سامانه آنلاین «ثبت برند» ️ نام و نشان تجاری

از دیگر ویژگی‌های نام برند می‌توان به استفاده از نام‌های افسانه‌ای و معروف و البته مرتبط نام برد. برای مثال همه ما علی بابا را عنوان شخصی که همیشه در سفر بوده است می‌شناسیم. در صورتی که کسب و کار و خدمات شما به سفر مربوط می‌شود، انتخاب این نام برای برند شما می‌تواند انتخاب مناسبی به شمار رود. این ویژگی از انتخاب نام برند یعنی این که علاوه بر نام بتواند یک تصویر ذهنی نیز در مخاطب ایجاد کند. برندهایی مانند جگوار، اپل، ردبول و غیره مثال مناسبی از این ویژگی نام‌های برند به شمار می‌روند. شاید شما بخواهید نامی مشابه با یک برند معروف و شناخته شده برای محصول و خدمات خود انتخاب کنید و با خودتان فکر کنید که با این کار تاثیر مثبتی روی مخاطبانتان می‌گذارید!

اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. نام برند، نقش اساسی را در برندسازی و مدیریت برند شما بازی می کند. در واقع شما تبلیغات می کنید تا مهمتر از معرفی محصولات و خدماتتان، برندتان را به مخاطبان بشناسانید.

  • استعلام برند یکی از مراحل ثبت شرکت است که برای تعیین نام تجاری که در سند ثبتی شرکت قید می شود، ضرورت دارد.
  • این شرکت ها در انتخاب نامی منحصر به فرد ، بیشتر از دیگران خلاق و با تجربه به نظر می آیند.
  • در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند.
  • شما برای تبلیغات و معرفی برند و یا شرکت خود علاوه بر نام برند، به یک لوگوی مناسب نیز نیاز دارید.

مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند. برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود .

مراحل ثبت برند علامت تجاری

اکثر اوقات برندها نشانگر مناطقی هستند که در آن تاسیس شده اند مانند امریکا، کاشی آریزونا. نام های جغرافیایی تمام فرهنگ و تاریخ شناخته شده یک محیط (خوب یا بد)، را به برند نسبت می دهند. اغلب این نام ها توسط شرکت هایی استفاده شده است که زمانی محدود به مخاطبان یک ناحیه بوده ثبت شرکت اند اما پس از مدتی رشد کرده اند. هرچه برند شما راحتتر تلفظ شود، بسیار بهتر دهان به دهان پخش خواهد شد. همینطور هر چه تعداد کلمات استفاده شده در آن کمتر باشد، به خاطر سپردن آن نیز سادهتر خواهد بود. ایمیل کار شماست که باید بسیار شبیه و نزدیک به نام تجاریتان باشد.

نام برند

ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید.

در آخر ایده‌هایی رو گفتیم که شما هم می‌تونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. تو این مقاله با موضوع جالبی با عنوان انتخاب نام برند همراهتونیم. خیلی از کسب‌وکارها برای پیدا کردن اسم مناسب برای برندشون جستجو می‌کنن. می‌دونین که پیدا کردن اسم مناسب چقدر می‌تونه تو آینده برند تأثیرگذار باشه. برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگو خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است، برندینگ یا برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می‌کنند.

زنجان، اراضی مصلی، نبش چهارراه پلیس، نبش مصلی یک، قطعه‌ ۸۸، واحد ۱، شرکت مسیرسفید

البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید . انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود .

منظور از اسم برند خارجی کلماتی هستند که به صورت کامل یا کوتاه‌شده در زبانی خارجی معنادار هستند. این اسامی مربوط به محصولاتی هستند که یا وارد می‌شوند و یا با مشارکت طرف‌های خارجی در داخل کشور تولید می‌شوند. برندهای مشهور دنیا معمولاً با تحت لیسانس قرار دادن شرکت‌هایی در کشورهای دیگر، به ارائه محصولات خود تحت اسم برند اصلی خود می‌پردازند. انتخاب نام برند لاتین طبق قانون فقط با ارائه کارت بازرگانی امکان‌پذیر خواهد بود.

یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت و عدم موفقیت کسب و کارها انتخاب ثبت تغییرات شرکت است در این مقاله می خواهیم در مورد مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر بگیرید،صحبت کنیم. انتخاب نام برند مهم ترین مبحث در فروش و تبلیغات یک محصول یا کالا می باشد که به پیشرفت و توسعه کسب کار شما کمک شایانی می کند . اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است .

احتمالا تعداد زیادی نام به ذهنتان خواهد رسید همه را ثبت کنید در مرحله پایش بهترین ها باقی خواهند ماند. نام برند باید مانند بالن سبک باشد و برند یا کسب و کار شما را با خودش به بالا بکشد. نام های غیر کارشناسی و نام هایی که EXQ پایینی دارند، نام های سنگین تلقی می شوند و باید هزینه و انرژی زیاد آن ها را به دوش کشید. ۳- درصورتی که بیزنس شما برنامه بلند مدت و چشم انداز گسترده ای دارد و به بین المللی شدن نامتان فکر میکنید درخواست خود را وارد نمایید تا در اولین فرصت کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس بگیرند. ۲- نام های انتخابی خودتان را به برند اکسین ارسال نمایید و نظر تخصصی کارشناسان ما را درمورد آنها بدانید. بزرگترین و وسیع ترین بانک اطلاعاتی قابل ثبت ایرانی را در اختیار داریم.

بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید.

من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. انتخاب اسم برند می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی می‌کنند! اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد.

کداک، نخستین در عکسبرداری ارزان بها و زیراکس، نخستین در کپی کاغذ ساده. ساده، کوتاه و آسان باشد اگر مخاطبان شما نتوانند نام شرکت شمارا به‌راحتی هجی نمایند، ممکن است کمتر به آن توجه کرده و از کنارش بگذرند یا ممکن است آن را برای راحتی مخفف نمایند. ثبت برند تجاری شما باید به‌یادماندنی باشد و تعیین یک نام به‌یادماندنی مسلماً کار ساده‌ای نیست. 2022 © تمامی مطالب این سایت متعلق به برندگاه می‌باشد و انتشار آن خارج از برندگاه مجاز نمی‌باشد. در مقابل؛ انتقال نام تجاری تقریباً غیرممکن است و در صورت امکان نیز انتقال نام تجاری باید همراه با انتقال شرکت یا بخشی از آن باشد که با نام تجاری شناخته می‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند بیش از یک نام تجاری (شرکت) برای خود اختیار کند.