Content
همین حالا، دامنه خود را با تضمین کمترین قیمت در ایران، ثبت کنید. برای ثبت دامنه هم که روی دکمه زیر کلیک و کار را تمام کنید. در آخر، از طریق تکنیک حذف نامهای ضعیف، به تعدادی اسم قدرتمند و مناسب خواهید رسید. از سایت واژهیاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایدههای جدید استفاده کنید. استفاده از مطالب اورامان وب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
زیرا که در این صورت باعث اذیت و تکراری شدن در چشم مخاطب های خود خواهید شد. منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید. از عکس پروفایل اکانت گرفته تا محتوا هایی که در آن استفاده میکنید.
اینگونه برندها به علت عدم جلب نظر و برانگیخته ننمودن حس کنجکاوی مخاطب، هرگز موفق نیستند. این کلیدواژهها را روی یک برگه آ۴ بنویسید، به صورتی که در زیر هر کدام از این کلیدواژهها جاهای خالی زیادی برای نوشتن انتخابهای بعدی باشد. این موضوع در نام دامین برای سایتهای اینترنتی بیشتر بارز است. به خاطر قسمت لاف به کار رفته در انتهای نامش ممکن است برخی از افراد دچار سوءتفاهم شوند. این نام شبیه کانگورو دیده و خوانده میشد و این یک تداعی نامناسب محسوب میشد.
برای ساخت برخی نامهای برند معروف جهان از ترکیب حرف و عدد استفاده شده است که به نامهای آلفانامریک شناخته میشوند. نام برند بسیار معروفی که به رقابت با کوکاکولا و پپسی کولا پرداخت و به شدت موفق بود. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونهاند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. میبینید که برخی از این نامهای دارای شخصیت حیوانی یا افسانهای هستند که علاوه بر قابلیت تصویری بودن قدرت بیشتری به آنها میدهد. زیرا استفاده از شخصیت حیوانی یا انسانی خود یکی از کلیدهای ساختن نام برند قدرتمند است.
- از مخاطبانتان بخواهید تا دوستانشان را نیز به این مسابقه دعوت کنند.
- پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از 45 طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید .
- برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نامهای پیشنهادی برای شما شروع شود.
- تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.
- همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد.
- مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان میتواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیشتری میخوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید.
استفاده از نام مناسب شرکت میتواند اثر بخشی فوقالعادهای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم برای شرکت بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب میکنید ویژگیهای یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید.
هزینه ثبت شرکت سهامی خاص
هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کمکم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید.
از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و میتونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. طبق پژوهشی که تو سال 2010 انجام شد، متوجه شدن که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکاکولا، کیت کت و… که از کلمات هم وزن استفاده شده علاقه بیشتری دارن. ثبت شرکت یا اسم برند ایرانی مثل اشی مشی، مزمز، چین چین از همین روش برای انتخاب نام برند استفاده کردن. و این ویژگی باعث شده استفاده از اونها و تلفظ و به خاطر سپردنش برای مردم آسونتر بشه. در ادامه میگیم یه برند ایدهآل باید چه ویژگیهایی رو برای اسم برندش در نظر بگیره.
به نظر ما هم این موفقیت بسیاری از شرکتهایی همهچیز فروش تا زمانی ادامه دارد که رقیب قدرتمند تخصصی برای آنها وجود ندارد
چراکه ممکن است کشور یا منطقه شما از ثبت این نام که مشابه با نام تجاری دیگری است خودداری کند. آنها میتوانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند. برای مشاوره در مورد طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و اپپلیکیشن موبایل میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید. در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند میشود، تئوریهای زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرفکنندگان واکنش مثبتتری نسبت به اسمهایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان میدهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … .
پس توصیه میکنیم اگر اسم مخفف شدهی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر اینصورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. برای مثال شرکتهایی مانند بیامو و یا آیبیام از اختصار استفاده پیگیری ثبت تغییرات شرکت کردهاند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکتها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود.
و یاعنوان کمپین تبلیغاتی Sloganبهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به ۹ معیار متفاوت زیر توجه نمود.
اسمی که برای برندتان انتخاب میکنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگتر میشود. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس میگیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهادهای مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری میکند. نام انتخابی برای ثبت برند تجاری شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. و در مرحلهی آخر هر کدام از اسمها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، بهعنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید.
چرا نامگذاری انتخاب نام آسان نیست ؟
زاپوس که از واژه اسپانیایی زاپاتوس میاد و معنی کفش می دهد و هولو که شرط میبندم این را نمیدانستید؛ در واقع یک اصطلاح چینی است. نام های تداعی گر تلاش می کنند معانی خیالی روی برندشان بازتاب بدهند. آمازون که در آمریکای جنوبی واقع شده، بزرگترین رودخانه جهان است.
حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. از انتخاب اسم های دورهای که بین مردم محبوب میشوند، اسم ترندها و مدهای زودگذر در دنیای فشن نیز پرهیز کنید.
بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نامهایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید.