اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 【مشاوره رایگان️】

اسم شرکت نباید تکراری باشد و نباید پیش از این توسط شرکت مشابه دیگری ثبت شده باشد. اگر نام شما مشابه نام‌های قبلی باشد، پس از درخواست از سوی کارشناس رد می‌شود. ما تولیدی واترپمپ خودرو داریم بعداز یکسال اومدیم ثبت کنیم برندمون رو ک مشابه داره و ثبت نمیشه. یه اسم میخواستم ک ب این مخفف انگلیسی ثبت شرکت بخوره ک بسته بندی هامون تغییر آنچنانی نکنه یا تکتاز توش باشه. با سلام و خسته نباشید.میخواستم یه شرکت تجاری توی شیراز ثبت کنم یه راهنمایی برای تعیین نام شرکت میخوام.متشکرم. این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود.

  • ماده ۵- نام شخص حقوقی (نام شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم ، مختص شخصی است که به نام آن در مرجعثبت شرکتها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی ، لفظی) آن را ندارد این حق پس از انحلال و ختم تصفیه ، منتفی می شود .
  • نمونه اسم زیبا برای شرکت و موسسه حقوقی نامی مخصوص و تک برای یک ارگان و شرکت بوده که برای نام گذاری شرکت های انتخاب می شود.
  • اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود.
  • در برخی موارد، بنابر شرایط پیش آمده و دلایل گوناگون نیاز به تغییر اسم شرکت احساس می شود.
  • سلام من یک نام برای شرکت آرایشی بهداشتی میخواستم که میخوام خیلی روان و بیانی داشته باشه که در ذهن ماندگار باشه.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.

نام انتخابی باید متناسب با شئونات اسلامی باشد و با آن منافات نداشته باشد . و این درحالی است که امکان ثبت نام های تکراری در شرکت ها وجود ندارد و باید توجه داشته باشید تا نام مشابه نیز انتخاب نگردد . نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد. به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود ، بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود.

اگر قصد ثبت کردن یک شرکت تجارتی ، بازرگانی ، آموزشی ، فرهنگی ، تجارت الکترونیک را دارید باید برای موفقیت شرکت تان ابتدا نام مناسب و درخور حیطه فعالیت تان انتخاب کنید. بسیاری از مدیران شرکت های موفق نام های خوبی را برای شرکت خود انتخاب کرده اند و از همه مهمتر ابتدا باید ببینید که نامی که انتخاب کرده اید خالی است و یا قبلا رزرو شده است. در این سامانه تمامی اطلاعات کلی مربوط به شرکت مانند شناسه ملی ، شماره ثبت تاریخ آخرین تغییرات ، آخرین آدرس و کد پستی شرکت و هم چنین وضعیت شرکت یعنی فعال تغییرات شرکت بودن یا تعلیق شرکت عنوان می گردد . لازم به ذکر است در این سامانه تمامی آگهی های مربوط به شرکت من جمله آگهی تاسیس و هرگونه تغییرات شرکت ها قابل مشاهده می باشد . به همین منظور اسم شرکت الزامی است و جزء اقدامات اولیه ثبت شرکت محسوب می شود. ماده ۵- نام شخص حقوقی (نام شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم ، مختص شخصی است که به نام آن در مرجعثبت شرکتها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی ، لفظی) آن را ندارد این حق پس از انحلال و ختم تصفیه ، منتفی می شود .

تغییر اسم شرکت پس از ثبت

برای ثبت شرکت باید پس از تکمیل مدارک به سایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و مراحل ثبت شرکت را انجام دهید. 6- به هنگام پیشنهاد اسم برای ثبت شرکت ها ، باید توجه داشت که نام پیشنهادی نباید کمتر از three کلمه باشد . نام شرکت ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ثبت برند ای که با رعایت قوانین، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود،قابل تغییر خواهد بود. _اسم شرکت می بایست مناسب با فعالیت شرکت باشد، توجه مصرف کننده را به خود جذب کند و برروی مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند.

ماده ۳- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها ، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند . ماده ۱ – متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی ، با مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و ارائه مدارک لازم ، نسبت به پیشنهاد نام شخصیت حقوقی (انتخاب نام شرکت) مورد نظر اقدام می نمایند . این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. داشتن اطلاعات در انتخاب نام موسسه از موارد بسیار حساس و الزامی به حساب می آید .

اسم شرکت برای ثبت

فرهنگستان زبان و ادب فارسی مرجع تایید یا رد نام‌هایی خواهد بود که از دیگر زبان‌ها وام گرفته شده باشند. بر این اساس، هنگام انتخاب نام شخصیت حقوقی علاوه بر تکراری نبودن اسم باید به این موارد نیز توجهی ویژه داشت. اگر نام اشخاص حقوقی که برای ثبت مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیربط باشد ، باید پیش از ثبت توسط متقاضی مدارک مربوطه تقدیم و تسلیم گردد . استفاده از نام های مانند بازرگانی ، خدماتی در اسم شرکت باید از پس از اخذ مجوز های لازم صورت بگیرد . به شرکتی که سرمایه آن به صورت سهام قسمت شده باشد و سهامداران به اندازه سهام خود دارای مسئولیت هستند شرکت سهامی گفته می شود.

برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود. نهایتاً سه روز پس از تنظیم صورت جلسه می­بایست مدارک موردنیاز را از طریق سامانه اداره ثبت شرکت­ها ارسال کرد. در هنگام انتخاب اسم شرکت را انتخاب می‌کند به نام دامین ( نام وب‌سایت ) خود نیز فکر کنید . هنگام انتخاب اسم شرکت باید لغاتی را به کار گرفت که مشتری به راحتی بتواند آنان را تلفظ نماید. بعد از بررسی و تایید نام شرکت باید از کلیه اوراق شرکت پرینت تهیه نمایید.سپس نام شرکت در شرکتنامه ، اساسنامه و اظهارنامه ثبت می شود.پس از امضای اوراق آن ها را به همراه کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

اسامی قابل ثبت صرفاً باید فارسی و دارای ریشه در لغتنامه های معتبر باشد. ابتدا نیازاست برای تغییر نام شرکت، مجمع عمومی فوق العاده ای تشکیل گردد سپس بر اساس قوانین صورت جلسه ای تنظیم گردد که البته به امضای هیات مدیره رسیده باشد. برای تغییر نام شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل گردد و سپس صورت جلسه ای تنظیم شود و به امضای کلیه شرکا با ذکر مقدار سهام هر کدام برسد. هنگامی که در یک نام پیشنهادی،ترکیبی از دو واژه فارسی،تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد،امکان ثبت آن وجود ندارد. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. برای انتخاب نام شرکت،از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.

انتخاب بهترین نام برای شرکت

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اشخاص حقوقی که ثبت اسم پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه ی تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند. زمانی که فعالیت تجاری در کرج ثبت می شود باید در اداره ثبت شرکتها اقدام به ثبت نماید. چراکه افراد و شرکتها ممکن است بعد از تایید و ثبت نام شرکت در اداره ثبت شرکتها ، به دلایل مختلفی بخواهند نام شرکت خود را تغییر دهند.

در صورتی که تمایل دارید از این نام در کشورها و موقعیت‌های مکانی دیگری استفاده کنید باید کارت بازرگانی دریافت نموده و از طریق سازمان‌های بین‌المللی برای ثبت نام برای شرکت استفاده نمایید. این افزایش اسامی نیاز به دقت نظر و ابتکار در انتخاب نام شرکت را تشدید نموده است. حتی بهترین نام ها نیز چنانچه قبلاً به ثبت رسیده باشند فاقد اعتبار بوده و قابلیت ثبت ندارند.