Content
اگر می خواهید فعالیت اینترنتی داشته باشید باید از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید. نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد. اگر برند شما بین المللی است می توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در پایان نام موردنظر استفاده کنید. سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ قانونی قابل به کارگیری باشد. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است.
نام گذاری برند به تجارتی بزرگ تبدیل شده و برای استخدام یک شرکت کارکشته در این حوزه باید مبلغی بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دلار یا حتی بیشتر، علاوه بر هزینه ی کارهای گرافیکی، بپردازید. آیا شما نیز تجربهای در خصوص انتخاب نام برند برای کسبوکار خود یا دیگران دارید؟ تجربیات و دیدگاههای ارزشمند خود را با ما و کاربران همیار آیتی به اشتراک بگذارید. در حال حاضر برخی از برندهایی که صرفا وقت و حوصله برای آنها صرف شده، بیش از 400 تغییرات شرکت میلیارد تومان ارزش دارند، پس بهمنظور انتخاب برند ایدهآل توصیه میشود راهنماییها و نکات گفته شده را رعایت کنید. برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما میکنید، باشد. این کار باعث میشود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، میتواند باعث به اوج رسیدن کسبوکار شما شود، یک اسم اشتباه هم میتواند کسبوکار شما را از موفقیت دور کند.
یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است. شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد میکنم با عضویت پولی از سایت واژهیاب فارسی برای جستوجوی واژهها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژههای مشابه و همقافیه در اختیارتان میگذارد. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند میتونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه. در عوض دونستن قوانین و نکات در مورد نام برند میتونه به شما کمک بزرگی کنه.
نامهای زرنگ، تنبل و خنثی برای برند را بشناسید
اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین. از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و میتونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. طبق پژوهشی که تو سال 2010 انجام شد، متوجه شدن که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکاکولا، کیت کت و… که از کلمات هم وزن استفاده شده علاقه بیشتری دارن.
- به ویژه که برچسب های تقلید شده توسط خرده فروش ها به طور گسترده ای رواج یافته اند.
- شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگیها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد.
- نام تجاری باید ویژگیهایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند.
- چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکههای اجتماعی گرفته شود.
اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شدهاند، به نامهایی که قبلا نوشته بودید برگردید. گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفتهاند را انتخاب کنید. حتما بررسی کنید و ببینید دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آنها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند. پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید. هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آنها در یک لیست نوشته شوند.
به عنوان مثال، اسم آدیداس از Adolph “Adi” Dassler ( آدی داسلر)، بنیانگذار شرکت گرفته شده است یا در ایران میتوانید پشمک حاج عبدالله را در این گروه از نامها در نظر بگیرید. اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای میدهند. این نوع اسمها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. مکانهایی مثل هیمالیا، زاگرس، مدیترانه، دنا، کاسپین، خلیج فارس و … میتونه باعث جذابیت اسم انتخابی شما باشه. در آخر و بعد از بررسی هر کدوم از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشته باشن رو به عنوان اسم برندتون انتخاب کنین.
چطور یک اسم برند مناسب انتخاب کنیم؟
از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژهای دارد. با این نام برند شما را میشناسند، سمت شما جذب میشوند و مشتریتان میشوند. اگر در انتخاب اسم برند عجله کنید، فرصتی برای پشیمانی و جبران نیست.
گفتیم که نامهای بیش از حد توصیفی، میتواند محدود کننده باشد، از طرفی نامهای بیمعنی نیز همین تاثیر را دارد. طبق نظر متخصصین این حوزه نام ایده آل در واقع چیزی در مورد ارزشها یا نگرش شرکت را منتقل می کند، حتی اگر مستقیما توصیف کننده ی آن چه که در تجارت در حال انجام است، نباشد. باید خودتون خلاقیت داشته باشید ، بنده جهت راهنما اینو میتونم بهتون بگم که لازم نیست یه اسمی پیدا کنید که از قبل معنی داشته باشه ، میتونین یه اسم خودتون بوجود بیارین و خودتون بهش مفهوم بدین ، مثل اکثر شرکت های بزرگ. پس هر کاری که میتواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند استفاده کنید تا پیش از پیش محصولات شما به سر زبان ها افتاده باشد. برای مثال اگر حوزه کاری شما در مورد فروش موبایل باشد میتوانید در کنار اسم فروشگاه خود از پسوند هایی مانند apple، samsung استفاده کنید.
از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد . کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند ثبت برند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود . سوهان حاج حسن و پسران یا پشمک حاج عبدالله نمونه های ایرانی اسم برند بر اساس نام موسس شرکت است.
پس حتما این کار ها را در پیج خود انجام دهید تا هم بازدید کننده زیادی را برای پیج خود جذب کرده باشید و هم این که برای برند سازی پیج خود کمک کنید. نام کاربری که کوتاه باشد باعث میشود تا بیننده در یک نگاه برایش قابل فهم باشد که با چه موضوع و محوصلاتی ثبت شرکت طرف خواهد بود. همین مورد خود به خود به برند سازی پیج شما که در ادامه مقاله به راه های برند سازی در اینستاگرام نیز خواهیم پرداخت کمک کرده باشد. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهادهای مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری میکند.
از پسوندهای رایج برای ساخت اسم شرکت استفاده کنید
پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد . به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد .