آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرائی

تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام. گرفتن و دادن وام یا کمکهای بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد. طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

مع¬الوصف جهت پیشبرد امور ساختمان و نیز پرهیز از سوء استفاده احتمالی سازندگان بررسی و اعطای حق فروش می‌بایست در نهایت دقت اعمال گردد. 55- مشمولیت ـ هرگاه طرفین معامله مرد باشند، بایستی بررسی نمود که آیا ایشان از جهت خدمت نظام وظیفه مانع قانونی دارند یا خیر؟ در حال حاضر متولدین قبل از سال 1338 نیازمند ارائه هیچ گونه مدرکی جهت اثبات انجام خدمت یا معافیت ندارند. متولدین سالهای 1338 لغایت 1354 ولو اینکه خدمت نظام وظیفه را انجام نداده باشند مشمول عفو رهبری شده ولی بهر کیفیت در زمان تنظیم اسناد رسمی می‌بایست گواهی نامه پایان خدمت و یا معافیت خود را ارائه نمایند. 40- اگر فروشندگان یا خریداران متعدد هستند شرط تضامن در جبران خسارات و پرداخت وجه التزام توصیه می‌شود. چه آنکه می‌دانیم مسولیت تضامنی خلاف قاعده بوده و در صورت وجود متن قانونی یا شرط قراردادی امکان برخورداری از مزایای آن وجود دارد.

مقام صالح برای انحلال شرکت تعاونی چه مرجعی است

این کارت مجوزی است که افراد بازرگان با استفاده از آن به راحتی واردات و صادرات می کنند. موسسه ایرسا ثبت، صادر کننده کارت بازرگانی در کوتاه ترین زمان ممکن است. با توجه به شرایط کرونا می توانید نحوه انحلال شرکت اینترنتی را با ایرسا ثبت تجربه نمایید. از آنجا که انحلال شرکت به معنی زوال شخصیت حقوقی شرکت تجارتی نیست، این مسئله مطرح می‌گردد که حیات شرکت منحل شده در چه زمانی خاتمه می‌یابد و به عبارت دیگر مرگ شرکت در چه لحظه‌ای اتفاق می‌افتد. شناسایی لحظه مرگ انسان و پایان شخصیت حقوقی وی از اهمیت بسیاری برخوردار است و آثار زیادی به دنبال دارد اما شناسایی این لحظه در مورد شرکت تجارتی اگرچه بی‌فایده نیست اما دارای اهمیت کمتری است چرا که شخصیت فرضی شکت تجارتی مکلف است پیش از مرگ همه آنچه را که لازم است، انجام دهد. امتناع موضوع شرکت به معنای غیر مقدور شدن موضوع آن است .به هر دلیلی که انجام موضوع شرکت غیر مقدور شود ، در این صورت مطابق قاعده عمومی از حقوق قراردادها ، شرکت منحل می گردد مگر اینکه موضوع شرکت در اساسنامه تغییر داده شود .

رأی وحدت رویه شماره ۷۵۲ هیأت عمومی دیوان عالی کشور

يا از مال مورد نياز به طور مستقيم بهره برداري مي كنند و يا آن را به وسيله ديگران به كار مي برند. بر اين اساس حقوق مالي را به دو گروه عيني و ديني تقسيم مي نمايند، حق عيني عبارت از حقي است كه شخص بر ديگري يافته و مي تواند از او انتقال و تسليم مال يا انجام كاري را بخواهد. در صورتي كه موضوع حق ديني مال كلي باشد اصطلاحاً به آن « دين » گفته مي شود. درين پیگیری ثبت تغییرات شرکت از اقسام تعهدات بوده و به اصطلاح منطقيون بين تعهد و دين عموم خصوص مطلق برقرار است. مثلاً اگر شخصي مكلف به انجام كار يا تسليم مال معيني باشد هر چند به او متعهد اطلاق مي شود به كار بردن اصطلاح مديون در اين مورد صحيح به نظر نمي رسد . در حالي كه اگر شخص متعهد به تسليم مال كلي باشد ، مانند مبلغي پول، اصطلاحاً او را مديون و صاحب حق را دائن مي ناميم.

  • برای آن که یک شرکت به فعالیت خود ادامه ندهد و دارایی آن بین اعضاء تقسیم شود، علت های بسیاری وجود دارد که در ادامه تعدادی از آن ها را بیان خواهیم کرد.
  • ۲- در صورت مشاهده خلاف و بی‌تربیبی در امور شرکت مراتب را کتباً به هیأت مدیره اعلام نمایند و رفع نقیصه و یا تغییر رویه را بخواهند.
  • نمايندگان‏ بايد در نخستين‏ جلسه‏ مجلس‏ به‏ ترتيب‏ زير سوگند ياد كنند و متن‏ قسم‏ نامه‏ را امضا نمايند.
  • اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید از نظر تشکیلات و تغییر در تشکیلات خیلی در دادسراها با چالش و مساله جدی مواجه نیست.

به عنوان مثال چنانچه مجمعی تصویب نماید که مدت تصدی سمت بازرسی دو سال مالی باشد، چنین مصوبه ای را نمی توان دارای اعتبار دانست زیرا بر خلاف نصّ صریح قانون شکل گرفته است. فلسفه حاکم بر تبصره 1 ماده 36 نیز انست که مقنن، گذر از محدودیت حداکثر دو نوبت متوالی را مستلزم کسب آراء بیشتر و اثبات هیات مدیره نیز اعضاء دانسته، لذا نصاب حاضرین در مجمع نمی تواند شاخص مناسبی برای این مقبولیت باشد بویژه آنکه ممکن است انتخابات در مجمع عمومی نوبت دوم و با حضور تعداد اندکی از اعضاء صورت پذیرد. با توجه به این تغییر، سوالی که پیش می آید آن است که آیا در حال حاضر نیز انتخاب اعضاء هیات مدیره تعاونی های تولیدی از میان اعضاء شاغل الزامی است؟ به نظر می رسد،اصلاح تبصره 1 ماده 8 که بسیار ناشیانه هم صورت گرفته لزوماً نمی تواند به معنی حذف ضرورت اشتغال هیات مدیره در تعاونی های تولیدی باشد. زیر وقتی شاغل بودن هیات مدیره در تعاونی های چند منظوره ضروری دانسته شده، به طریق اولی در تعاونی های صرفاً تولیدی هیات مدیره بایستی اشتغال داشته باشد. در مورد رعایت صلاحیت ارکان شرکت، مقررات مشابهی در لایحه اصلاحی قانون تجارت مصوب سال 1347 در خصوص شرکتهای سهامی به چشم می خورد.

ماده ۷۲- اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی یا روستایی که تا قبل از تصویب این قانون تشکیل شده‌ان دو یا در آینده تشکیل می‌شوند برای نظارت همچنین پرداخت اعتبار به شرکتهای عضو خود به تدریج که با تشخیص وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی آمادگی پیدا کنند تغییرات متناسب با این قانون را در اساسنامه خود خواهند داد. ماده ۵۰- هیچ یک از اعضای هیأت مدیره یا بازرسان و یا مدیر عامل یک شرکت تعاونی نمی‌تواند برای عضویت هیأت مدیره یا مدیر عامل و یا بازرس شرکت تعاونی دیگری از همان نوع انتخاب شود. تبصره – عضو اخراج شده حق دارد اعتراض خود را به وسیله بازرسان و یا در غیاب بازرسان از طریق سازمان در نخستین مجمع عمومی عادی مطرح کند و در این صورت می‌تواند بدون حق رای در مجمع شرکت نماید. ۲- سه درصد از درآمد ویژه سالانه برای توسعه تعلیمات و آموزش تعاونی در منطقه تعاونی مربوط و در سراسر کشور که در اختیار سازمان گذاشته می‌شود و به موجب آئین‌نامه‌ای که از طرف سازمان پیشنهاد و تصویب شورای عالی هماهنگی تعاونیهای کشور می‌رسد مصارف آن مشخص می‌گردد.

در صورتی که حداقل یک سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند، رئیس‌جمهور باید ظرف مدت یک ماه پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و در خصوص مسایل مطرح شده توضیحات کافی بدهد. در صورتی که پس از بیانات نمایندگان مخالف و موافق و پاسخ رئیس‌جمهور، اکثریت دو سوم کل نمایندگان به عدم کفایت رئیس‌جمهور رأی دادند مراتب جهت اجرای بند ده اصل یکصد و دهم به اطلاع مقام رهبری می‌رسد. حکم ورشکستگی ممکن است بنا به اظهار مدیران، درخواست یک یا چند نفر از طلبکاران یا دادستان شهرستان بعد از بررسی ادله توسط دادگاه صادر شود. مدیران 10 روز، ذی­نفعان مقیم ایران یک ماه و ذی‌نفعان مقیم خارج 2 ماه از تاریخ صدور حکم فرصت اعتراض دارند.

پس از انجام بررسی های کارشناسی توسط واحدهای ذیمدخل تامین اجتماعی اصلاحات انجام خواهد شد. در قانون کار و تامین اجتماعی برای این موضوغ مطلبی پیش بینی نشده و قانون در این باب مسکوت است. بنابراین می توان نتیجه گرفت حق بیمه ایشان و مالیاتهای حقوق این قبیل کارگران مشابه کارگران ایرانی باشد مگر آنکه دوایر مالیاتی قوانین خاص و یا دستورالعملهای تخصصی در این باب داشته باشند که نیاز است از مشاوران مالیاتی اخذ مشورت گردد. آیا قرارداد های مشاوره ای (ماده 86) با اشخاص حقیقی مشمول کسر بیمه تا‌مین اجتماعی یا سپرده بیمه می شود؟ موارد قانونی مرتبط با آن را ذکر نماید.

مقررات داوری ایران برای انتخاب زنان به عنوان داور هیچ محدودیت و ممنوعیتی را مقرر نداشته است. وکیل طرفین داوری در حدود اختیاراتی که در وکالتنامه دارند می توانند در جلسه و جریان داوری حضور داشته باشند و به دفاع از موکل خود بپردازند. مسئولیت تضامنی در واقع مسئولیت جمعی همه امضاء کنندگان یک سند در برابر دارنده سند نسبت به کل مبلغ آن سند است.

نیروهای قراردادی آموزش و پرورش

البته آزادی عمل داور، امری است که در اختیار طرفین اختلاف نیز می باشد زیرا آنها می توانند محدوده آن را تعیین و حتی شرایطی سخت تر از دادرس برای او تسلیم نمایند که نوعاً این گونه عمل نمی شود؛ چرا که با اقتضائات داوری مغایر می باشد. داور باید پایبند به قرارداد طرفین باشد و از شرایط آن تبعیت کند و این نیز تفاوت دیگر داور و دادرس از ثبت برند تجاری حیث رسیدگی می باشد زیرا دادرس در هنگام دادرسی، مقید به قواعد و تشریفات است و قرارداد طرفین، در خصوص نحوه رسیدگی، جز در موارد محدود، منشا اثر نمی شود. شاید مهمترین بخش حقوق داوری که در رویه قضایی منعکس می شود و قضات و وکلای عدلیه با آن آشنایی بیشتری در مقایسه با بخش های دیگر دارند، بحث ابطال رای داور و قواعد مربوط به آن باشد.

زمان فروش سهام عدالت

رسیدگی به انواع تخلفات ساختمانی که در محدوده اصلی شهرها و حریم قانونی شهرها انجام می شود با کمیسیون ماده صد شهرداری هاست. تفاوت انحلال شرکت با ورشکستگی شرکت در دلایل انحلال و ورشکستگی نهفته است.دلایل انحلال شرکت می تواند مختلف باشد. تنها دلیل اعلان ورشکستگی شرکت، عجز شرکت از پرداخت بدهی ها و ایفای تعهداتش می باشد. قطع برق یا آب اختصاصی فردی که از پرداخت سرانه ساختمان (شارژ) خودداری ثبت شرکت نموده نه تنها مجاز نیست بلکه جرم ممانعت از حق به شمار می رود و قابل پیگرد قانونی است. اگر با وجود تهیه منزل اجاره ای برای آنان و فراهم شدن شرایط قانونی، از جابجایی امتناع کردند، می‌توان با مراجعه به دادگستری دستور تخلیه همسایگان مخالف را دریافت نمود. تبصره 1 ـ تخلفات اداری اعضای هیأتهای رسیدگی به تخلفات‌اداری توسط هیأتی که از طرف هیأت عالی نظارت تعیین‌می‌شود رسیدگی خواهد شد.

در بند 1 قسمت الف ماده 14 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با خرق حجاب از شخصیت حقوقی بانک و مؤسسه اعتباری، قانونگذار بابت تخلف این نهادها سهامدار مؤثر شرکت را از حیث انتظامی قابل تنبیه دانسته است. نظریه خرق حجاب شخصیت حقوقی در حقوق بانکی کاربرد شایع دارد، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کاربرد جدیدی از این نظریه در حقوق بانکی را رونمایی کرده است که می‌توان نام «خرق حجاب تنبیهی» به آن نهاد. چون ضابطان ممکن است آموزش لازم را ندیده باشند و همه پرونده ها را به دادسرا بفرستند، دادستان با یک دستور اداری بدون نیاز به صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را مستقیماً به دادگاه ارسال می کند.

تبصره – سازمان با مشاهده نقص یا تخلفی در کار حسابرسی اتحادیه نظارت هم آهنگی مربوط می‌تواند در هر هنگام اجازه قبلی را لغو کند. ۴- بانک تعاون کشاورزی ایران و سایر بانکهای تعاونی که موافق مواد ۹۷ و ۹۸ این قانون تشکیل خواهند شد. ماده ۱۴۰ – اتحادیه ملی (کشور) هر یک از رشته‌های تعاونی نماینده آن رشته است که بشرح زیر تشکیل می‌شود.

پست شد در : misc