مراحل ثبت شرکت در ایران

در ماده 95 قانون تجارت به بیانی ثبت شرکت را الزامی دانسته است که در جهت تشکیل و تداوم و پایدار ماندن شرکت و مشارکت اعضا ، ثبت شرکت را باید انجام داد . بدین صورت که کامل کننده کلیه شرایط ثبت شرکت ، ثبت آن می باشد . به شرکتی که اعضای تشکیل دهنده آن باید حداقل 7 نفر با تابعیت ایرانی باشند و با اهداف هفت گانه ی مندرج در قانون بخش تعاونی با قید واژه ی تعاونی شکل می گیرد، شرکت تعاونی تولید و مصرف می گویند. به شرکتی که به منظور انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 2 یا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هریک از شرکاء در آن به میزان سرمایه ی آنها در شرکت است، شرکت نسبی می گویند. قوانین ثبت شرکت درباره تعرفه های ثبتی در شرکت های تجاری و غیر تجاری.

نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد. بعد از جمع شدن سرمایه، با شرکت تمامی شرکا در مجمع عمومی موسس، شرکت تشکیل می‌شود. مدیریت این شرکت ها، به علت مسئولیت بالایی که شریک ضامن در برابر دیون شرکت دارد، بر عهده شریک ضامن است. در صورتی که شرکای ضامن متعدد باشند، مدیریت شرکت بسته به قرارداد و توافق بین آنها خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می دهند. به موجب ماده three قانون ثبت شرکت ها برای آنکه شخصیت حقوقی شرکت خارجی در ایران شناخته شود و شرکت بتواند در ایران مبادرت به امور تجاری کند، باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد. اظهارنامه ی ثبت شرکت ها باید به فارسی نوشته شود و حاوی نام کامل شرکت ،نوع شرکت، از قبیل سهامی تضامنی و مختلط و غیره، مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن ،تابعیت شرکت و سایر موارد مندرج در ماده ی 6 نظامنامه ی اجرای قانون ثبت شرکت ها مصوب سال 1310 باشد. اداره تعاون مجوز ثبت تعاونی را که عبارت است از درخواست ثبت شرکت یا اتحادیه تعاونی جدید التشکیل از مرجع ثبت، به همراه مدارک و اوراق مذکور را به “اداره کل ثبت شرکت ها” در تهران و “اداره ثبت” در شهرستان ها ارسال می کند تا به ثبت تعاونی اقدام کند. تعیین موضوع اصلی فعالیت شرکت در این مرحله باید توجه نمایید که برخی از موضوعات فعالیت نیاز به اخذ مجوز دارند. موسسه نیز یکی دیگر از روش های جاری ثبتی در ایران است برای درک بهتر واژه موسسه باید کمی توضیح در مورد تفاوت موسسه و شرکت ها بدهم .

مرحله دوم : مرحله ایجاد و ثبت شرکتهای سهامی عام

منظور از حقیقی و حقوقی بودن این است که برند به نام شخص شما باشد یا متعلق به شرکتی باشد که در آن مدیرعامل هستید. شما میتوانید ثبت شرکت در آلمان را به صورت مالکیت صد در صد انجام دهید و نیازی به وجود شریک آلمانی نخواهید داشت. برای اخذ اقامت و ثبت شرکت در آلمان مدت زمان کمتری مورد نیاز خواهد بود. همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عرض کردیم، برای ثبت و تاسیس شرکت، همانند کار های اداری دیگر، به یکسری مدارک نیاز است که باید برای ثبت نام آن ها را تهیه نمود. امروزه به سبب گستردگی رشته تبلیغات و شاخه های مختلف آن شرکت های بیشماری در دنیا در حال فعالیت می باشند و هر روز به تعداد آنها افزوده می شود ، ایران عزیزمان به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه دنیا از این قاعده مستثنی نمی باشد. همانگونه که در مقالات گذشته اشاره شد جهت فعالیت در این رشته بنا بر قوانین افراد ملزم به کسب مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند.

علاوه‌بر تفاوت‌های گفته شده، مدارک لازم برای ثبت هرکدام از این شرکت‌ها نیز متفاوت است. کلیه مدارک تهیه و تنظیم شود و به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد. این در حالی است که در ثبت شرکت یا شعبه خارجی در کشور، تشریفات لازم برای ثبت شرکت نیز باید عملی و اجرایی گردد. از جمله تشریفات لازم برای ثبت شرکت خارجی می توان موارد زیر را بر شمرد. مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت است که پس از فراهم کردن مدارک فوق باد انجام پذیرد.

  • ثبت شرکت می تواند فرصتی باشد تا بخش خصوصی نیز با دریافت پروژه های ارائه شده بر اساس اصل forty four قانون اساسی بتوانند از فعالان اقتصادی جامعه باشند.
  • کلیه ی مدارک تسلیمی شرکت خارجی باید به زبان فارسی ترجمه ی رسمی شده باشد و حکم نمایندگی فرد مورد نظر برای تسلیم تقاضای ثبت شعبه باید به تصدیق نمایندگی ایران در کشور متبوع شرکت رسیده باشد.
  • بدین صورت که کامل کننده کلیه شرایط ثبت شرکت ، ثبت آن می باشد .
  • شرکاء باید از بین خود و یا از خارج حداقل یک نفر را بعنوان مدیر شرکت معین نمایند.

کلیه خدمات ثبت‌یار به صورت غیرحضوری قابل انجام است و نیازی به حضور شما نخواهد بود. بله، اگر شخصی نخواهد در شرکت خود فعالیت کند، می‌تواند آن را به شخص یا اشخاص دیگری تغییرات شرکت انتقال دهد. قصد دارم یک کارگاه تولید مواد شوینده راه اندازی کنم چه نوع شرکتی به بنده پیشنهاد میدیم. مالیات شرکت ها در ایران 20 درصد از سود خالص شرکت در سال است.

موضوع فعالیت شرکت را تعیین نمایید:

در پایان به مزایای اساسی ثبت شرکت در شهر دبی خواهیم خواهیم پرداخت. پرداخت مالیات های لازم با توجه به شرایط مندرج در اظهارنامه. دارا بودن امکان پرداخت حقوق به کارکنان و تمامی اعضایی که در شرکت مشغول به فعالیت می شوند. در واقع هر کدام از شرکت های ذکر شده، مبتنی بر کارایی و فرآیندی که شما مد نظر دارید می توانند برای توسعه تجاری و امور شما در دبی مناسب باشند.

تولید در فرهنگ فارسی معین به معنای پدید آوردن ، ایجاد کردن، ساختن و خلق کردن آمده است و به سلسله اقداماتی اطلاق می شود که برای تبدیل منابع به کالاهای مورد نیاز صورت می گیرد. برای ایجاد و تأسیس شخصیت حقوقی یک شرکت همان طور که از نام شرکت پیداست باید مشارکت وجود داشته باشد یعنی حداقل وجود دو یا چند نفر برای تأسیس شرکت الزامی می باشد. این سرمایه باید نقدا به حساب تعیین شده برای شرکت واریز شده و بنابراین پرداخت آن به شکل چک یا سفته به دفتر شرکت مجاز نمی باشد. جناب شمسه در ابتدا که هیچ مشکلی ندارد اما در ادامه باید اجاره نامه معتبر برای دریافت کد اقتصادی داشته باشید . شما می توانید در هر چند شرکت که می توانید عضو هیئت مدیره باشید اما فقط در یک شرکت می توانید مدیرعامل باشید. یعنی می توانید مثلا در یک شرکت مدیرعامل و در ده شرکت عوض هیئت مدیره یا رئیس هیئت مدیره باشید.

زمان و نحوه ارسال مدارک لازم برای ثبت شرکت غیر سهامی

همچنین سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت سهامی خاص آسانسور حداقل یک میلیون ریال است که ۳۵ درصد آن باید در حساب شرکت قرار بگیرد. در صورتی که بخواهید خیال خودتان را از طی کردن مراحل اداری و مشکلات احتمالی آن راحت کنید، می توانید ثبت شرکت سهامی خاص خود را به ما بسپارید. در این صورت شما واریزی های قبلی را پرداخت می کنید و علاوه بر آن کارمزد موسسه های ثبتی را هم می پردازید.

ابتدا وارد کردن کد پستی شعبه، شماره تماس واحد ثبتی شعبه، نشانی شعبه و در نهایت ثبت شعبه. چنانچه هنوز از طرف سهامداران برای این موضوع تکلیفی مشخص نشده ثبت شرکت در تهران باشد تا روشن شدن تکلیف شعب شرکت گزینه ی مربوط به نداشتن شعب را انتخاب نمایید. (یعنی شخصی که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکتها تایید می کند).

برای محاسبه دقیق و شفاف هزینه‌ها می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد شرکت سهامی خاص به شما ارائه می دهیم که کمک می کند با آگاهی بیشتر اقدام کنید. با ثبت شرکت و ثبت برند، به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، فعالیت خود را در چتر قانون جلو می‌برید، از تسهیلات مالی استفاده می‌نمایید و به کسب و کار خود گسترش می‌دهید.

تاییدیه از بازرسان جهت عدم وجود نسبت فامیلی نسبی یا سببی با مدیران شرکت. در مرحله اول این شرکت، موسسان مقدمات ایجاد شرکت را فراهم می آورند. تعیین شده که در طول حیات شرکت هم نباید از این مبلغ کمتر بشود.

از اهداف شرکت دانش بنیان، جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار، تجاری سازی یافته های پژوهشی و تحقیقاتی، حمایت و هدایت در جهت سودآوری و تولید فناوری های برتر است. شرکت به اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی برای ثبت برند تجاری انجام عملیات تجاری و کسب سود را می گویند. شرکت ها به 2 دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم بندی می شوند. ثبت شرکت موجب می شود که مناقصات و مزایده های دولتی که با بیشترین سود همراه است، شامل شرکت مذکور گردد.

شرکت‌های بدون فعالیت هم ملزم به پلمپ دفاتر و نگهداری آن‌ها به‌صورت سفید تا پایان سال مالی هستند. در اساسنامه، اصول کلی حاکم بر شرکت مانند نام، موضوع، میزان سرمایه، شرکا، مدت، محل شرکت و… قید می‌شود. در برخی از شرکت‌های تجاری مانند شرکت تضامنی که شخصیت شرکا اهمیت زیادی دارد و برای آن‌ها مسئولیت حداکثری پیش‌بینی شده است، انتخاب شریک بسیار مهم است. ثبت شرکت مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد یک شخصیت حقوقی مستقل از شرکای شرکت است. افرادی که می‌خواهند با شرکت شما قرارداد تنظیم کنند، داشتن شخصیت حقوقی اعتبار بیشتری برای انجام معامله دارد.