فروش برند و راهنمای انتخاب اسم برند » فروش برند، خرید برند، ثبت برند ، واگذاری برند ، 09128307939

نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی ثبت برند را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید. دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

اسم پیشنهادی برای برند

انتخاب نمونه اسم برند کاری فراتر از انتخاب صرفا یک نام تجاری و طراحی لوگو است. برای برندینگ موفق باید مسیری را پیمود که در نهایت ما را به نامی جذاب و تاثیرگذار برساند. اسم برند علاوه ثبت شرکت بر اینکه باید جذاب و گیرا باشد بایستی به گونه ای انتخاب شود که مشتری ها بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند؛ اینکه به خاطر سپردن اسم برند برای عموم مردم راحت باشد بسیار اهمیت دارد.

پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد.

نیاز به مشاوره دارید؟

این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد .

  • نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار استفاده می‌کنند، که این استراتژی را کمی کلیشه می‌کند.
  • سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم.
  • یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.
  • انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید.
  • زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .

چالشی که در اینجا ممکن است با آن مواجه شوید این است که اسم فروشگاه اینترنتی شما متناسب با کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما باشد و در عین حال منحصربفرد باشد و تداعی کننده نام رقیب شما در ذهن مخاطب نباشد. در زمانی که قصد صادر کردن محصولی را دارید، باید خیلی دقت کنید که اسم محصول شما در زبانهای دیگر چه معنی می دهد. گروهی از شرکا، دوستان و افراد خلاق را دور هم جمع کنید و از ایده های آنها استفاده کنید.

برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. تست اسم برند از مهم‌ترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد. یا مثال دیگر از حساسیت‌های منطقی می‌توان به فروشگاه افق کوروش اشاره کرد که در شهر قم با واکنش‌های منفی علما روبه‌رو شد.

برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال پیگیری ثبت تغییرات شرکت کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید.

نتایج حاصل از بارش فکری برای انتخاب اسم برند را دوباره بررسی کنید

برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید . برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید.

مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد. تبریک صمیمانه ما را بپذیرید… شما به مرحله ثبت برند رسیدید حالا باید دیگر به فکر یک استراتژی فروش انفجاری باشید.

در نتیجه، انتخاب برند بسیار حیاتی است و بهتر است خوب روی آن مطالعه شده و یا به دست متخصصان خود سپرده شود. البته امروزه کسب و کارها و متخصصان زیادی در حوزه انتخاب برند کسب و کارها وجود ندارد که خدمات انتخاب نام را برای شرکت‌های مختلف انجام می‌دهند. هر کسب و کار نسبت به حوزه کاری و مخاطبان خود، دارای زبان و استایلی است. برند باید به گونه‌ای باشد تا در راستای تیپ شخصیتی کسب و کار قرار گیرد، نه در مقابل آن. در صورت تناقض در استایل و برند کسب و کار، می‌تواند نکته منفی بسیار بزرگی برای آن باشد.