انتخاب نام مناسب برای برند

در این راستا حفاظت قانونی از برند از گام های اصلی برای ایجاد یک برند قدرتمند است. شرکت هایی که دارای علائم و اسامی تجاری ثبت شده می باشند عملاَ در مقابل خط مشی های رقبا بیمه شده اند. سلام دوست عزیز، چون این موضوع سوال شما، سوال خیلی از دوستان است پاسخی همراه با صراحت خدمت شما می دهیم که سایر دوستان نیز پاسخشان را گرفته باشند. بهتر است با موسسه تماس بگیرید و پرونده شما مشاهده شود تا مشاوره بهتری به شما داده شود. ما در موسسه ثبت کاج، علاوه بر مشاوره قبل از اقدام به ثبت برند و لوگو، نکات لازم در مورد انتخاب برند یا طراحی لوگو و علامت تجاری را نیز یاد آور می شویم تا در کنار داشتن برندی خلاقانه و جذاب کسب و کار بی نظیری را رقم بزنید.

به طوری که وجود یک نام تجاری قوی به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار، اجازه دسترسی به سهم بازار بیشتری را فراهم می آورد و جایگاه خاصی را در بازاریابی برای محصول ایجاد می کند. امروزه، تعبیر نام تجاری به عنوان یک شخصیت، باعث انجام تحقیقات گسترده ای بر روی نام های تجاری به عنوان یک علامت نمادین که دارای شخصیت بوده و مورد پذیرش مشتریان می باشند شده است. اسامی توصیفی مثل امریکن ثبت شرکت در تهران ایرلاین یا هوم دیپات به طور دقیق توصیف می‌کنند که شرکت چه کاری انجام می دهد.اما این اسم ها زیادی سنگین هستند و مالکیت و مراقبت از آنها خیلی سخت است. بعضی از مخفف ها نوستالژیک هستند؛ مثل مرغ سرخ شده کنتاکی که مخفف شده به KFC، چون مرغ سرخ شده به نظر زیاد سالم نمیاد و نام بانک هنگ کنگ و شانگهای که به HSBC تبدیل شد تا به بانک کمک کند که در ابعاد جهانی رشد کند.

لطفا شماره تماس خود را ارسال نمایید تا با شما تماس گرفته شود. طبقه 26 – انواع توري و قلابدوزي، روبان، بند (نوار) حاشيه و قيطان؛ دكمه، قزن قفلي، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌هاي مصنوعي. طبقه 4 – روغن‌ها و گريس‌هاي صنعتي؛ روان‌كننده‌ها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ. احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که بصورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود.

اسم خاص برند

طبقه 44 – خدمات پزشكي؛ خدمات بيطاري؛ مراقبت‌هاي بهداشتي؛ و زيبايي براي انسان‌ها ياحيوانات؛ خدمات كشاورزي، باغداري و جنگلداري. طبقه 28 – انواع بازي و اسباب بازي؛ لوازم ورزشي و ژيمناستيك كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ تزئينات درخت كريسمس. طبقه 22 – طناب، رسيمان، تور، چادر، سايبان، برزنت (تارپولين)، بادبان و شراع، كيسه و گوني كه در طبقات ديگر ذكر نشده است؛ مواد لايي و لايه‌گذاري و پوشال (به استثناي لاستيك و پلاستيك)؛ مواد خام ليفي براي نساجي. طبقه 19 – مواد و مصالح ساختماني (غيرفلزي)؛ لوله‌هاي غيرفلزي سخت و غيرقابل انعطاف براي استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قير و قطران؛ ساختمان‌هاي متحرك غيرفلزي؛ بناهاي يادبود غيرفلزي. طبقه 10 – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندام‌هاي مصنوعي، دندان و چشم‌مصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني. طبقه eight – انواع ابزار و لوازم دستي (كه با دست كار مي‌كنند)؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال، سلاح كمري، تيغ.

نام برند ها

استعلام قابلیت ثبت علائم تجاری فرآیندی تخصصی و بر اساس تجارب پیشین می باشد، به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت رایگان این کار را به ما واگذار کنید. برند، ثبت برند علامتی اختصاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره می برد. در حقیقت یک شرکت یا یک محصول را می توان با برند و علامت تجاری مربوط به آن شناخت.

درخواست ثبت برند شرکت باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. متقاضی در پایان ثبت نام اولیه، کد رهگیری دریافت می کند تا روند پیشرفت کاری ثبت برند را پیگیری نماید و از مرحله به مرحله آن، آگاهی داشته باشد. برای جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه ای که می خواهید صرف ثبت یک برند ثبت شده بکنید، بهتر است قبل از ثبت از وب سایت ما استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که مشابه برند شما قبلا ثبت نشده است. ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد. زمانی که شخص یا شرکتی از برند شما برای نام گذاری محصولاتش استفاده نمایند آنگاه شما بنا بر قوانین برند در کشور می توانید آن مجموعه را موظف به تغییر نام و بابت این تخطی مجازات نمایید.

پرداخت حق الثبت برند

مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد.

ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمی‌توانید انجام دهید. دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد. 1- اگر در نظر دارید تا از نام محصول یا خدمات خود از لحاظ معنوی محافظت کنید، بله نیاز است تا آن را ثبت کنید.

سلام لطفا هزینه ای که برای خدامات ثبت برند دریافت می کنید بفرمایید. شما باید الحاق به موضوع داشته باشید که این محصولات هم برای شما ثبت شود. این کار تقریبا ده تا پانزده روز زمان میبره و برای هزینه هم با کارشانس های شرکت تماس بگیرید. سوم اینکه علاوه بر ثبت برند، ثبت لوگو و علامت من هم انجام میشه و اگر انجام میشه مشخصاتی که لوگو برای ثبت داشه باشه رو لطفا برای من ایمیل کنید که آماده کنم برای قرارداد حضوری بیارم خدمتتون.

  • جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد.
  • علامت تجاری باعث متفاوت بودن و خاص بودن خدمات و محصولات یک شرکت، نسبت به سایر شرکت ها می گردد.
  • البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد.
  • فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.

اما این اسم نشان قدردانی از دست یافته های مهندسی الکترونیک تسلا است. هفت دسته مختلف اسم وجود دارد و تقریباً تمامی اسامی برندها در دنیا، در یکی از این هفت دسته جای می گیرد. پس از آن که از تکراری ثبت تغییرات شرکت و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید .

بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید . برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید .

اطلاعات تماس

در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید و سپس کپی آن را نیز همراه سایر مدارک تحویل دهید. گاهی افراد نام های واقعاً خوبی برای فعالیت و برندسازی خود انتخاب می‌کنند اما در آخر متوجه می‌شوند که این نام توسط فرد یا شرکت دیگری قبلاً ثبت شده است. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد.

توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است. خوشحالم که مقاله مورد توجه‌تون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید. لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید.