آموزش ثبت تغییرات شرکت و چگونگی ثبت تغییرات به صورت تصویری و گام به گام

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، تکمیل صحیح مدارک است. کوچک‌ترین نقصی در پرونده یا وجود ایرادات فنی در تنظیم صورت‌جلسه‌ها، موجب بازگشت پرونده شما و طولانی شدن پروسه ثبت قانونی تغییرات شرکت می‌شود. تنظیم رسمی تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت بر عهده این موسسه خواهد بود. موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. یعنی معمولا پس از شروع کار و یا در ادامه گسترش و افزایش تخصص افراد، شرکت ها نیاز می بینند تغییراتی در موضوع فعالیت، عنوان و نام شرکت و در برخی موارد رایج تر تغییراتی در اعضای هییت مدیره، مدیر عامل و یا محل کار شرکت ایجاد کنند.

در غیر این صورت، تغییرات مورد تصمیم، قابلیت اعمال در بانک ها، موسسات و سازمان ها را نخواهد داشت. گام نخست در مسیر ثبت قانونی تغییرات شرکت‌ها، تنظیم صورت‌جلسه تغییرات است. این صورت‌جلسه پس از امضای اعضا، به همراه مدارک شناسایی شرکا و اطلاعات شرکت از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده می‌شود. کارشناسان این مرکز مدارک ارسالی شما را با دقت بررسی می‌کنند و اگر کاستی یا اشتباهی در آنها مشاهده کنند، آنها را بازمی‌گردانند. پس از رفع نواقص، پرونده شما دوباره به جریان می‌افتد.

فرم مربوط به ثبت تغییرات شرکت را دریافت نموده و تکمیل کنید. 9 مرحله زیر را باید برای ثبت تغییرات به صورت اینترنتی دنبال کنید. شما می توانید خودتان برای ثبت تغییرات شرکت اقدام کنید که در این صورت باید مراحل اداری را طی کنید. هم چنین می توانید به کارشناسان ما وکالت بدهید تا این کار را برای شما انجام دهیم. ما با تخصص و تجربه در انجام کلیه امور ثبتی، در سریع ترین زمان ممکن امور ثبتی شما را به انجام می رسانیم.

در مجامع عمومی عادی، حضور همه سهام داران و مدیران الزامی بوده و بنابراین از چنین مجامعی می توان برای تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم مربوط به امور داخلی شرکت، فرصت ها، اهداف و سیاست های کلی استفاده کرد. _ گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

ثبت تغییرات شرکتها

در مجمع عمومی فوق العاده که در ۴ ماه پس از شروع سال مالی جدید برگزار می شود، حضور بیش از نیمی از سهام داران الزامی است. هزینه ثبت تغییرات شرکت بسته به تعداد صورت‌جلسه‌ها، نوع تغییرات درخواستی و نوع شرکت متفاوت است. تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار نیز بر اساس ابعاد ثبت تغییرات شرکت کادر و تعداد کاراکتر متغیر است. در محاسبه هزینه‌های ثبت تغییرات شرکت گاهی این مبلغ را در نظر نمی‌گیرند، در حالی که چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه طبق قانون الزامی است. بنابراین، کامل کردن روند ثبت قانونی تغییرات شرکت‌ها در ایران مستلزم در نظر گرفتن تمام این هزینه‌های جانبی است.

بر طبق این آگهی سهام جدید شرکت به فروش خواهد رسید. اما در صورتی که شرکت مورد نظر از دسته سهامی عام باشد، باید به منظور فروش سهام آگهی در روزنامه های معتبر به چاپ برسد و در ادامه از سهامداران بی نام خواسته شود تا در بازه زمانی مشخص به منظور اخذ گواهینامه حق خرید سهام اقدام نمایند. ارسال صورتجلسه به اداره ثبت از طریق پست جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر. تنظیم صورتجلسه تغییرات موردنظر توسط کارشناسان امور ثبتی. تمامی موارد مربوط به ثبت صورتجلسه تغییرات از طریق سه نوع جلسه یا مجمع تعیین می شوند که در ادامه به تفکیک همه را توضیج می دهیم تا شما متوجه شوید که کدام تغییرات با چه مجمع و صورتجلسه ای باید ثبت شود.

توضیح مختصر در زمینه تغییرات انواع شرکت ها

گاهی به دلایلی اجباری یا اختیاری برخی از این مشخصات بعد ازثبت شرکتنیاز به تغییر دارند. تغییرات شرکت ها با تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات امکان پذیر است.گاهی برای برخی از تغییرات بیش از یک صورتجلسه لازم می باشد. اگر موضوع فعالیت شرکت بنا به هر دلیلی تغییر کند، این تغییر پس از تنظیم صورتجلسه در مجمع عمومی فوق العاده باید به اداره ثبت شرکت‌ها اطلاع داده شود. در صورتیکه مدیران هر شرکت قصد تغییرات شرکت در موارد فوق را داشته باشند می بایست متناسب با نوع تغییر مورد نظر، مدارک و مستندات مربوطه را فراهم نموده و پس از امضا و رعایت اصول قانونی و پرداخت وجوه مربوطه با اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایند . کارشناسان تغییرات شرکت در اداره مذکور با بررسی سوابق شرکت در صورت صحت امضا و رعایت کلیه تشریفات قانونی مذکور و دریافت وجوه مربوطه تغییرات شرکت مذکور را ثبت و تائیدیه مربوطه را برای درج در روزنامه رسمی در اختیار متقاضی قرار میدهند. منظور از تغییرات شرکت ، تغییر برخی از ارکان هویتی شرکت است که در اساسنامه یک شرکت به عنوان مشخصات منحصر به فرد شرکت آورده شده است.

  • بعد از تنظیم صورت جلسه اعضاء در جلسه باید زیر برگه صورت جلسه را امضاء نمایند.
  • در صورتی که می خواهید تغییر نام بدهید باید 5 نام را به ترتیب اولویت در فیلد مشخص شده وارد کنید.
  • عدم اطلاع از این تغییرات یا عدم ثبت به موقع آن ها می تواند دردسرساز شود و برای فعالیت های شرکت، محدودیت های ریز و درشتی ایجاد کند.
  • همچنین چنانچه نمی خواهید که سرمایه نقدی شرکت را در بانک سپرده گذاری کنید باید شرکت مسئولیت محدود را انتخاب نمایید.

به این ترتیب هرگونه تغییر در حق امضاء باید در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود. احدی از شرکاء یا عضو هیئت مدیره یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شودکه ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید. ثبت تغییرات شرکت از جمله مواردی است که بعد از انجام ثبت شرکت به آن نیاز داریم. ما در این صفحه به شما آموزش مراحل، راهنمای نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و نکات مهم تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت را آموزش می دهیم.

بنابراین اعضای هیئت مدیره می توانند با تهیه صورتجلسه ای در مورد تغییر حق امضا، این مسئولیت را از بین اعضا به شخص دیگری محول کنند. درنهایت، هرگونه تغییر در حق امضا باید در سیستم اداره ثبت شرکت ها نیز ثبت شود. اما این امکان نیز وجود دارد که در صورت نیاز و با صلاح اعضای شرکت این هدف را تغییر داد و زمینه فعالیت جدیدی برای شرکت در نظر گرفت. کسانی که قصد تغییر حوزه فعالیت شرکتشان را دارند و یا تمایل دارند که بخشی از فعالیت شرکتشان را حذف کنند، لازم است ابتدا مجمع عمومی تشکیل دهند تا اعضا در مورد این مسئله صحبت کنند و به نتیجه ی مشخصی برسند. در صورت توافق نظر اعضا باید صورتجلسه ای تنظیم شود و ضمن ذکر سهم تمامی سهامداران در آن، صورتجلسه را به امضای اعضا برسانند.

ثبت تغییرات شرکت

رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت. این تغییرات ممکن است حدود یک تا سه هفته زمان ببرد. اگر در این پروسه از وکیل کمک بگیرید ممکن است روند ثبت تغییرات تسهیل و تسریع شود و از بروز هرنوع مشکل احتمالی و یا وقفه جلوگیری شود. لطفا جهت تغییرات شخصیت حقوقی خود فرم زیر را تکیمل و ارسال فرمائید.

مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره نمی توانند بدون اجازه هیئت مدیره در معاملات شرکت دخالت نمایند. در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا، تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است. باید فوراَ در ثبت برند مرجع ثبتی (اداره ی ثبت شرکت ها)ثبت گردد. در گام مذکور و در فیلد نوع سمت ، امکان انتخاب همزمان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره وجود ندارد . تصمیم گیری در رابطه با نوع روزنامه کثیرالانتشاری که قرار است آگهی های تغییرات سال مالی پیش رو در آن چاپ و منتشر شوند.

بعد از تصمیم گیری در مورد نوع تغییرات مورد نیاز جهت ثبت و برگزاری و تنظیم صورت جلسه مربوط به آن باید نسبت به ثبت درخواست تغییرات در اداره ثبت اقدام فرمایید. یعنی هنوز آگهی نشده است و آگهی تغییرات شرکت شما در روزنامه رسمی درج نشده، برای سلب مسئولیت باید آگهی در روزنامه رسمی درج و به اطلاع عموم برسد. برا تغییرات ۲ نفر به اعضای هیئت مدیره وارد میشوند و سهام بازرسان به اونا انتقال داده میشه. ثبت شرکت در تهران اعضای هیئت مدیره شرکت من (موسسه غیر تجاری)۳ نفر و بازرس اصلی و علی البدل هم سهم دارند .که بازرس اصلی فوت شده است. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که ثبت تغییرات در سایت و پیگیری شخصی آن پروسه ای با مدت زمان طولانی خواهد شد می توانید برای سرعت بخشیدن به این به امر به شرکت های ثبتی مراجعه کنید زیرا اقدام از طریق شرکت ثبتی سرعت انجام و رسیدگی به پرونده را بسیار سریعتر می کند.