Content
مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. در این موتور لازم نیست که شما پسوند انتهایی نام دامنه مثل دات کام را تایپ نمایید، این موتور خودش گزینههای موجود و ترکیبات مختلف را به شما پیشنهاد میدهد. این موتور جستجوی نام دامنه، قابلیت این را دارد که در حال تایپ نام انتخابی شما، ادامه نام دامنههای موجود را خودش تایپ کرده و بدین صورت به شما ایدههای خوبی میدهد. شما وارد سایت شده و کلیدواژه خود را به صورت لاتین وارد مینمایید.
- یکی دیگر از ویژگیهای اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد.
- هر شخص حقوقی همانند شخص حقیقی باید دارای اسم باشد تا هویتش مشخص و قابل تشخیص باشد.
- اما موتور بعدی که دنیای انتخاب اسم برند است نیم اسمیت نام دارد.
- وبسایت شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) با تغییر بازرس ها و ابقا اعضای هیت مدیره در حال بروز رسانی می باشد لطفا در صورت سوال با شماره تماس مدیریت یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.
- در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند .
با انتخاب درست، اسم برند شما میتواند یکی از با ارزشترین داراییهای شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین ثبت شرکت در تهران اسم را انتخاب کنید. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید میتوانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید.
راهنمای جامع انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی+ نمونه اسم آنلاین شاپ
با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نامهای خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید میتونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه….
ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسمهای مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکتها را نیز دریافت کنید. با انتخاب اسمهای عمومی نمیتوانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی میتواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کاملکننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. یک تصمیم اصلی در فرآیند نامگذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر.
لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها
رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره میماند و اسامی رایج خیلی راحتتر فراموش میشوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید.
در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است. پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی خواهد کرد. نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب میشود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژهای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکتها انجام میشود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام میشود.
بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است .
این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . شرکت سهامی عام، جز شرکتهای تجاری است که این شرکتها به این دلیل سهامی عام خوانده میشوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست میآورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست. در سامانه شناسه ملی استعلام بگیرید که نام انتخابی شما قبلا توسط شخص حقوقی دیگری ثبت نشده باشد. سعی کنید از تفکرات دیگران برای انتخاب نام شرکت استفاده نمایید و با دوستان و اعضای خانواده ی خود در این زمینه مشورت کنید.
تکنیک انتخاب اسم برند
می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند. مشوق شرکتهاست تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند. ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند.
در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین نمونه نامهای ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد. در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود. در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است.
شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید . در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامههای دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.
بنابراین قبل از چاپ منو و سردر، مطمئن شوید نام رستوران شما دارای علامت تجاری نیست و از پیش به ثبت نرسیده است. Saison، یک رستوران با سه ستاره میشلن در سانفرانسیسکو است، که ترجمه فرانسوی کلمه فصلی است. از آنجا که با در دسترس ثبت برند تجاری بودن محصولات فصلی منو کاملا تغییر میکند، این نام بسیار مناسب مفهوم آنهاست و نمونه مناسب دیگری برای نحوه انعکاس موضوعی در مورد اسم رستوران است. انتخاب یک اسم جذاب برای رستورانتان یکی از کارهای دشوار راه اندازی رستوران است.
در زمان ثبت شرکت ها باید 5 نمونه از نام های منتخب خود را بر طبق اولویت به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده و از این طریق اقدام به انتخاب بهترین و مناسب ترین اسم برای شرکت و موسسه خود کنید . مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند ثبت تغییرات شرکت که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده میکنند، واکنش مثبتتری نشان میدهند. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسبوکارتان در کشورهای مختلف شود.