کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکت‌های مانند Kleenex یا Pinterest نام‌های را اختراع کرده‌اند . آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند. برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وب‌سایت هستند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد.

برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دسته‌اند. شاید شباهت این واژه‌ها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژه‌های قدرتمندی باشند. طبیعی است که اگر فردی حرفه‌ای باشیم هیچ‌گاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نام‌ها نمی‌رویم. اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسب‌وکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. باید بدانید که در ایران هم نام برند به همین اندازه ارزشمند است.

  • اگر شما تا به حال در تهیه‌ی اسامی خاص برای برندها تلاش کرده باشید، متوجه روند خسته‌کننده‌‌ی آن شده‌اید.
  • برای انجام امورات ثبت برند و برندسازی تنها با شماره گیری تلفن ها تماس ثبت نوول به اهداف خود نزدیک خواهید شد و قدوم خود را محکم و با پشتوانه کارشناسان مجرب ثبت نوول در جهت ثبت شرکتها و برند خواهید برداشت .
  • اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید.
  • «ایران خودرو» و «ماشین‌سازی تبریز» و «ایسمینار» نمونه‌هایی از این نوع نام‌گذاری هستند.

فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. با به کارگیری این نوع ایده ها می توانید نام های متفاوت تر و خلاقانه تری را ایجاد کنید. اولین و مهمترین کار برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی، انتخاب نام دامنه برای مدارک اخذ کد اقتصادی فروشگاه اینترنتی و ثبت آن است. اگر تجربه‌ای برای ثبت دامنه داشته باشید، حتما می‌دانید که اکثر نام‌هایی که در مرحله اول انتخاب می‌کنید، قبلا به ثبت رسیده است. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه شما، به موتورهای جستجو بگویید که وب سایت شما موضوعش چیست. همراه با محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه شما می‌تواند به شما در ارتقا رتبه شما در گوگل کمک کند.

برای نمونه میتوان از شرکت پروکتراند گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند. اسم های زیادی وجود دارد ولی بهترین آنها اسم هایی هستند که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان میگذارد. در هر حال میتوان با اطمینان بیان کرد که انتخاب نام برای محصول بیار امری کسل اور و سخت است علی الخصوص زمانی که در این زمینه هیچ گونه آشنایی وجود نداشته باشد. 2)از تکنیک های ذهنی برای پیدا کردن مفاهیم استفاده کنید. مابکل رادر این پیشنهاد را میدهد که میتوان از کلماتی استفاده کرد که باعث به وجود آمدن تجربه ای بشود.دلنشین بودن ، احساسی بودن، پر توان بودن و .. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد .

۱۰ ایده برای اسم شرکت نرم افزاری

در زمان ثبت یک شرکت بازرگانی به جهت تایید نام انتخابی از سوی شما در زمینه فعالیتتان باید اقدام کنید . مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح ثبت تغییرات شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود. انتخاب اسم برای نشان یا برند امری مشقت بار به حساب می آید .بهترین نام ها از حدود 10 سال گذشته استفاده شده اگر فردی قصد انتخاب اسم انگلیسی داشته باشد باید ده هزار دلار برای وجود سایت بپردازد.

همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید.

سلام.برای یه شرکت تولیدی کاغذ چه اسمی پیشنهاد میکنید که توش کاغذ شبز هم داشته باشه. اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود. سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود .

نام خاص برای برند

البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد . همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد . باید اسم تجاری در سایر کشورها یا زبان‌های دیگر نیز با معنا و مرتبط باشد.

مراحل ثبت شرکت

مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب می‌کنید، نباید صدایی شبیه به واژه‌ای با معنی منفی یا زشت داشته باشد.

نام دختران اسامی خاص برای کسب و کار اینترنتی و سنتی

نکته منحصربفرد این رزومه ساز، ساخت همزمان رزومه انگلیسی، همزمان با تکمیل اطلاعات به فارسی است. شما با اسم دامنه تون هر پسوندی که آزاد باشه رو میتونین بگیرین و به سایت متصل کنین. شرکت هایی که برای ثبت کردن نام پیشنهادی شان نیاز به گرفتن مجوز دارند باید قبل از ارائه تقاضانامه ثبت برای گرفتن مجوز اقدام و آنرا به مدارک دیگر ضمیمه کنند. بنده ميخواهم يك شركت برنامه نويسي ثبت كنم و در آينده اين شركت كارهاي هاستينگ ثبت برند و شبكه هم انجام ميده، اما تمركز و كار اصلي شركت بر روي برنامه نويسي و فروش اتوماسيون هايي هست، كه خود شركت نوشته. سری جی الی‌جی همین قاعده را با گوشی‌های G7، G6 و G8 رعایت می‌کرد؛ اما ناگهان تصمیم گرفت که سری وی را با افزایش ده‌تایی ارقام ارائه دهد؛ یعنی گوشی‌های V40، V30، V20 و V50 را معرفی کند. هم چنین از عناوین و اسامی شعرا و دانشمندان معاصر نیز نباید استفاده گردد در غیر این صورت رد خواهد شد .

این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ثبت شرکت ای برخورد خواهید کرد . یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند .

پست شد در : misc