انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند.
چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکههای اجتماعی گرفته شود. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک میکند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسمهایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که میتوانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند. برای برخی اسمها میتوان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المانهای گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد.
پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر تغییرات شرکت دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند.
استفاده از اسم شخصیتهای خاص
همچنین این اسامی باید در لغتنامه دهخدا یا فرهنگ معین موجود باشند. یک نام خوب می تواند شما را به کانون توجه تبدیل کرده، معیار های کسب و کار شما را با یک یا دو لغت برجسته کرده و شما را بعنوان رهبری واقعی و نوآور به مخاطبین معرفی کند. داشتن یک نام مناسب که بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما چیزی ندانند. به نظرم برند یک، بهترین مسیر برای انتخاب دامنه با کیفیت است، استفاده از این سیستم را پیشنهاد می کنم. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند. اسم های استعاره ای نشأت گرفته از چیزی وسیع تر از خود نام و معنی تحت الفظی آن هستند، و برای شرکت هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود.
- رالف لاورن، طراح معروف لباس نیز از نام و فامیل شخصی خودش برای برند معروفش با لوگوی چوگانباز استفاده مینماید.
- در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید.
- در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید.
- به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود زیرا نام شرکت می تواند شرکت را به اوج برساند یا بر عکس به نابودی و قعر بکشاند.
اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند به شدت یک موضوع شخصیه. شما باید با استفاده از هدفگذاری خودتون اون رو انجام بدید. یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد. برای این منظور میتوانید به صورت هفته ای یا در ایام خاص در کنار ارائه تخفیف در فروش محصولات خود مسابقاتی را هم برگزار کنید.
کلید دوم: از معجزه اسمهای تصویری غافل نشوید
یک اسم برند خاص ویژگیهای خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید. مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی میماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کردهاند. مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمیتوانید انجام دهید. دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد.
بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید.
این استورهها در ذهن مردم ایران قهرمانهایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. در این داستانهای باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که میتوانید آنها پیدا کنید. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنههای اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کردهاید به هدر میرود.
یک کسب و کار جدید آغاز نمودهاید و نیاز به نام ؛ لوگو و وبسایت دارید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرفعددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنههای اینترنتی ثبت شرکت موجود را کسب کنیم. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. اما برند معروف اتومبیل شاسیبلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است.
تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید. اما بسیار دیدهایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمیتوان آن را ثبت نمود. اگر میخواهید به نام مناسب دستیابید ، باید اول داستان آن را داشته باشید .
از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. در حال حاضر میتوانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسمها را تست کنید.
سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. اگر در ثبت برند تجاری این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود. در ابتدای کار به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسامی مشابه را بررسی و استعلام برای اسم شرکت ها دریافت کنید. اهداف و چشمانداز کاری برند خود را برای خودتان مشخص کنید، و با در نظرگرفتن اهداف کاری برندتان سعی کنید به دنبال نامی باشید که چندین سال دیگر هم بتواند برای کسب و کارتان مناسب باشد.