سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری در رشت

در همین راستا ضروری است که به سراغ وکیل ثبت و مشاور حقوقی با تجربه‌ای بروید که در این زمینه تخصص داشته باشد و به خوبی با قوانین ثبت شرکت‌ها و روند کار آشنا باشد. پس از تایید نام و ارسال تمامی مدارک به اداره از طریق پست ، پرونده توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که از همه جهت نقصی نداشته باشد ، در دفاتر ثبت شرکت یادداشت می شود و برای اطلاع سایرین در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز آگهی می شود . چنانچه لازم به ذکر است حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری هیچ تاثیری در روند ثبت شرکت یا سایر امور ثبتی نخواهد داشت . بعد از آشنایی با نحوه پیگیری ثبت شرکت، سه حالت برای پرونده شرکت، پیش رو دارید که توسط اداره ثبت شرکتها به متقاضیان اطلاع رسانی می شود.

موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. معمولا روند رسیدگی به پرونده طی بیست 10 روز کاری انجام می شود. پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.

  • کلیه این امور به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه صورت می گیرد و به مراجعه حضوری شما نیازی ندارد .
  • نکته بسیار مهمی که نباید آن را فراموش کرد این است که پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، باید مجدداً به پورتال اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کرد و شماره پیگیری و تاریخ تحویل آن به پست را در سامانه درج کرد.
  • اداره ثبت شرکت ها برای سهولت در خدمت رسانی به متقاضیان امور ثبتی ، تسریع در انجام پروسه ثبت و تغییرات و سازمان دهی بهتر ، سامانه ثبت شرکتها را ایجاد کرد که از این طریق ، ثبت و پیگیری پروسه کاری به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر شده است .
  • بنابراین در پایان مطلبِ نحوه پیگیری ثبت شرکت به حالتهای احتمالی پرونده اشاره می کنیم.
  • فقط در مرحله اول شما باید شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را فراهم کنید مابقی کار به عهده ما می‌باشد.

پس از دریافت اوراق تمامی افرادی که زیر مجموعه داده آماری شخصیت حقوقی چه در زمینه ثبت چه در زمینه پلمپ دفاتر چه در زمینه تغییرات و به طور کل تمامی موارد مرتبط با اداره ثبت شرکتها هستند مسئولیت اسکن و چک کردن اولیه اوراق را برعهده دارند. در صورتی که مدارک ناقص باشد در این مرحله اوراق ارسالی برگشت داده می شود. در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود. ابتدا می بایست اطلاعات اداره کل استانی که شرکت در آن ثبت می شود وارد می گردد . «واحد ثبتی» اداره ای ثبت شرکت، محلی است که شرکت باید در آنجا ثبت شود.

برخلاف شرکت سهامی عام، سهام شرکت سهامی خاص فقط در اختیار اعضای خاص که همان هیات مدیره هست، خواهد بود و عموم حق سهامداری نخواهند داشت. در واقع منظور از شرکت­های سهامی خاص، شرکت­های تجاری است که سرمایه آنها به سهام تقسیم می­شود و تمام سرمایه شرکت توسط موسسین آن تامین می­شود. مسئولیت سهامداران در قبال شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص می بایست پس از تعیین سرمایه شرکت، میزان 35 درصد از آن را در حساب شرکت نزد یکی از بانک ها واریز نمایند. نکات ثبت شرکت سهامی خاص جهت ثبت شرکت سهامی خاص، حضور حداقل three پیگیری ثبت تغییرات شرکت عضو به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس (یکی اصلی و دیگری ذخیره) الزامی است که همگی باید به سن قانونی رسیده باشند.

البته همه شرکت ها برای ثبت به مجوز نیاز ندارند، به همین دلیل باید در رابطه با شرکت خود با یک کارشناس متخصص مشاوره داشته باشید. اولین نکته ای که برای ثبت شرکت در قم باید به آن توجه داشته باشید این است که چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید تا شرکت شما به طور قانونی به ثبت برسد. در ادامه این مراحل را به صورت گام به گام برای شما توضیح می دهیم. البته به شما پیشنهاد می ثبت برند دهیم که این کار را به یک متخصص بسپارید، اما به هر حال مطالبی که ارائه می دهیم در هر صورت برای شما مفید خواهد بود. تغییر محل فعالیت شرکت به منظور تغییر مکان از محل شرکت به محلی دیگر می باشد. آدرس هر شرکت محل قانونی و نشانی معتبر آن است که در آگهی تاسیس اعلام می شود، تغییر آدرس شرکت بدلیل تغییر مکان فیزیکی دفتر مرکزی یک شرکت صورت میگیرد که باید ثبت و آگهی شود.

در این دو صفحه اساسنامه شرکت اولیه که در حال حاضر تقاضای تاسیس شعبه یا نمایندگی دارد نوشته می شود که دو زبان فارسی و انگلیسی می باشد. این موضوع سبب آن نمی شود ثبت شرکت که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید. از جمله نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت، کدپستی، شماره تلفن، نشانی که تکمیل این قسمت ها اجباری می باشد.

موضوعات مربوط به ثبت شرکت های تعاونی و شرکت بیمه

6) در گام بعدی شما نیاز نیست که کار خاصی انجام دهید، در این مرحله مدارکی که آماده کرده اید و نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید، توسط کارشناس های اداره ثبت استان قم بررسی می شوند. در صورتی که این مدارک مشکل خاصی نداشته باشند و نام مناسبی را هم انتخاب کرده باشید، باید برای گام بعدی آماده شوید و در غیر این صورت فرصت دارید که ایراد های وارد شده را برطرف کنید. ثبت تغییرات شرکت چیست؟مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟چقدر هزینه دارد ؟ تا ادامه با ما همراه باشید.

پیگیری اداره ثبت شرکتها

در ادامه، نحوه و مراحل سامانه ثبت اینترنتی پیگیری در خواست در سایت اداره ثبت شرکت ها را، توضیح خواهیم داد. سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir عنوان سامانه ای است که امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری فراهم نموده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند. همانطور که شرکت ها و سایر اشخاص حقوقی ایرانی ملزم به دریافت شناسه ملی می باشند، شرکت ها ی خارجی که در ایران فعالیت داشته نیز ملزم هستند تا با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir برای دریافت کد فراگیر اقدام نمایند.

آن دسته از شخصیت های حقوقی که تمایل به دریافت کد فراگیر را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت شرکت ها اقدام ثبت درخواست کد فراگیر نمایند. در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد. شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود رایج ترین انواع ثبت در ایران هستند.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

احتمال وجود ایراد سیستمی وجود دارد، پس از چند روز مجددا اقدام به ارسال نمایید نمایید. کپی کارت ملی و کپی شناسنامه ی افراد را در دفترخانه برابر اصل نمایید. اسامی امضا داران طبق صورتجلسه در کادر مورد نظر وارد می گردد. شما افراد به عنوان سهامدار معرفی نموده اید اما اعضای هیئت مدیره را مشخص نکرده اید.

برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . ثبت شرکت دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین شرایط افراد متقاضی در انتخاب یکی از انواع ثبت شرکت ها تاثیرگذار هستند. بنابراین باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد. در صورتی که شماره پیگیری خود را فراموش یا گم کرده باشید قادر خواهید بود در لینک روی گزینه ی شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام ” کلیک کرده و نوع درخواست خود را تعیین نمایید.

به طور کلی به نوشته‌ای که در آن همه تصمیمات، اقدامات و مذاکرات انجام شده در جلسه‌های رسمی هیات مدیره و مجامع عمومی ذکر می‌شود، صورت‌جلسه گفته می‌شود. در صورت‌جلسه همه موارد مطرح شده در جلسه به همراه تاریخ، محل تشکیل و اعضای حاضر و غایب در جلسه نوشته می‌شود. باید برای شرکت نزد یکی از بانک های کشور یک حساب رسمیِ در شرف تاسیس افتتاح کند. به طور کلی اشخاص باید حساب ها ، صورت های ملی و … خود را به اداره امور مالیاتی ارائه دهند در غیر این صورت جرائمی برای آن ها به دنبال خواهد داشت . لازم به ذکر است مدیران شرکت ها پیش از عقد قرارداد با سایر شرکت ها بهتر است از این طریق از وضعیت فعال ، تعلیق یا منحل بودن شرکت مقابل آگاهی پیدا کنند و سپس به این قبیل اقدامات بپردازند .

با توجه به اینکه اکثر امور ثبت شرکت رو به مکانیزه شدن می باشد می توان امور ثبت شرکت و ارائه ی تقاضای آن را نیز از همین طریق انجام داد و الزامی به مراجعه ی حضوری نمی باشد. کارشناس ارشد دایره حقوقی که پس از بررسی کارشناسان اداره و ابراز نظر آن ها که به صورت سیستمی برای کارشناس ارشد ارجاع داده می شود نظر خود را اعلام و برای رئیس اداره ارسال می کند. در صورت فراموشی کد پیگیری خود، می توانید گزینه شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام را انتخاب نموده و اقدام به بازیابی کد پیگیری خود نمائید. در این مرحله، گروه و زیر گروه فعالیت شرکت را مشخص نموده و توضیحات مربوط به آن را در کادر تعیین شده درج نموده و دکمه ثبت را بزنید. نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی را که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده و دکمه ادامه را بزنید.