شيوه انحلال شركت تعاوني با برگزاري مجمع عمومي فوق العاده

تبصره ـ مصوبات این شورا را وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می‌‌نماید. تبصره2ـ دبیرخانه شورا زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود. الف ـ در مورد دو دهک پائین درآمدی با اولویت روستانشینان و عشایر، پنجاه ‌درصد (50%) تخفیف در قیمت سهام واگذاری با دوره تقسیط ده ساله. تبصره1ـ اعتبارات بندهای فوق در قوانین بودجه سالانه در جدولی واحد درج خواهد شد. تبصره1ـ تخلف از احکام این ماده و یا ارائه اطلاعات ناقص یا نادرست یا کتمان اطلاعات مشمول حکم ماده این قانون است.

مقام صالح برای انحلال شرکت تعاونی چه مرجعی است

چون مقررات ورشکستگی بر پرداختها حاکم نیست ، مدیر تصفیه می تواند به تدریج بدهیهای شرکت را بپردازد . پرداخت به هر صورتی مجاز است ؛ برای مثال ، می توان طلب یکی از طلبکاران از شرکت را با بدهی او به شرکت تهاتر کرد . طلبکارانی که هنوز موعد طلبشان نرسیده است نمی توانند قبل از موعد طلب خود را مطالبه کنند .

معاملات بیش از سقف‌های مجاز در این ماده توسط هر یک از اشخاص مذکور باطل و ملغی‌الأثر است. افزایش سقف سهم مجاز از طریق ارث نیز مشمول این حکم است و وراث و یا اولیاء قانونی آنها ملزم به فروش مازاد بر سقف، ظرف مدت دو ماه پس از صدور گواهی حصر وراثت خواهند بود. افزایـش قهری سـقف مجاز سهام به هر طریق دیگر باید ظرف مدت سه‌ماه به سقف‌های مجاز این ماده کاهش یابد. ضعف منابع موجود، با همه تلاشی که دکترین، داشته و دارند؛ رویه قضایی را نیز دچار تشتت نموده است و اگر قرار باشد تحولی در این رویه به وجود آید، باید دکترین و منابع نظری حقوق داوری مورد عنایت بیشتری قرار گیرند.

وکالت پرونده های حوادث کار

نایب رئیس – در ماده ۱۵۴ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادهای رسیده قرائت می‌شود. نایب رئیس- در ماده ۱۴۷ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی نرسید ماده ۱۴۸ قرائت می‌شود. نایب رئیس- در ماده ۱۴۲ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی نرسد یه ماده ۱۴۳ قرائت می‌شود. ۱- انواع شرکتهای تعاونی و اتحادیه‌های مربوط بمنظور توسعه عملیات اقتصادی. کلمه تصفیه در کلیه جملات و عبارات فصل بیست و یکم صفحه ۴۰ لایحه شرکتها و سازمانهای تعاونی به کلمه تصفیه تصحیح گردد. نایب رئیس- در ماده ۱۰۵ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی هم نرسیده، ماده ۱۰۶ قرائت می‌شود.

مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضاء تهیه و تصویب و به تأیید مقام رهبری خواهد رسید. دیوان محاسبات به کلیه حسابهای وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات، حسابها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای ثبت تغییرات اسلامی تسلیم می‌نماید. حداکثر امتیاز این فوق‌العاده حسب مورد برای هفتاد درصد (70%) کارمندان تا سقف چهل درصد (40%) حقوق ثابت هر یک از کارمندان می‌باشد. ماده 72- امتیاز شغلی مدیران عامل و اعضای هیئت‌های مدیره شرکتهای دولتی که براساس سیاستهای مصوب مقام معظم رهبری در مورد اصل چهل و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید در اختیار دولت بماند با توجه به نوع وظایف، حساسیت، سطح تخصصی کارمندان، تأثیر و نقش اقتصادی شرکت، نوع تولید و خدمات، کارآیی و اثربخشی و سهم شرکت در درآمد ملی تعیین خواهد گردید.

  • در شرکت سهامی خاص، نقل و انتقال سهام از طریق اسناد عادی و با ثبت در دفتر نقل و انتقال سهام شرکت انجام می شود.
  • ماده ۱۱۷ – معافیت درآمد کلیه فعالیتهایی که طبق قانون مالیاتهای مستقیم مشمول معافیت شناخته شده است شامل شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی که به همان فعالیت‌ها اشتغال داشته باشند نیز خواهد بود.
  • 6- بررسی و موافقت با ایجاد هر نوع دستگاه اجرایی قبل از ارائه به مراجع ذی‌ربس مذکور در این قانون.
  • چنانچه مجمع عمومی فوق‌العاده با وجود ممنوعیت یا محدودیت مقرر توسط بانک مرکزی انتقال سود یا اندوخته اختیاری به سرمایه را تصویب کند، تصمیم مجمع عمومی باطل است.
  • نایب رئیس- نسبت به ماده ۱۰۱ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی هم نرسیده، ماده ۱۰۲ قرائت می‌شود.
  • ماده ۳۴- تصمیمات مجمع عمومی عادی به اکثریت نصف بعلاوه یک اعضای حاضر در مجمع اتخاذ می‌شود.

نایب رئیس- در ماده ۷۵ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی هم نرسیده ماده ۷۶ قرائت می‌شود. نایب رئیس- در ماده ۷۴ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی هم نرسیده ماده ۷۵ قرائت می‌شود. ۳- بانک تعاون کشاورزی ایران بر اساس مقررات پیش‌بنی شده در قانون بانک مذکور. نایب رئیس- در ماده ۷۲ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی هم نرسیده، ماده ۷۳ قرائت می‌شود.

دریافت سود سهام عدالت به روش مستقیم

حضور کلیه شرکا در جلسه انحلال شرکت یکی از مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود است. یکی از مراحل انحلال شرکت سهامی خاص، انتخاب مدیر تصفیه ثبت شرکت در جلسه مجمع عمومی فوق العاده است. مدیر تصفیه به عنوان نماینده شرکت معرفی می شود و وظایف و اختیارات هیئت مدیره را بر عهده می گیرد.

افزایش حقوق کارمندان نفت در سال 1400

ماده ۸۰- چنانچه رعایت مفاد حکم دادگاه از سوی محکوم حاکی از اصلاح رفتار وی باشد دادگاه می تواند به پیشنهاد قاضی اجرای احکام برای یکبار بقیه مدت مجازات را تا نصف آن تقلیل دهد. ماده ۶۴- مجازاتهای جایگزین حبس عبارت از دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع ثبت برند و احوال، تعیین و اجراء می شود. ماده ۶۱- هرگاه محکوم در مدت آزادی مشروط بدون عذر موجه از دستورهای دادگاه تبعیت نکند برای بار اول یک تا دو سال به مدت آزادی مشروط وی افزوده می شود. در صورت تکرار یا ارتکاب یکی از جرائم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت، علاوه بر مجازات جرم جدید، مدت باقیمانده محکومیت نیز به اجراء در میآید، در غیر این صورت آزادی او قطعی می شود. تبصره- در صورت الغای قرار تعویق و صدور حکم محکومیت، صدور قرار تعلیق اجرای مجازات ممنوع است.

ماده ۱۴۷ – شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی موظفند نسخه‌ای از ترازنامه هر سال یا دوره مالی و حساب سود و زیان دوره مربوط را حداکثر ظرف یک هفته پس از تنظیم به اتحادیه نظارت و هم آهنگی مربوط و در صورتی که این اتحادیه تشکیل نشده باشد به سازمان ارسال دارند. ماده ۱۴۶ – سازمان به منظور نظارت و ارشاد تعاونیها مجاز به حسابرسی آنهاست. سازمان در عین حال می‌تواند طبق آئین نامه‌ای که تنظیم خواهد کرد اجازه حسابرسی شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی عضو اتحادیه نظارت و هم آهنگی را برای دوره‌های معین به اتحادیه مذکور بدهد و یا این اجازه را برای ادوار بعدی تمدید کند. ۸- تعیین خط مشی کلی در امور آموزشی و اداری و اعتباری سازمانهای تعاونی از طریق پیشنهاد به شورای عالی هماهنگی تعاونی‌های کشور (مندرج در فصل ۲۴ این قانون) و اجرای تصمیمات آن و هماهنگ کردن کلیه فعالیت‌های تعاونی کشور در رشته‌های تعاونی. ماده ۱۲۳- کلیه مقررات مربوط به معافیتهای مالیاتی راجع به شرکتهای تعاونی از هر قبیل که در قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ۱۳۴۵ و اصلاحیه آن منظور شده است ملغی می‌شود. کمیسیون مجاز است با توجه به اطلاعاتی که از مراجع قانونی مربوط کسب می‌کند و رسیدگی‌هایی که به عمل می‌آورد ضرایب مالیاتی مصوبه را در شرکتهای تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی تعدیل کند.

الف) کثیرالانتشار و یا محلی باشد و فاصله انتشار و دادرسی کمتر از بیست روز نباشد. د) کرمان محل اقامت خوانده و یا بندرعباس محل اقامت خواهان هر کدام به انتخاب خواهان. ب) سقوط قصاص و دیه از دو نفری که هر یک به قتل اقرار کرده اند مقر اول به اقرار نفر دوم رجوع کرده است. د) میزان خسارت احتمالی از ناحیه دادگاه تعیین میشود و انتخاب نوع آن اعم از نقدی، ملکی یا سایر اموال به عهده خواهان است. د) به نظر و تشخیص شخص ثالث است که علیه طرفین با هر یک از آنان تقدیم شود. ج) در صورت فوت هر یک از طرفین دادرسی به طور موقت متوقف و مراتب به طرف دیگر اعلام میشود تا جانشین متوفی را تعیین و سپس به درخواست ذی نفع جریان دادرسی ادامه مییابد.

پست شد در : misc