راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

در واقع به صرف تبلیغات نمی‌توانیم یک نام تجاری جدید را تثبیت کنیم. هزینهٔ سرسام‌آور تبلیغات شاید نتواند بهای خود را بپردازد اما باعث می‌شود رقبا مجبور به صرف هزینه‌های هنگفتی در همین راستا شده و اگر توان مالی آن را ندارند ناچار به تبعیت از ما حرکت می‌کنند. شرکت‌ها در زمان اوج شُهرت و معروفیت خود باید به تبلیغات بپردازند تا همچنان قوی، محکم و پررنگ بمانند مانند کارت اعتباری ویزا یا شرکت معروف و صاحب نام مایکروسافت. شایان ذكر است به موجب ماده ٣ قانون سجل احوال مصوب ١٣٠٧ كسی حق ندارد نام خانوادگی شخص دیگری را به عنوان اسم تجاری خود قرار دهد.

استفاده از واژه‌های انجمن، بنیاد، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض‌الحسنه، لیزینگ، هلدینگ و… در اسم شرکت‌های تجاری یا موسسه‌های غیرتجاری مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است. ثبت شرکت در تهران همچنین برای راه‌اندازی مجموعه‌های تعاونی ابتدا باید تاییدیه نام پیشنهادی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی مرجع تایید یا رد نام‌هایی خواهد بود که از دیگر زبان‌ها وام گرفته شده باشند.

نام های تجاری

همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.

اثري است از مت هيگ به ترجمه سنبل بهمنيار و چاپ انتشارات سيته. در مجموعه حاضر one hundred نام تجاري برتر و علل و عواملي كه زمينه ساز موفقيت آن ها شده، مورد بررسي قرار گرفته اند. آن چه كه مسلم است تفاوت در شيوه ي برندسازي و شهرت يافتن يك نام تجاري خاص است، برگزيدن صد شركت كه به سبب فعاليت ها و شيوه عملكردشان در ليست بهترين ها واقع شده اند، ديدي كلي از رمز و رازهاي شهرت و پايداري يك نام تجاري ارائه مي سازد. اگر تفاوت یک نام پیشنهادی با یک نام ثبت شده فقط در استفاده از پسوندهای جمع (مثل ان، ون، ین، ها، و جمع مکسر) و یا حذف اونها باشه باز هم امکان ثبت اون اسم وجود نداره. ــ اگر در یک نام پیشنهادی ترکیب شدن دو کلمۀ فارسی تداعی کنندۀ یک واژۀ بیگانه (خارجی) باشه.

لیست عادت های دگرگون کننده ی زندگی تان چیست؟

مانند شرکت زیراکس که شاید امروزه تنها دارایی ۵/۱۹ میلیارد دلاری شرکت زیراکس تنها و تنها نام آن است. برای اینکه مراحل ثبت نام تجاری خود را بدون دغدغه و اشتباه پشت سر بگذارید، با تغییرات شرکت مشاوران ما در ثبت فردا تماس بگیرید. معمولا برندهای معروف جهان به واسطه محبوبیت، قدمت و داشتن محصولات خوب با ویژگی های منحصر به فرد در بین مصرف کنندگان خود شناخته شده هستند.

  • فرآیند انتخاب نام تجاری یک فرآیند بسیار مهم بوده و نیاز به آنالیز و بررسی فراوان دارد.
  • پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.
  • توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است.
  • نام اشخاص حقوقی ثبت شده بوسیلۀ یک صورت جلسه که با رعایت قوانین و مقررات و متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت­ها ارائه میشه، قابل تغییره.
  • شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد.

با مطالعه این کتاب به الگوهایی دست می‌یابید که به کمک آن مي‌توانید برای برند، محصولات، کتاب، فروشگاه، شرکت، سایت اینترنتی و هر چیزی که به نام‌گذاری نیاز دارد، اسامی قدرتمندی انتخاب کنید. انتخاب اسم تجاری ( نام‌برند / نام‌تجاری Brand Name ) یکی از نخستین و مهم‌ترین اقدامات در زمان ایده پردازی در خصوص ایجاد یک کسب و کار است ، حتی برخی شرکت‌های بعد از سالها فعالیت … برای اینکه شرکت‌ها از طریق علائم تجاری خود بتوانند به ایجاد و حفظ اعتماد مشتری بپردازند، نیازمند تبلیغات پرهزینه و بازایابی خوب و قدرتمند هستند. تبلیغات نامناسب،افت ناچیز در کیفیت محصولات، می‌تواند باعث گریز آن مشتری از بازار مصرف آن مارک تجاری شود. شرکت‌ها به کمک علائم تجاری قدرتمند می‌توانند خود را ازنظر راهبردی برای آینده تثبیت کرده و با رقبای بالقوه‌ای که بازارهای جهانی را تحت کنترل دارند به‌طور مؤثر رقابت کنند. بنابراین می‌توان گفت که شرکت‌ها باید برای کسب اعتبار جهانی،ورود به بازارهای جدید،رشد درازمدت،کاهش هزینه و افزایش تولید،اقدام به ایجاد،تثبیت و مدیریت علائم تجاری خود کنند.

تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. انتخاب نام های محدود می کند در کسب و کار اشکال ایجاد کند.

دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی انتخاب اسم شرکت‌ها در ایران است. این دستورالعمل را اداره تعیین نام اشخاص حقوقی و ثبت تجاری تدوین کرده است. توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود.

قابلیت ثبت برند را چک نمایید

ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ اینست که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد. فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای کامپیوتر، معادل فارسی رایانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. کارشناسان ما، مشتاقانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما در خصوص تعیین نام شرکت های تجاری هستند. کتاب نامهای تجاری قطعا میتونه به رشد تجارتها و مطرح شدن برندها کمک کنه. امیدوارم همگی بتونن از اطلاعات و تجارب شما استفاده کنن. بهتون تبریک میگم که چنین کتابی رو به رشته تحریر در آوردید، جای چنین کتابهایی بی شک در کشور ما خیلی خالی است.

اسامی شرکتهای بازرگانی

بعضی افراد در این‌گونه موارد و برای اینکه مشکلاتی مانند موارد بالا به‌وجود نیاید، و شرکت آن‌ها دارای اسم خاص و یک سیلابی باشد اقدام به خرید شرکت دو سیلابی می‌نمایند. شما به عنوان صاحب این کسب و کار مجبورید مدت طولانی با این نام زندگی کنید، پس مطمئن شوید که از آن راضی هستید و مطمئن باشید که این حس به مشتریانتان هم منتقل می‌شود. درک پاسخ این سوال‌ها به شما کمک می‌کند تا ثبت برند نام بهتری انتخاب کنید و مطمئن ‌شوید که اسمی منحصر به فرد و معتبر خواهید یافت. مصرف کنندگان می‌خواهند با برندهایی ارتباط برقرار کنند که دقیقا رسالت، چشم انداز و ارزش‌های اصلی آن‌ها مشخص باشد. سپس، از آن گرافیک به طور مداوم در سراسر موارد بازاریابی خود استفاده کنید. همه این موارد می توانند به شما و مشتریان شما برای دریافت ایده ی درست در مورد نام تجاری شما، کمک کنند.

برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید .

اسامی مخصوص اماکن مختلف جغرافیایی که گویای یک منطقه ی جغرافیایی است مانند اروپا .اسم خاصی که منحصرا به یک چیز تعلق دارد و بیش از یکی نیست. اسم خاص کلمه ای است که برای نامیدن هر چیز مثل شخص،حیوان،شیء یا مفهومی بکار می رود و حتی می تواند مستقیماَ نهاد یک جمله باشد. در بعضی شرکت های تجاری، نام شرکت ، نام تجاری آن هم هست که در اینصورت دارای ارزش اقتصادی می شه و بعنوان بخشی از دارایی های شرکت به حساب میاد. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام. جای تبریک فراوان به جامعه‌ی فرهنگی کشورمان دارد که چنین کتاب ارزشمند و منحصر به فردی در دسترس فارسی‌زبانان قرار گرفته است. ۴۷ ایده کسب و کار مرتبط با شیمی (صنایع شیمیایی) – آکادمی …