صفر تا صد “کد اقتصادی” و “پرونده مالیاتی”

این کد به افرادی تعلق می گیرد که مشغول ارائه خدمات یا تولید کالا هستند. این کد را می توان مانند کد ملی در نظر گرفت که کاملا منحصر به فرد است و برای یک واحد اقتصادی در نظر گرفته می شود. این کد توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعیین گشته و به کسب و کارها تخصیص می یابد. تمامی اشخاص حقوقی که به امر توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی، تولیدی، مونتاژ و واردات و صادرات اشتغال دارند کد اقتصادی تعلق می‌گیرد.

  • ما در این مقاله تلاش میکنیم تا درباره استعلام کد اقتصادی مطالبی را به افرادی که میخواهند برای شرکت خود کد اقتصادی بگیرند، ارائه نماییم.
  • هرگونه جعل، تقلب، سو استفاده و تبانی مرتبط با کد خلاف مقررات است و با متخلفین برابر مقررات قانونی برخورد خواهد شد.
  • اگر می خواهید با مراحل دریافت و چگونگی استعلام کد اقتصادی بیشتر آشنا شوید…
  • دقت داشته باشید اگر در بازه زمانی 7 روز برای تایید اطلاعات خود اقدام نکنید، پرونده شما به صورت اتوماتیک حذف می‌شود.

سپس فرم های تکمیل شده را به همراه مدارک زیر به واحد مربوطه تحویل و در مرحله بعد نسبت به پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی اقدام نماید. پس از این که وارد فضای سایت شدید، روی گزینه ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی کلیک کنید. اگر فروشنده کالا یا خدمات، به منظور صدور صورت حساب که کد اقتصادی روی آن درج شده است، از خریدار، درخواست وجهی کند، خلاف مقررات است و با متخلف، حسب مقررات برخورد خواهد شد.

مزایا و جرایم تخلفات در این گفتار سایت محاسبان تلاشگر خبره ارائه شده است تا راهنمای مودیان حقیقی و حقوقی در سراسر کشور باشد. در واقع با ثبت شرکت در تهران قدیم؛ تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی انجام می‌شود. کد اقتصادی جدید متناسب و مطابق با سیستم جامع مالیاتی جدید طراحی شده است اما در حال حاضر کدی صادر نشده و فقط ثبت نام انجام شده و کد رهگیری ثبت نام ارائه می‌شود.

اخذ کد اقتصادی، بعد از ثبت شرکت و برای اخذ کارت بازرگانی، الزامی است. شرکت­ها از زمان ثبت در اداره ثبت تا دو ماه بعد وقت دارند که جهت تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کنند. در غیر این صورت مجاز به عقد قرارداد یا ارائه اظهارنامه مالیاتی در پایان سال مالی نیستند. علاوه بر این، دریافت کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات، عقد قرارداد با موسسات دولتی و افتتاح حساب بانکی نیز در گروی اخذ این کد ۱۲ رقمی هستند. دریافت کد اقتصادی یکی از مهمترین وظایف تجار، شرکت ها و موسسات است.

اداره امور مالیاتی پردیس

مبلغ بایستی به حساب ۵۲۳ خزانه نزد بانک ملی در استان محل اشتغال واریز شود. مراحل را طی کنید و از راهنمای سامانه نیز می توان استفاده کرد. برای سومین بار، محکومیت مدیران شرکت به ۳ تا ۶ ماه حبس را در پی دارد. برای نخستین بار، ۲ برابر سود حاصل از معاملات خود را باید شرکت، به عنوان جریمه پرداخت کند.

این امکان هم وجود دارد که در راستای همکاری با شرکت­های دیگر، به دنبال یک معرفی نامه امن و مطمئن باشید تا قانونی بودن فعالیت شرکت مورد نظر شما را پیگیری ثبت تغییرات شرکت تائید کند. آن چه که لازم است، دسترسی به اطلاعات درج شده در سامانه مرکزی است. برای ثبت نام و پیگیری شماره اقتصادی نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد.

پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی و همراه داشتن فیش آن کنار بقیه اسناد و مدارک هنگام تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی . همان طور که در بالا اشاره شد، تا دو ماه پس از ثبت شرکت که شرکت ها موظف به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) می باشند باید نسبت به پرداخت مالیات نیم در هزار سرمایه اقدام نمود، در غیراینصورت و پس از گذشت این مدت زمان جریمه آن را باید پرداخت نمود. شرکت ها و اشخاص حقیقی بدون تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) نمی توانند فعالیت اقتصادی و تجاری انجام دهند. دریافت کد اقتصادی جدید برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی است.

کد اقتصادی

هنگام عقد قرارداد در معاملات بزرگ و با شرکت های عظیم تا زمانی که کد اقتصادی نداشته باشید مجاز به انجام معاملات بزرگ نیستید چون برای انجام این معاملات نیاز به کد اقتصادی دارید. برای انجام اموری مانند گرفتن کارت بازرگانی، گواهی ارزش افزوده، ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارزش افزوده داشتن کد اقتصادی ضروری است. پیشنهاد می شود جهت مشاهده مراحل دریافت کد اقتصادی به صورت کامل ، مقاله زیر را مطالعه نمایید . در این مقاله به بررسی کامل کد اقتصادی و مراحل کامل دریافت کد اقتصادی را با جزئیات بررسی کردیم.

اگر مراحل پیش نام را انجام داده اید برای پیگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی خود می توانید به وبسایت tax.gov.ir مراجعه نموده و از وضعیت پرونده خود آگاه شوید. بعد از آن که این مرحله را پشت سر گذاشتید، پیامی حاوی نام کاربری و رمز ورود توسط سامانه سازمان امور مالیاتی برای شما ارسال خواهد شد. این کد جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می شود و تمامی شرکت های ثبت شده، ملزم به اخذ آن هستند.

سازمان ثبت اسناد و املا‌ك كشور

یکی از مهمترین این وظایف و تکالیف مالیاتی، تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی طبق مقررات قانونی در موعد مقرر است. پس از آنکه در قسمت مستغلات، پرونده مالیاتی را تشکیل بدهید در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات قرار می‌گیرید. با مطالعه کامل این مقاله، بدون تردید نیازی به مطالعه هیچ متن و مقاله دیگر در خصوص اخذ کد اقتصادی نخواهید داشت. فارغ التحصیل دانشگاه تهران۲۰ سال سابقه کار حرفه ایعضو انجمن حسابداران خبره ایران مدیرعامل موسسه خدمات مالیاتی تدبیر حساب معین انجام پرونده های مالیاتی تراکنشهای بانکی و عملکرد و ارزش افزوده… عدم رعایت مفاد این دستورالعمل از طرف اشخاص ذی‌ربط، از قبیل عدم ارائه یا درج کد اقتصادی طرفین معامله در صورت‌حساب فروش کالا یا خدمات، خلاف مقررات است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

هر شرکت یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی منتشر گردید، باید حداکثر ظرف ۲ ماه در اداره مالیات حوزه‌ای که به آدرس شرکت یا موسسه مرتبط است، تشکیل پرونده داده و نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نماید. کد اقتصادی، شماره‌ ۱۲ رقمی است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا یا ارائه خدمات می‌پردازند اختصاص داده می‌شود. دریافت کد اقتصادی جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود و تمامی شرکت‌های ثبت شده، ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند. کارت اقتصادی اشخاص حقوقی و حقیقی که کد اقتصادی آن ها در این کارت درج شده از نظر ظاهر تفاوت هایی با هم دارند. در کارت اقتصادی اشخاص حقیقی عکس 2 در three مودی، نام و نام خانوادگی، کد اقتصادی، آدرس محل فعالیت و کد حوزه مالیاتی شخص حقیقی ذکر شده است.

چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی نیاز است جهت فعالیت اقتصادی خود نسبت به ثبت نام کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که اخذ کد اقتصادی برای شخصیت­های حقیقی منوط به ارائه پروانه کسب و معرفی محل فعالیت است. برای دریافت کد اقتصادی باید به اداره مربوطه مراجعه و نسبت به اخذ آن اقدام نمایید. شما با مراجعه به اداره دارایی ضمن تعیین نمودن حوزه مالیاتی خود، می توانید شناسه اقتصادی را نیز اخذ کنید. همچنین می توانید از طریق سایت رسمی سازمان مذکور اقدام به دریافت کد اقتصادی جدید خود نمایید که به زودی جایگزین کدهای قدیمی و ارائه شده در ادارات دارایی، می شود.

سرانجام کد 12 رقمی بدون هزینه دریافت کد اقتصادی از سمت اداره مالیات به شرکت متقاضی اعطا خواهد شد. از شرایط لازم‌الاجرا جهت تشکیل پرونده حتماً باید اجاره‌نامه رسمی شرکتی با کاربری اداری باشد و الزاماً از سمت اداره مالیات برای بازدید اقامتگاه قانونی صورت می‌گیرد. در خصوص سایر موارد ثبتی و حقوقی از جمله دفاتر پلمپ ، ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی با کارشناسان ثبت بینش تماس حاصل نمایید. دریافت فرم های مورد نیاز دریافت کد اقتصادی – برای دریافت این فرم ها نیز باید به واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی مراجعه کنید.

به این صورت که با مراجعه به سامانه اداره دارایی و امور مالیاتی و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در قسمت ثبت نام شناسه اقتصادی یک کد ورود دریافت می کنید که توسط آن می توانید فرم های مخصوص به این کار را بر طبق اطلاعات شرکت خود تکمیل نمایید. در نهایت با بررسی اطلاعات و مدارک شما و در صورت نبود هیچ گونه مشکلی در آن ها، ثبت برند برای شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که در این مورد باید شما از قبل پرونده مالیاتی را تشکیل داده و شماره بخش مالیاتی خود را در دست داشته باشید. همچنین براساس کد اختصاصی درج شده بر روی فاکتورها سازمان امور مالیاتی میزان سود شرکت ها را بصورت دقیق محاسبه نموده ومیزان مالیات را مشخص می نماید. تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی ، اولین مرحله می باشد که باید به شکل حضوری انجام شود.

پست شد در : misc