اساسنامه چیست و نحوه تنظیم اساسنامه

تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفاء می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند. مدیران شرکت برای حسن انجام وظایف خود باید سهام تضمینی یا سهام وثیقه ای تودیع (سپردن سهام به دیگری) کنند. در اساسنامه باید مبلغ پرداخت ‌شده هر سهم و نحوه مطالبه مابقی آن قید گردد. باید توجه داشت که مطابق قانون تجارت پرداخت مابه‌التفاوت نباید از پنج سال بیشتر شود.

8- تصویب حسابرسی داخلی نسبت به عملیات، معاملات و تمامی فعالیت‌های سازمان. تبصره 2- اعضاء هیات عامل با پیشنهاد رییس کل و موافقت و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب می‌شوند. هیات عامل سازمان از رییس کل (معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی) و چهار عضو که به طور موظف انجام وظیفه خواهند نمود، تشکیل می‌شود. 2- اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش و کاهش سرمایه سازمان و پیشنهاد به هیات وزیران برای تصویب. 1- بررسی و تایید پیشنهاد و تغییرات در مواد اساسنامه و ارایه آن به هیات وزیران برای تصویب. 7- تصویب ساختار کلان و پستهای تشکیلاتی سازمان براساس مصوبات هیات وزیران و ضوابط ابلاغی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور.

اساسنامه‌ی شرکت طرحیست که باید توسط بنیان‌گذارن و تیم اولیه‌ی تأسیس شرکت نوشته شود. توصیه ما آن است که نسخه‌ی اولیه را همین افراد بنویسند اما برای ارائه و نهایی‌سازی اساسنامه حتما از مشاوران حقوقی برای زوایای آشکار و پنهان حقوقی آن کمک بخواهید تا با یک کلمه یا عبارت اشتباه اداره‌ی شرکت را به سختی نیندازید. وکلا و کارشناسان موسسه‌ی حقوقی تدبیر توسعه‌ی عرفان آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی حقوقی در خصوص کلیه‌ی ثبت برند تجاری مراحل ثبت شرکت و نیز تنظیم اساسنامه‌ی آن هستند. ماده 9-هر یک از اعضای انجمن سالانه مبلغی را که میزان آن توسط هیأت مدیره تعیین و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد. ماده 9) اعضای هیئت مدیره متشکل از پنج نفر هستند که به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند. رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل از بین اعضای هیئت مدیره انتخاب می شوند.

فصل پنجم: گروههای علمی انجمن

سامانه آسان ثبت این حق را برای خود محفوظ می دارد که که در هر زمان بدون نیاز به اخطار یا اعلام قبلی همکاری خود را بدون ارائه دلیل با کاربر ختم کند. حساب کاربرانی که قوانین سایت را نقض کنند، برای سایت یا برای کاربران دیگر مشکل بوجود آورند، حقوق مالکیت معنوی را رعایت نکنند، ، مرتکب موارد جعل اسناد و مدارک شوند، موارد مغایر با قوانین کشور را انجام دهند و یا موارد مشابه دیگری را مرتکب شوند بدون اخطار بسته خواهد شد. درصورت ختم همکاری به علت نقض قوانین سایت، حساب کاربری شما بسته شده و هیچ پرداخت و اعتباری را دریافت نخواهید کرد.

تعداد بازرسان، نحوه انتخاب و حدود وظایف بازرسان در اساسنامه شرکت مشخص می‌شود. در اساسنامه شرکت وظایف مدیران تغییرات شرکت و حدود اختیارات آن‌ها بیان می‌شود. همان‌طور که قبلاً بیان گردید وظایف مدیران در حدود موضوع شرکت است.

تعریف اساسنامه

7- انجام تمهیدات لازم برای اعمال وظایف نظارتی سازمان و حسابرسی داخلی نسبت به عملیات، معاملات و تمامی فعالیت های سازمان. 1- رسیدگی و تهیه بودجه سالانه، گزارش های عملکرد ادواری و سالانه و صورت های مالی سازمان و ارائه آنها به مجمع عمومی. تبصره- مدیران عامل و سرپرستان شعب استانها و شهرستانها باید افراد مؤمن و ملتزم به اسلام و قانون اساسی ثبت شرکت در تهران بوده و قبل از انقلاب اسلامی از عوامل حزب منحله رستاخیز نباشند. ۲- تنظیم برنامه و بودجه و ترازنامه سالانه جمعیت و ارائه آن به مجمع عمومی. تبصره – علامت هلال احمر نشان اختصاصی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از این علامت به استثناء بهداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون اجازه قبلی از جمعیت ممنوع می باشد.

2- بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه به مجمع عمومی برای ارائه به مراجع ذیصلاح. 1- بررسی و اظهار نظر و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش های ادواری و عملکرد سالانه، صورت های مالی و بودجه پیشنهادی هیئت مدیره. ماده 1) سازمان هدفمند سازی یارانه ها که در اساسنامه به اختصار « سازمان» نامیده می شود، با ماهیت شرکت دولتی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری و تمام سرمایه آن متعلق به دولت است. ۲- بر اساس تبصره ۴ ماده واحده قانون وظایف و مسئولیت های جمعیت هلال احمر رئیس جمعیت با پیشنهاد وزیر بهداری و تایید هیات وزیران و با حکم وزیر مذکور به این سمت منصوب ویا عزل می شود.

آرشیو شماره ها: ۹۷

ریاست جلسات با رییس کل می‌باشد و تصمیمات آن با رای حداقل سه نفر از اعضا معتبر است. 1- نصب و عزل رییس کل سازمان به ترتیب مقرر در این اساسنامه. سرمایه سازمان مبلغ سیصد و هیجده میلیارد و پانصد و هشتاد میلیون و نهصد و چهل و هفت هزار و هشتصد و سی و پنج (318،580،947،835) ریال و صد در صد (100%) متعلق به دولت می‌باشد که تمامی آن پرداخت شده است. پارک از نظر مالی و معاملاتی مشمول آیین‌نامه مالی و معاملاتی جهاددانشگاهی می باشد. نزد بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری داخلی و خارجی و سایر موسسه های تجاری و…

  • سامانه آسان ثبت اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
  • قید اینکه شرکت داراى چند نفر بازرس خواهد بود و نحوه انتخاب و مدت مأموریت آنها.
  • درصورت وجود بدهی، علاوه بر اینکه می‌بایست بدهی خود را با سامانه ث آسان ثبت تسویه کنید، می‌بایست هزینه زیان وارد شده و هزینه‌ های حقوقی وارده را نیز پرداخت کنید و شما موافقت می کنید که سامانه آسان ثبت مجاز است هزینه ایجاد شده را از حساب کاربری شما برداشت کند.
  • ۸- مراقبت برحسن اجرای مصوبات شورای عالی و سایر مقررات ناظر برکار جمعیت.
  • 10- بررسی و پیشنهاد ساختار کلان سازمان و سقف پستهای سازمانی و برنامه جذب و تعدیل نیروهای انسانی و ارایه آن به مجمع عمومی.

موضوع فعالیتها مطابق با اهداف و برنامه های پیش بینی شده در اساسنامه باشد. ماده 20) انتقال یا مأموریت کارکنان رسمی و پیمانی دستگاههای اجرایی به سازمان با موافقت بالاترین مقام دستگاه اجرایی و مدیر عامل مجاز است. ماده 2) منابع سازمان حاصل از مواد و قانون هدفمند کردن یارانه ها و دیگر قوانین و مقررات خواهد بود. ز) سپرده ها و سهام و سرمایه های جمعیت و سازمان های وابسته به آن، در بانک‌ها، شرکت ها و موسسات بازرگانی و انتفاعی و درآمد آنها.

به عبارت بهتر نکات 20 گانه باید حتماً در اساسنامه تعیین و تکلیف شود. توجه نمایید که در اساسنامه نمی‌توان اختیار افزایش یا کاهش سرمایه را به هیئت‌مدیره تفویض کرد. یکی از مواردی که در اساسنامه باید قید شود، شرایط و ترتیب کاهش و افزایش سرمایه می‌باشد. شرکت در برهه‌ای از زمان ممکن است تصمیم به انتشار اوراق قرضه نماید. فایل های مربوط به اساسنامه شرکت خدماتی و شرکت دارویی را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

11ـ12ـ هیأت مدیره مؤظف است ظرف حداکثر four ماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همرا با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن های علمی ارسال نماید. تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود وزیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه. معین کردن تاریخ آغاز و پایان سال مالی شرکت و تعیین زمان تنظیم ترازنامه و حساب سود و ضرر شرکت برای تحویل به بازرسان و مجمع عمومی سالانه. یکی از مواردی که باید در اساسنامه شرکت قید شود، موضوع شرکت است. به همین دلیل موضوع شرکت باید به‌صورت صریح و کامل قید گردد. درواقع موضوع شرکت حدود اختیارات مدیران شرکت را مشخص می‌کند.

که هم در قانون مدنی ایران وجود دارد و هم در قانون تجارت بنابر مفهومی که از قانون تجارت در مورد شراکت میان اشخاص حقیقی و حقوقی استنباط می ‌شود، شرکت قراردادی است که بر اساس آن اعضا یا شرکا سود حاصل از سرمایه را مطابق با نوع شرکت و نام آن ما بین خودشان تقسیم می ‌کنند . شرکت ‌ها در قوانین ایران شخصیت حقوقی دارند و باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند . 18- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و مجمع عمومی سالانه.