سامانه آنلاین «ثبت برند» ️ نام و نشان تجاری

اما پیشنهاد می شود در خصوص کارهای تخصصی همچون ثبت برند از کارشناسان خبره کمک بگیرین و راسا اقدام به ثبت اظهارنامه نکنین تا از هدر رفتن زمان و پول خود جلوگیری نمایید. مورد دیگر اینکه برای پرداخت هزینه حتما باید از طریق سامانه ثبت علامت های تجاری اقدام شود و نمی توان برای پرداخت هزینه ثبت برند تجاری از بانک اقدام نمود. مدت اعتبار ثبت برند به مدت 10 سال از زمان ارائه اظهارنامه می باشد و قبل از اتمام دوره اعتبار برند باید برای تمدید ان اقدام شود. برای این منظور یک فرصت ارفاقی شش ماه توسط اداره مالیکت صنعتی در نظر گرفته می شود و پس از ان هر فرد دیگری می تواند برای آن اقدام نماید.

یعنی اگر شما یک برند شخصی را در 3 طبقه ثبت می کنید هزینه حق الثبت آن اینگونه محاسبه می شود. دقت داشته باشید که گفتیم چاپ تقاضای ثبت برند نه چاپ آگهی ثبت برند. تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همواره برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان ) ، شناخته و مطرح می شود. شباهت برند مورد نظر از نظر علائم، رنگ و خطوط با برند دیگر؛ طوری که سبب اشتباه در مصرف کننده و مشتریان شود. شناسایی جدیدترین نیازهای جامعه هدف خود و ارائه آن توسط شما به مشتریان. دقت داشته باشید این کار بسیار در معروفیت و محبوبیت شما تاثیر گذار است و هر چقدر در جهت تقویت این مورد تلاش کنید می توانید تبدیل به برند مشهوری در جامعه بشوید.

اداره مالکیت صنعتی مراحل کار را عملا پس از دریافت مدارک و فیش واریز حق الثبت شما اغاز خواهد کرد. در نظر داشته باشید که اظهارنامه های ثبت برند بر اساس اولویتی خواهد بود که در سامانه ثبت شده و نیازی به حضور مداوم در اداره ثبت مالکت صنعتی نمی باشد. در آگهی دومی که در روزنامه چاپ می‌شود،‌ شماره ثبت علامت تجاری نیز درج می‌شود. بعد از چاپ دوم عملا برند شما تایید شده است و باید مرحله‌ی بعدی را انجام دهید. در اینجا بایستی به کمک یک وکیل ثبتی برای اخذ انحصار آن اقدام نمایید. لازم است تا برند شما به اداره مالکیت صنعتی فرستاده شود و کمی مراحل اداری و حقوقی بر روی آن انجام گیرد.

برای نمونه برای ثبت برند مغازه باید جواز کسب‌تان را ارائه نمایید. در این مورد نیز برای انجام بهترین انتخاب می توانید از متخصصین این حوزه بهره بگیرید. موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد.

  • توجه داشته باشید که در ایران فقط یک روزنامه رسمی وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که نوع روزنامه دیگر تاثیری در تعیین هزینه ها نداشته باشد.
  • مدارک لازم برای ثبت لوگو برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدی متفاوت است.
  • برای این که برندی را به ثبت برسانیم ابتدا باید بدانیم انتخاب نام تجاری مورد نظر اصولی دارد که رعایت آن ها باعث می شود برند تجاری دلخواه خود را داشته باشیم .

برای تمامی مراحل ثبت برند فقط باید به اداره مالکیت معنوی برویم که این اداره فقط در تهران مستقر است تمامی اظهارنامه های دیگر در شهرستان ها از طریق سامانه اینترنتی این اداره ثبت می شود . برای ثبت برند باید مدارک و مجوزهایی را جهت ثبت به اداره ثبت علائم تجاری ارائه داد . در ادامه به بحث در مورد مدارک لازم برای ثبت برند قانونی خواهیم پرداخت شما می توانید در شغل و کار خود پیشرفت بسیاری داشته باشید تنها کافیست یکبار هزینه ی ثبت برند را پرداخت کنید. تمامی بازرگانان و افرادی که در حیطه امورتجاری فعالیت دارند می توانند یک برند و علامت تجاری را برای محصول خود انتخاب کنند. که بر طبق قانون حاکم در اداره ثبت شرکت ها باید امور را انجام دهند.

در ادامه ضمن اشاره به مدارکی که برای ثبت برند و لوگو نیاز دارید، به سوالات احتمالی شما پیرامون کارت بازرگانی، جواز فعالیت، مسائل مربوط به حق امضاء و همچنین روزنامه تغییرات شرکت پاسخ داده‌ایم. به طور کلی مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند به تعداد پرونده های موجود در کارتابل کارشناسان و رئیس اداره ثبت خواهد داشت اما تجربه نشان داده است که ثبت یک برند معمولا 45 روز الی 2 ماه زمان نیاز دارد. دقت فرمایید با توجه به زمانبر بودن پروسه ثبت برند مخصوصا زمان مورد نیاز تا مرحله ثبت آگهی نوبت اول در روزنامه رسمی کشور و یا رد پرونده (به دلایل مختلف) اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای اظهارنامه را دقیق و کامل ارسال کنید. همانگونه که گفتیم، برند، یک نام رسمی و تجاری بوده که کسب و کار فرد، با آن، معرفی می شود و اهمیت آن، به اندازه ای می باشد که موادی از قانون ثبت طرح های صنعتی، اختراعات و علائم تجاری، به آن اختصاص داده شده است.

طرح صنعتی اگر به ثبت برسد دارای حمایت مالکیت صنعتی است یعنی تا تاریخ اعتبار طرح هیچ کس حق بهره برداری از طرح را بدون اذن مالک طرح ندارد. استفاده از امتیاز طرح صنعتی به مدت 15 سال است که در ابتدا 5 ساله اعتبار دارد و در صورت تمایل مالک طرح می تواند اقدام به تمدید اعتبار آن به مدت 5 سال دیگر نماید. برای ثبت برند طی کردن مراحل قانونی و ارائه برخی مدارک ضروری است. در این مقاله ما مدارک لازم برای ثبت برند که باعث خلاصی شما از دردسرهای قانونی می شود را معرفی می کنیم. برای اینکه برند خود را راحت تر ثبت کنید، با ما در ادامه مطالب همراه باشید. توجه داشته باشید مراحل ثبت برند مواد غذایی نیز مانند برندهای دیگر می‌باشد و با آنها تفاوتی ندارند.

اظهارنامه چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

به شما توصیه می کنیم که از کارشناسان باتجربه سایت ثبت 3 در این زمینه کمک بگیرید. این متخصصان با توجه به تجربه و تسلطی که به قوانین ثبت پیگیری ثبت تغییرات شرکت دارند، در کوتاه ترین زمان ممکن برند شما را به ثبت می رسانند. با سلام مدت زمان بررسی پرونده شما کاملا وابسته به حجم درخواست در صف وابسته است.

تمامی مدارکی که ارائه می شود باید با حوزه فعالیت اشخاص مطابقت داشته باشد تا کارشناسان اداره ثبت بتوانند برند افراد را به ثبت برسانند. در غیر این صورت اطلاعات و پرونده تشکیل شده توسط کارشناسان رد خواهد شد. نحوه ثبت برند در سایت ثبت شرکت در تهران مالکیت معنوی بسیار ساده و در عین حال مهم است و طی کردن مراحل آن برای افرادی به قوانین آشنایی دارند، ساده خواهد بود. همینطور دقت بالایی در طی این مسیر نیاز است و افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، کار خود را به متخصص می سپارند.

علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد. 7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند. برای جلوگیری از ثبت جداگانه در دفتر هر کشور یا ناحیه ،نظام بین المللی ثبت WIPO علائم را اجرا می کنند.این نظام توسط یک عهد نامه اداره می شود. اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد. همچنین اگر برند شما به صورت سه بعدی است، باید از تمامی ابعاد نمونه های طراحی شده از لوگو به کارشناسان مربوطه تحویل داده شود.

مدارک لازم برای ثبت برند

در این قسمت، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید. در صورتی که هنوز، در سامانه مالکیت معنوی، ثبت نام نیستید، ابتدا اقدام به ثبت نام خود، در سامانه نمایید. همانطور که مشخص است یک برند برای ثبت تجاری توسط چندین سمت از قبیل کارشناس طبقه بندی ، کارشناس پرونده ، کارشناس مسئول و رئیس اداره مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع طبقه بندی برند و علامت تجاری در محدوده مجوز فعالیت متقاضی خواهد بود. همانطور که مشاهده می نمایید چنانچه پرونده ثبت علامت تجاری شما از سوی اداره با اخطار رد مواجه شود و همچنان نسبت به ثبت آن اصرار داشته باشید، راهی طولانی و سخت در پیش دارید. برای متقاضی ثبت علامت تجاری ارسال می‌شود همین خبر بلامانع بودن ثبت علامت مورد تقاضا است.

درخواست مشاوره رایگان

پرچم، نشان های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان کشور و سازمان های بین المللی که نمونه آنها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده به طور معمول قابل ثبت نیستند مگر اینکه مجوز مراجع صلاحیت دار بین المللی داشته باشند. بهتر است قبل از اقدام برای ثبت برند، از صفحه استعلام برند ، قابل ثبت بودن برند تان را استعلام بگیرید یا و سپس با پرکردن فرم پایین صفحه از هرینه تقریبی ثبت برند نیز مطلع شوید. بعد از تایید اظهارنامه اکنون نوبت آن رسیده که ثبت علامت کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را به دست افراد و گرافیست های متخصص در این زمینه واگذار نمایید تا بهترین شکل و نشان تجاری را برای شما به ثبت برسانند. ثبت علامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی شکل و شمایل کار شما را نشان می دهد. مراحل ثبت برند با انتخاب یک عنوان مناسب شروع می شود و به این ترتیب ادامه پیدا می کند.

بعد از اینکه این مرحله هم تمام شد باید روزنامه دوم شما پرداخت شود. پس از پرداخت روزنامه دوم که تا اینجا حدود 2 ماه گذشته است یک هفته هم زمان می برد که ثبت نهایی برند شما انجام شود. خوب در این قسمت به شما به زبان ساده نحوه ثبت برند را توضیح می دهیم. اگر با کلی زحمت صاحب نام تجاری با ارزشی شده اید خوب حتما باید آن را ثبت کنید وگرنه قطعا آن را از دست می دهید.