راهکار هایی برای انتخاب اسم برند

به عنوان مثال Southwest Airlines را در نظر داشته باشید، تبلیغات بی نقص و مبتکرانه آنها از یک نام تکراری یک برند فوق العاده ساخت. با این حال بسیاری از شرکت ها توانایی مالی Southwest را برای تامین بودجه ی تبلیغات رسانه ای ندارند و نمی توانندآژانس تبلیغاتی فوق العاده ای همچون GSDM را استخدام کنند. با شنیدن نام‌های توصیفی تا حد زیادی می‌توانید حوزه‌ی فعالیت برند را حدس بزنید. «ایران خودرو» و «ماشین‌سازی تبریز» و «ایسمینار» نمونه‌هایی از این نوع نام‌گذاری هستند. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند.

در حال حاضر در دنیای پر رقابت امروز، اکثر شرکت ها به دنبال ثبت برندی هستند که بتواند آوازه آن ها را به گوش مردم در سراسر دنیا برساند. اسم های گنگی مثل فناوری های نوین، راه گشایان دیجیتال و مانند این ها. چنین نام هایی شما را به زحمت بیشتری خواهند انداخت تا بتوانید یک برند بسازید. این طور ثبت برند نام های بی دست و پا به احتمال قوی در دریایی از مشابهت های اسمی غرق خواهند شد. استفاده کردن از چنین نام هایی در بسته های کالایی مصرف کنندگان که امروزه در حال رونق گرفتن هستند نیز به وفور قابل مشاهده است. به ویژه که برچسب های تقلید شده توسط خرده فروش ها به طور گسترده ای رواج یافته اند.

انتخاب نام تخصصی با تسلط کامل بر قوانین و تکنیک های انتخاب نام داریم. | گروه سازمند | استفاده از مطالب با ذکر نام آکام آتا و لینک به منبع بلامانع است. این شما هستید که نام تجاری خود را معروف می کنید و در انتها آن را تبدیل به نام برند می کنید نه نام تجاری شما.

نام تجاری شما بدون بازاریابی و تبلیغات ناشناخته و بدون معنی باقی می ماند. بعد از این که نام برند خود را انتخاب کردید، می توانید شروع به طراحی لوگو و ست اداری برای آن کنید. بعد از آن باید یک شعار تبلیغاتی انتخاب کنید و برای تبلیغات خود شروع به برنامه ریزی کنید. به خاطر داشته باشید در نامگذاری جدید برند تمام موارد مهم و کارشناسی را در نظر داشته باشید. نام‌ها را با زبان شناسان بومی کشورهای هدف مورد بررسی قرار دهید و به این ترتیب مطمئن شوید که نام انتخابی شما پیام‌آور چیزی است که شما می‌خواهید بگویید، نه معناهای دیگر. یک نام مناسب در عین حالی که باید متفاوت و خلاقانه باشد باید با موقعیت و ساختار برند شما نیز همخوانی داشته باشد.

  • سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند.
  • در این شرایط یا باید نام برند خود را تغییر دهید و یا نام وب سایت را متفاوت از نام برند انتخاب کنید که قطعا تاثیر منفی بر موفقیت شما خواهد گذاشت.
  • اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید.
  • آمازون استعاره از عظیم‌ترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است.

به نظرم برند یک، بهترین مسیر برای انتخاب دامنه با کیفیت است، استفاده از این سیستم را پیشنهاد می کنم. موتور بعدی هم «نیم‌اسمیت» نام دارد که برای شما اسم برند‌های پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه می‌سازد. اولین ثبت تغییرات موتور جستجو که تخصصی برای انتخاب نام دامنه است، «نیم‌مش» یا چشمه اسم، نام دارد. شما در این موتور جستجو می‌توانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخاب‌های قابل ثبت دامین خود مواجه شوید.

آژانس بازاریابی نوین

اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است.

از دیگر ویژگی‌های نام برند می‌توان به استفاده از نام‌های افسانه‌ای و معروف و البته مرتبط نام برد. برای مثال همه ما علی بابا را عنوان شخصی که همیشه در سفر بوده است می‌شناسیم. در صورتی که کسب و کار و خدمات شما به سفر مربوط می‌شود، انتخاب این نام برای برند شما می‌تواند انتخاب مناسبی به شمار رود. این ویژگی از انتخاب نام برند یعنی این که علاوه بر نام بتواند یک تصویر ذهنی نیز در مخاطب ایجاد کند. برندهایی مانند جگوار، اپل، ردبول و غیره مثال مناسبی از این ویژگی نام‌های برند به شمار می‌روند. اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند.

مشاوره انتخاب اسم برند

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. برای انتخاب اسم مجموعه ای آموزشی برای کودکان و نوجوانان به مشاوره نیاز دارم. به محض این که به اسم نهایی رسیدید، توصیه می‌کنیم که آن را به صورتی رسمی در دسته‌بندی نوع کسب و کاری که در آن کار می‌کنید، ثبت کنید.

طبقه بندی نام ­ها از دیدگاه موسسه بین المللی برندینگ Landor

داشتن هدف نهایی یک چشم انداز نهایی برای انتخاب اسم برند بسیار مهم است.(داستان برند آمازون را به خاطر آورید). این نوع نگاه شما می تواند برنامه ریزی روی کاغذ شما را به واقعیت نزدیک تر کند. بررسی و ارزیابی نام انتخابی می‌تواند کلید موفقیت انتخاب نام برند مناسب ثبت شرکت در تهران باشد. در نظر داشته باشید که نام برند شما باید به مذاق مشتریان شما خوش بیاید، بنابراین قبل از انتخاب قطعی نام برند، حتما آن را به نظر سنجی بگذارید. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.

اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید.