لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم.

اسامی برندهای توصیفی مواردی هستند که به خوبی خدمات یا محصول ارائه شده توسط شرکت را بیان می کنند. مسلم است که اسم وب سایت ساده در حال رشد، کلمات ویژه تنها در زبان انگلیسی، برای پیدا کردن سختر است، اما کارشناسان چگونگی تبدیل سایت شرکت به یکسایت خوب و راحت برای جستجو و به یاد ماندنی تلاش میکنند. اجتناب از استفاده از نام کالاهایی که در خود شرکت تولید میشوند زیرا برند را به مخاطره می آمیزند. یک نام خوب برای یک برند فوق العاده مهم است، شرکت بیش از یک استفاده را از یک نام خوب میبرد زیرا یک اسم زیبا یک شخصیت است که در نهایت مشتری بدون آن نمی تواند خود را تمام احساس کند. اگر می خواهید برند فوق العادهای برای بیزنس خود داشته باشید، مطمئن شوید که مردم بتوانند نام تجاری شما را با علامت تجاریتان مرتبط ببینند.

پس اگر گمان می کنید که انتخاب نام هیچ اهمیتی ندارد و کار ساده ای است، در اشتباه هستید. در واقع قصد ما از بیان این نکات این بود که انتخاب ثبت شرکت در تهران یکی از اساسی ترین اصول برند سازی در سئو سایت شما می باشد. عدم دقت به این نکته، یعنی از دست دادن مخاطب حتی اگر خدمات و محصولات شما چشم گیر باشد.

البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد. اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. انتخاب نام برند و لوگوی مناسب، دارای اصول و قوانینی است که رعایت آن‌‌ها به انتخاب هرچه بهتر نام تجاری و لوگو کمک خواهد کرد.

  • برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد.
  • چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد.
  • توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است.
  • فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید.

پس انتخاب اسم خاص برای برند و نامی که بعدها به داشتن آن افتخار کنید، خیلی مهم است. با من همراه باشید تا همه چیز را در مورد انتخاب اسم برند هنری و صنعتی بدانید. یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد. اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند .

اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را بالاتر ببرید. همین حالا، دامنه خود را با تضمین کمترین قیمت در ایران، ثبت کنید. برای ثبت دامنه هم که روی دکمه زیر کلیک و کار را تمام کنید. داشتم فکر می‌کردم که خیلی‌ها مثل من این مشکل را دارند و همین سخت بودن یادآوری، یکی از ویژگی‌های نام ضعیف برای برند است. یک نام تجاری همان طور که نوشته می شود باید به سادگی تلفظ و خوانده شود در غیر اینصورت مجبور می شوید چندین بار آن را با صدای بلند تکرار کنید. داشتن شهرت و اعتبار در بازار، معیار مهمی برای تعیین قیمت و جذب تقاضا پایدار محسوب می‌شود و چه دارایی ارزشمندتر از این یک سازمان می‌تواند در بازار داشته باشد.

نحوه‌ی انتخاب نام برند

همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، می‌توانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید. نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم .

همانطور که گفتیم برند با احساسات مخاطب سروکار دارد و احساسات خیلی بیشتر از منطق بازار پیچیده هستند. این نوع از برندسازی نیاز به خلاقیت بالایی دارد، زیرا خدمات را نمی‌توان به صورت فیزیکی نمایش داد؛ در واقع خدمات نسبت به محصولات قابلیت لمس کردن کمتری دارند. هدف از برندسازی خدمات، مشخص نمودن تفاوت‌ها و تمایز خدمات شرکت شما نسبت به شرکت‌های رقبا است. این مثال را ذکر کردیم تا بهتر با مفهوم انتخاب نامی متفاوت و گاها عجیب آشنا شویم ، نامی که متفاوت باشد و همین متفاوت بودن بتواند آن را در اذهان نگه دارد . برای انتخاب نام برند باید سعی شود اسمهای خاص و متفاوت و گاها عجیبی انتخاب شود . این یکی از اشتباهات بزرگ در انتخاب نام برند هست و دلیل نمی شود چون کسی یا برندی با نامی خاص بر سر زبانها افتاده است ما هم با نام مشابه آن بتوانیم به هدفمان برسیم .

این سامانه به شما امکان می دهد با حداقل مراجعه و تماس تلفنی به خواسته ی خود دست پیدا کنید. این قوانین را سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند معین کرده است و در وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی درج شده‌اند. اگر خدمات و کالاهای شما مشابه دیگر رقبایتان نیست، حتماً به نامی تازه و متفاوت از آنها فکر کنید.

نام برند

مثلاً شما ترجیح میدین یک ساعت گران‌قیمت رو از برند معصومی زادگان بخرین یا رولکس؟؟ خب مشخصه که اسم برند هم تو نشون دادن ارزش اون محصول تأثیر داره. انتخاب ثبت برند تجاری یا اسم تجاری باعث میشه مشتری‌ها بعد از خرید محصول هم حس مثبتی نسبت به خریدشون داشته باشن و تو خریدهای بعد هم شما رو انتخاب کنن. انتخاب نام برند باید هوشمندانه و اصولی باشه تا بعد از مدتی به یه اسم موندگار تبدیل بشه و به راحتی فراموش نشه.

در انتخاب نام تجاری و اسم برند به یک الگو محدود نشوید

بنابراین برند تجاری، تنها یک نام تبلیغاتی نبوده و وجهه قانونی و قابل استناد دارد. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند.

سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم.

برند به عنوان یک دارایی

با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های ثبت تغییرات شرکت جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.