چگونگی پیدا کردن یک نام معتبر برای برند لباس

الف – نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد. ج – مراکز تجاری یا عمومی را به‌ویژه در مورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن‌ها گمراه کند. ه- عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است. و – عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن‌که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد. ز – عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت‌شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

  • بسیاری از نام هایی که ریشه لاتین، یونانی و یا ریشه خارجی دارند، جهت ترسیم هرچه بهتر ماهیت برند، ویرایش می شوند.
  • قبل از اینکه نام تجاری خود را انتخاب کنید، مهم است که طرحی استراتژیک را برای برند خود در نظر بگیرید.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که برای ثبت نام برند تان می توانید به راحتی از طریق وب سایت اداره ثبت اقدام کنید و نیاز به وکیل نخواهید داشت مگر اینکه نام برندتان طوری،خاص باشد که به وجود وکیل نیاز باشد.
  • نام برند باید یک مفهوم پشت پرده داشته باشد و هدف شرکت شما را به طور خلاصه برساند.
  • وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید.

یکی از انواع نام برندی که می‌توانید برای خدمات و شرکت خود انتخاب کنید، نام‌های توصیفی است. در این نام گذاری شما به این مساله می‌پردازید که شما چه خدماتی ارائه می‌کنید و یا ویژگی محصولات و خدمات شما چیست؟ برای مثال نام برند easypay برای یک شرکت پرداخت وجه دقیقا برای مخاطبان خود ویژگی‌های کاری خود را توصیف می‌کند. یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت و عدم موفقیت کسب و کارها انتخاب نام برند است در این مقاله می خواهیم در مورد مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر بگیرید،صحبت کنیم. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد.

چه ‌ویژگی‌هایی را باید برای انتخاب اسم برند در نظر بگیریم؟

انتخاب نام برند برای یک محصول یا خدمت جدید، ترکیبی از هنر و علم است. اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. از دیگر ویژگی‌های تاثیر ثبت برند تجاری گذار نام یک برند، می‌توان به استفاده از مکان‌های شناخته شده طبیعی و یا تاریخی نام برد. شما می‌توانید از کلماتی مانند هیمالیا، آمازون، تخت جمشید و هر مکان طبیعی و تاریخی شناخته شده در انتخاب نام برند خود استفاده کنید.

نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد.

به هنگام ثبت علائم (ثبت برند) تجاری، یکی از اساسی‌ترین عوامل قبول یا رد اظهارنامه ثبتی، تفاوت یا اشتراک طبقات کالاها و خدمات است. به‌نحوی‌که حتی در بسیاری از موارد، تفاوت طبقات، می‌تواند انتخاب عین علامت تجاری ثبت‌شده را در طبقه دیگر مجاز کند. اما برای تعریف این قوانین لازم است بدانیم به‌جای واژهٔ برند در مسائل حقوقی در ایران چه واژه‌ای استفاده می‌شود. در زبان فارسی برداشت صحیحی از واژهٔ برند نشده؛ همین‌طور، ترجمه‌ها و معادل‌هایی که برای واژه «برند» در نظر گرفته‌شده صحیح نیست. فرهنگستان فارسی واژهٔ «نمانام» و در بسیار از منابع «نام تجاری» را معادل برند می‌دانند. اما حتی این عبارت «نام تجاری» که جلوتر به تعریف آن خواهیم پرداخت در مسائل حقوقی تعریف دیگری دارد.

نام برای برند

برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم.

این‌ها کلماتی هستند که معمولاً در تجارت به‌منظور توصیف محصول موردنظر بکار می‌روند. برای مثال، ثبت کلمه شیرین برای شکلات قابل‌قبول نخواهد بود چون محصول را توصیف می‌کند. درواقع اگر به تولیدکننده شکلات برای عرضه محصولاتش حق استفاده انحصاری از کلمه «شیرین» داده شود، کاری ناعادلانه خواهد. به همین ترتیب واژه‌های کیفی مانند «سریع»، «بهترین»، «کلاسیک» ثبت شرکت یا «نوآورانه» به‌احتمال مردود خواهند شد مگر اینکه بخشی از یک نشان خاص باشند. در این‌گونه موارد، درج عبارتی دال بر اینکه در خصوص آن بخش از علامت حق استفاده انحصاری درخواست نمی‌شود، ضروری است. هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آن‌ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری محسوب می‌شود.

انواع مختلف نام برند

از کلمات اختصاری برای نام گذاری برند از زمان پیدایش برندسازی استفاده شده است. مشکل نام های ساختگی برند آن است که تعریف خوبی از آن ارائه ندارد. با اینکه ثبت این اسامی آسان است، اما نیاز به صرف زمان زیاد و بازاریابی قوی دارد تا در چشم مشتریان معنی داشته باشد. خیلی از برندها تغییرات شرکت هم ارتباط چندانی با نوع بیزنس خود ندارند اما بر جنبه حسی آن اسم تاکید میکنند. خیلی ها ممکن است وقتی برای اولین بار نام به گوششان خورد، تصوری از محصولات یا خدماتی که ارائه میکند نداشته اند اما وقتی میفهمند که نام یک کافی شاپ زنجیرهای است، به طور عجیبی در ذهنشان مینشیند.

بر اساس مصوبهٔ مجلس، قانونی که هم‌اکنون در ایران بر علائم تجاری لازم‌الاجراست، قانون «ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری» مصوب ۱۳۸۶ و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۸۷ است. در بعد بین‌المللی، مهم‌ترین معاهده‌ای که در خصوص حمایت از علائم و اسامی تجاری منعقدشده است، «معاهده پاریس» مصوب ۱۸۸۳ می‌باشد که قریب به ۱۹۰ کشور جهان تاکنون به آن پیوسته‌اند. ایران نیز در سال ۱۹۵۹ به آن ملحق شده و مقررات آن، مقدم بر قوانین داخلی است. از دوران نوجوانی درگیر مباحث بازاریابی و تبلیغات بودم؛ از سال 1390 مطالعه پیرامون تبلیغات و بازاریابی در فضاهای آنلاین رو شروع کردم.

اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. نام انتخابی باید منحصر به فرد باشد تا مصرف کنندگان و مشتریان بتوانند شما را به راحتی از رقبایتان تشخیص دهند. یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت ، نام و نشان تجاری آن شرکت می باشد .

کسب درآمد و مستقل بودن، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی است. کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به شما کمک می‌کنند طعم خوب پولسازی را بچشید. برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک می‌کند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسم‌هایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که می‌توانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند.