چگونگی ثبت شرکتهای سهامی خاص، با مسئولیت محدود

بنابراین ، همین احکام در صورت وقوع انتقال قهری به سبب مصادره اموال نیز جاری است. همچنین در صورتی که شریکی که سهم الشرکه خود را منتقل نموده است عضو هیئت مدیره بوده ، در این صورت بایستی بعد از جلسه مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده تشکیل و نسبت به تعیین عضو جدید هیئت مدیره اقدام شود. در صورتی که شریکی که سهم الشرکه خود را منتقل نموده است و عضو هیئت مدیره بوده بایستی بعد از جلسه مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده تشکیل و نسبت به تعیین عضو جدید هیئت مدیره اقدام شود. شرکت مسئولیت محدود با تعداد کمی تشکیل شده و بر خلاف شرکت سهامی عام که میتواند هزاران و میلیون ها سهامدار داشته باشد، میتواند فقط ۲ سهام دار داشته باشد. چنانچه سرمایه گذاری قصد تاسیس شرکتی با مسئولیت کم را داشته باشد و بخواهد سرمایه شرکت توسط شرکای آن تامین شود، باید شرکت خود را به شکل مسئولیت محدود ثبت نماید.

همانگونه که می دانید جهت انجام تغییرات در سهام شرکت مواردی همچون ارائه مدارک جهت نقل و انتقال سهام، شرایط لازم نیاز است. گفتنی است که این شرایط و مدارک با توجه به نوع سهام کمی متفاوت می باشد. کامل ترین نوع شرکت های سهامی می باشند که برای امور تجاری نظیر انواع تجارتهای داخلی و خارجی، استخراج معادن، ساخت سد، کارخانه ها، بانک ها و مؤسسه های اعتباری تشکیل می شوند.

ورود و خروج شریک در شرکت های سهامی خاص

افزایش سرمایه، نوع مسئولیت شرکا، تعیین موضوع جدید و غیره می تواند از عواملی باشد که منجر به نیاز برای تغییر ساختار شرکت شود. شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که با تعریف سرمایه حداقل one hundred هزار تومان و با مشارکت حداقل دو نفر ثبت می شود. شرکت با مسئولیت محدود، محدودیتی در فعالیت خود ندارد و ممکن است حتی تعداد شرکا بسیار زیاد باشد. نوع سرمایه در این شرکت ها به صورت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم می شود به این مفهوم که هر یک از شرکا میزانی از سرمایه تعریف شده برای شرکت را تعهد پیگیری ثبت تغییرات شرکت می کند و در زمان تعریف شده تادیه می کند و نهایتا به اندازه همین سرمایه تعریف شده نسبت به سود و بدهی شرکت مشارکت دارد. متقاضی باید بعد از تعیین نام به قسمت ارجاع اداره ثبت شرکتها مراجعه و ممیز مربوطه پس از بررسی اولیه با توجه به موضوع فعالیت موسسه چنانچه نیاز به اخذ مزبور معرفی می شود. پس از وصول و ارائه مجوز لازم، ممیز ثبت شرکتها نسبت به بررسی مدارک اقدام و چنانچه مدارک مزبور دارای نقص باشد، دستور رفع نقص و بعد از تکمیل ، متقاضی را جهت پرداخت حق الثبت به حسابداری راهنمایی خواهد کرد.

مدارک لازم جهت انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود

دادن سهام به کارمندان و ورود آنها چه مشکلاتی را از نظر کاری و حقوقی ممکنه برای ما ایجاد نماید . بدین صورت که مدت سهامداری سهامداران رو از نامحدود به نامحدود تغییر بدین. چنانچه اشخاص محجور و یا اشخاص صغیر در زمره سهامداران شرکت وجود داشته باشند، به منظور حفظ هرچه بهتر حقوق آن ها، باید سهامشان حتما از نوع بانام باشد. این نوع مالیات نیز بر پایه فروش و درآمد شرکت محاسبه می گردد. معمولاً حدود درصدی از ارزش فروش, به قیمت خدمت و یا کالا افزوده می گردد که این هزینه اضافی به صورت مستقیم به اداره ارزش افزوده پرداخت می گردد.

این نوع از شرکت معمولا توسط افرادی ایجاد می‌شود که با یکدیگر قرابت و آشنایی دارند. معمولا برای فعالیت‌های تجاری کوچک که سرمایه اندکی دارند و با ثبت برند تجاری همان سرمایه می‌خواهند فعالیتی داشته باشند از این نوع شرکت استفاده می‌شود. ثبت شرکت با مسئولیت محدود ساده است و دست شرکا در مدیریت شرکت باز است.

شركت با مسؤولیت محدود

انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت های سهامی خاص، اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود، اختیاری می باشد یعنی شرکت مسئولیت نیاز اجباری به بازرس ندارد و همانطور که در بالا گفته شد 2نفر هیئت مدیره برای ثبت شرکت مسئولیت ممحدود کفایت می کند. در شرکت با مسئولیت محدود، اداره مجامع عمومی شرکت توسط هیأت نظار درصورتی خواهد بود که تعداد شرکاء آن از 2 نفر می بایستی بیشتر باشد. افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت ها یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است. مدت مسئولیت هیات مدیره در شرکت مسئولیت محدود، نامحدود است مگر اینکه در اساسنامه به ترتیب دیگری در نظر گرفته شده باشد.

در حال حاضر شرکت منحل است ولی همچنان جریمه ها بیشتر می شوند. می خواستم بدانم چون شرکت به خواست من نبوده آیا راهی وجود دارد که به صورت توافقی کل بدهی ها را به نام شوهرم بزنم . البته خود ایشان هم راضی هستندکه چنانچه راهی وجود دارد این کار صورت بپذیرد. طبق ماده ۳۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت، سهام بی نام سهمی است که به صورت سند در وجه حامل تنظیم می شود و هر شخصی که آن را در اختیار داشته باشد، مالک این نوع سهم شناخته می شود، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان برای ثبت شرکت فوری و کم هزینه با قوانین سال ۱۴۰۰ با ما تماس بگیرید. شرکت های تعاونی تولید و مصرف، به شرکت هایی اطلاق می شود که حداقل میزان سرمایه سهامداران آنها بیش از ۵۰ % باشد. غیر از سرمایه داران و سهامداران، سایر دستگاه های دولتی نیز می توانند در شرکت های تعاونی مصرف نقش ویژه ای داشته باشند و در واقع سهام دار باشند. شرکت ها جهت انسجام فعالیت های چند شریک و با هدف های مختلف ثبت می شوند و علت وجود انواع مختلف شرکت نیز همین موضوع است .

  • مطابق با ماده ۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت، در شرکت سهامی عام، نقل و انتقال سهام نمی تواند مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام بشود.
  • پس از آن، مسئول دفتر تشکیل پرونده داده و بر روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می‌کند.
  • حضور خریدار و فروشنده در دفترخانه اسناد رسمی جهت تنظیم صلح نامه؛ تنظیم صلح نامه در دفتر اسناد رسمی منوط به دریافت استعلام از مرجع ثبت شرکت ها در خصوص سرمایه شرکت است.

در شرکت های سهامی عام قسمتی از سرمایه شرکت از طریق فروش اوراق مشارکت و یا سهام از طریق بورس اوراق بهادار به افراد عام جامعه تامین می گردد و سهام این دسته از شرکت ها در بورس به خرید و فروش می رسد. جهت ثبت و راه اندازی یک شرکت سهامی عام شما به تعداد بیشتری افراد نیاز دارید تا بتوانید از طریق آن ها سرمایه مورد نیاز را جذب سیستم کاری شرکت کنید و از این نظر محدودیتی در تعداد افراد سهام دار وجود ندارد. ذکر این نکته ضروری است که عبارت سهامی خاص بایستی در کلیه اوراق و مدارک و ثبت شرکت حتی آگهی‌های شرکت درج شود. مدت زمان مدیریت در اینگونه شرکت حداکثر دوسال بوده و قابل تمدید نیز می‌باشد.همچنین بایستی جهت درج آگهی های مرتبط با دعوت شرکت در سهام خاص، روزنامه کثیرالانتشاری انتخاب شود. پس از اخذ تصمیم در رابطه با نوع شرکت و بسته به تعداد شرکا برای شروع کار می توانید نسبت یه ثبت شرکت به صورت آنلاین و از طریق سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراحل کار را آغاز کنید. بدین ترتیب که در سامانه مذکور ثبت نام کرده و روال را مطابق سیستم طی می کنید.

در شرکت با مسئولیت محدود همه شرکا یا تعدادی از آنها می‌توانند زیر ۱۸ سال باشند. در این صورت، ولی قهری آنها باید به جای ایشان اساسنامه و دیگر اوراق ثبتی را امضا کند. متقاضی بایستی چند نام انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها ارائه نماید.

یعنی یکی از سهامداران قادر است سهام خود را انتقال داده و از شرکت نیز بیرون برود. به طور کلی برای نقل و انتقال سهام باید کلیه سهام شرکت مالیات تعلق گرفته را پرداخت کرده باشد و مشکلی از نظر مالیات عقب افتاده نداشته باشد. شرکت های غیر تجاری(شرکت های مدنی)، شرکت هایی که با اجتماع و مشارکت تعدادی از سهامداران بر اموری واحد توافق و تشکیل می شود و هر یک بر حسب میزان سرمایه گذاری، سود می برند. در شرکت های مدنی، مالکیت سرمایه به شخص حقوقی شرکت منتقل نمی گردد و هر شخص مالک سرمایه خودش می باشد. شرکت سهامی و غیر سهامی، شرکت هایی هستند که جهت امور تجاری بین یک یا چند نفر با مسئولیت محدودتر تشکیل می شود.

2-شرکای موافق با انتقال،علاوه بر دارا بودن سه چهارم سرمایه شرکت،اکثریت عددی نیز داشته باشند. 1-عده ای از شرکاء که لااقل سه چهارم سرمایه شرکت متعلق به آن ها باشد،با انتقال موافق باشند. فتوکپی شناسنامه افرادی که به عنوان شریک جدید وارد شرکت سهامی می شوند ضروری است . شرکای موافق با انتقال،علاوه بر دارا بودن سه چهارم سرمایه شرکت،اکثریت عددی نیز داشته باشند. عده ای از شرکاء که لااقل سه چهارم سرمایه شرکت متعلق به آن ها باشد،با انتقال موافق باشند.