Content
در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید. پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. اگر در آینده قرار ثبت شرکت در تهران است محصولات یا دستهبندیهای جدیدی به کسبوکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید. نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص میکند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز میکند.
فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. اما این ها فقط یک مثال هستند و نمیتوان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید.
- اگر اکنون مشتریانی برای محصولاتتان دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مانند ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید در مورد اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
- در انتخاب برخی دیگر، واژههایی با ریشهی غیرایرانی به کار رفته است.
- تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد.
- زمانی که نام برند به میزان زیاد به کار گرفته شود و در همهجا حاضر باشد ، به این معنا است که بخش عمدهای از ارزش برند را در برمیگیرد.
- بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند.
اگر شما یک سلبریتی هستید، دیگر وضعیت فرق میکند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه نیز میباشد. زیرا شهرت اولیه را دارید و همین امر هزینههای برندینگ را به شدت کاهش میدهد. خیلی از سلبریتی های معروف دنیا مانند کایلی جنر و در ایران مانند لیلا اوتادی نام خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. در کشور ما نیز برندهایی مانند مزمز، اشی مشی، چین چین از سبک انتخاب اسم برند استفاده کردند؛ ولی راستش را بخواهید هیچ فرمولی تضمین شدهای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد.
ضمن این که ما ارتباطی بین سیمرغ و کلمه حامی به معنای حمایتکننده ایجاد نموده و این نام را بر این اساس ساختیم. شاید معروفترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. سرواژههایی که در کنار هم یک نام صدادار را میسازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی! اما به هر صورت این نام صدادار بوده و قابلیت برند شدن دارد. دسته اول این نامها، اسامیای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند.
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر, اسم برند برای محصولات شرکت لبنیات چی پیشنهاد میکنید? برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی مینماید. ثبت برند تجاری سالها پیش که لری پیج و سرگئیبرین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. همینطور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز میتواند کمک شایانی به مقوله اسم برندمان بکند.
آموزش زبان
اتفاقاتی از این دست می تواند ضربه مهلکی به برندهای شناخته شده وارد آورد که بازسازی برند و یا شناساندن برند جدید ممکن است مستلزم صرف وقت و انرژی بسیار گردد. و یا برند معروف لبنیات تولید استرالیا که مجبور شد با نام پنیر کیبی، که تغییر یافته واژه اصلی است به بازار کشور ایران وارد شود. این نکته را به یاد داشته باشید که تلفظ برخی حروف و کلمات در زبانهای دیگر امکان پذیر نبوده و یا با مشکل همراه است.
نامهای تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت میشوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونهای از نامهای تجاری هستند. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم. اگر در این مورد تجربهای دارید یا نامی انتخاب کردهاید با ما در میان بگذارید.
ثبت اسم برند
پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است. بنابراین برای یک شرکت با جاهطلبیهای بزرگ، اقدامات جسورانه و گسترده مانند اوبر ، به واقع به چنین برندی نیاز دارند. از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکتهای مانند Kleenex یا Pinterest نامهای را اختراع کردهاند . اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید.
اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان بزرگ باشد، از حال به فکر سازماندهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود. انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد تغییرات شرکت (در یک پروژه ی نام گذاری یابرندسازیمعمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود). برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنماییهایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.
1) داشتن یک برند در محصولات چرمی به شما کمک می کند که بتوانید در بازار به خوبی معرفی شوید. در این مقاله سعی داریم به بهترین راههای پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم. گاهی اوقات برندهایی مانند ایرانسنس، ایرانخودرو نشانگر مناطقی هستند که در آن تاسیس شدهاند. نامهای جغرافیایی تمام فرهنگ و تاریخ شناخته شده یک محیط (خوب یا بد)، را به برند نسبت میدهند. اغلب این نامها توسط شرکتهایی استفاده شده است که زمانی محدود به مخاطبان یک ناحیه بودهاند. نامهای لغوی برند از بازی با کلمات برای به خاطر سپاری آسان استفاده میکنند.
حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطورههای بشری توجه کنید به یاد چه چیزی میافتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. در دنیای تجارت حرفهای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص میدهد! حتما شگفتزده شدید و میگویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد! اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید.