند تا کارشناسی مجدد انجام پذیرد.
  • استفاده از واژه‌های انجمن، بنیاد، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض‌الحسنه، لیزینگ، هلدینگ و… در اسم شرکت‌های تجاری یا موسسه‌های غیرتجاری مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است.

بنابراین نهایت دقت و ظرافت را باید در انتخاب و تعیین آن به کار ببندید. فرقی نمی‌کند که نوع شرکت شما چیست یا تعداد اعضا و سرمایه اولیه آن چقدر است. آگاهی به معیارها، قوانین و روند ارزیابی اسامی پیشنهادی شما احتمال تایید نام انتخابی شما را افزایش خواهد داد.

درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال نمی باشد. البته درصورت گذشت زمان بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی باید نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام مجدد نماید. فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریالنمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.

چگونه اسم شرکت انتخاب کنیم ؟

اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می‌باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. شایان ذکر است که،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. اسم به دو صورت اسم خاص و اسم عام می باشد.اسم خاص کلمه ای می باشد که به منظور نامیدن هر چیزی اعم از شخص،حیوان،شی به کار می رود و یا حتی قادر می باشد به صورت مستقیم نهاد یک جمله باشد.

البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. اگر نام انتخابی رد شد نیازی نیست که مجدد ۴۰ هزار ریال پرداخت شود. اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد.

دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی نام شرکت ، راهنمای نام شرکت

امور اداری و برند سازی شرکت خود را از 0 تا a hundred به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید. همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت ثبت شرکت در تهران بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. موسسه تکسفیر نیز با در اختیار داشتن مشاوران و کارشناسان زبده آماده ارائه مشاوره در زمینه انتخاب اسم شرکت می باشد.

در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید. نام انتخابی شما برای شرکت یا موسسه باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. همچنین کلماتی متشکل از دو واژه فارسی که تداعی‌کننده یک واژه بیگانه باشند مورد قبول قرار نمی‌گیرند. البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. نامِ تاییدشدۀ شخصیت حقوقیِ در شرف تاسیس یا در حال تغییر فقط به مدت ۳ ماه از تاریخ تایید اعتبار دارد و اگر برای ثبت و آگهی آن اقدامی صورت نگیرد، این اسم منقضی می‌شود و دیگر اعتبار نخواهد داشت.

گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. اکثریت افراد که ثبت شرکت را انجام می دهند به جهت انتخاب مناسب و زیبا ترین نام برای حرفه خود زمان گذاشته و حتی هزینه های اضافی نیز می کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. از مواردی که در ابتدای امور برای ثبت شرکت ها مهم تلقی می شود و از بارز ترین بخش های ثبتی به حساب می آید انتخاب بهترین نام برای شرکت است. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . من میخام یه شرکت فنی مهندسی معماری ثبت کنم در خصوص طراحی و اجرای ساختمان خواستم بدونم چه اسمی مناسب هست. برای انتخاب بهتر و دقیق تر نام و گرفتن مشاوره رایگان لطفا با مجموعه تماس حاصل نمایید.

پست شد در : misc