راهنمای ثبت شرکت تعاونی 1400【مراحل، مدارک و هزینه مورد نیاز】️️

در زمان ثبت شرکت تعاونی باید حداقل یک سوم سرمایه پرداخت شود و اگر بخشی از آن به صورت غیرنقدی باشد، این بخش ارزیابی و اسناد آن به شرکت تحویل داده شود. ⃰ پس از صدور آگهی تاسیس توسط ثبت شرکت ها و درج آن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران اداره تعاون نسبت به صدور پروانه تاسیس تعاونی اقدام خواهد نمود. حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه و فرصت اشتغال و نوع فعالیت تغییرات شرکت و رعایت اصل عدم تمرکز و تداول ثروت به موجب آیین نامه مصوبه وزارت تعاون تعیین می گردد.ولی در هر حال تعداد اعضا از هفت نفر کمتر نخواهد بود. تعاونی های تولیدی-توزیعی، شرکت هایی هستند که تمام یا بخشی از چند هدف موضوع فعالیت مختلف غیر مرتبط با هم که در انواع شرکت های تعاونی وجود دارد را یکجا در اهداف و عملیات خود منظور نمایند.به این تعاونی ها، تعاونی های چند منظوره نیز می گویند.

شرکت تعاونی، یکی از شرکت‌های تجاری بوده که مجوز آن را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌کند. شرکت های تعاونی در ایران از لحاظ تاسیس و تشکیلات و اداره جز در مورد اصول ذیل که در قانون شرکت های تعاونی تصویب شده است، تابع اصول شرکت های سهامی می باشند. معافیت تعاونی شرکت های تعاونی مصرف و مسکن کارکنان موسسات دولتی و غیر دولتی از مالیات، مشروط بر این است که طبق اساسنامه منحصراَ برای کارکنان یک موسسه تشکیل شده و فقط مجاز به تامین کالا و مسکن برای اعضا باشند. بازرسان موظفند گزارش جامعي راجع به وضع تعاوني خصوصًا فعاليتهاي مربوط به سال مالي تسليم نمايند .اين گزارش بايد ١٠ روز قبل از تشكيل مجمع عمومي عادي براي مراجعه اعضاء آماده باشد و در مجمع عمومي عادي قرائت گردد.

ایرسا ثبت دارای سالها تجربه در زمینه خدمات مالی شرکتها ، ثبت شرکت و ثبت برند می باشد. ♦ حداقل تعداد اعضا در زمان ثبت شرکت تعاونی و دوران فعالیت تعاونی مصرف ، از 250 عضو و در انواع شرکت تعاونی عام ، از 500 عضو و در انواع اتحادیه های تعاونی و سایر شرکت های تعاونی ، از 7 عضو نباید کم تر باشد. به غیر از ارائه مدارک به اداره ثبت شرکت ها باید هیئت مدیره مدارک لازم را به وزارت تعاون یا اداره تعاون شهرستان نیز ارائه نماید. بر این اساس باید شرکت تعاونی کشاورزی را نوعی شرکت تعاونی تعریف کرد که با مشارکت حداقل 7 نفر به عنوان سهامدار به ثبت رسیده باشد و کلیه سهام این شرکت تعاونی در اختیار اعضایی باشد که به عنوان کشاورز شناخته می شوند و یا با فعالیت کشاورزی در ارتباط مستقیم هستند.

مزایای تاسیس شرکت تعاونی کشاورزی

ثبت شرکت، تشخیص شرکت را برای اعضا میسر می کند و اطلاعات مربوط به وضعیت شرکت برای کسانی که مایل به ورود به معامله با شرکت هستند، فراهم می کند. مجمع اصلی که با تجمع اعضای تعاونی و یا نمایندگان آن ها تشکیل شده است . • شرکت تعاونی که امور مربوط به بیمه محصولات و حیوانات را انجام می دهد.

در اجرای پروژه های بزرگ، باید قابلیت شرکت هایی که دارای مجوز صلاحیت هستند، مطابق با آیین نامه ی پیمانکاران هم ارزیابی شود. کارشناسان و وکلای خبره ما در موسسه حقوقی ویونا آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان و تخصصی به شما عزیزان در هر کجای ایران هستند. شرکت های تعاونی آثار مطلوبی روی طرز رفتار اقتصادی فرد ایجاد می کند. شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی؛ تفاوت و شرایط ثبت آنهاشرکت مختلط سهامی و غیرسهامی چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین شرکت مختلط سهامی با غیرسهامی وجود دارد؟ چگونه باید شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی را به ثبت رساند؟ تا پایان مقاله ما را همراهی کنید. همچنین رسیدگی به شکایات احتمالی از نحوه مدیریت و عملکرد هیات مدیره نیز به عهده بازرس است که نتیجه آن را باید به مجمع ارائه دهد. بازرسان نیز مسئول نظارت بر عملکرد هیات مدیره اجرای تصمیمات مجمع و اساسنامه را بر عهده دارند.

ثبت شرکت قلاب دوزی

هیئت موسس اساسنامه شرکت تعاونی را مطابق قانون و مقررات و درخواست آن را با اساسنامه مصوب وزارت تعاون تهیه می کند. ثبت یک شرکت تعاونی دولت را نیز قادر می سازد تا نوع فعالیت، میزان سرمایه گذاری، تعداد و وضعیت عمومی شرکت هایی را که می توانند در وضعیت اقتصادی هر کشور مؤثر باشند، بداند و سیاست های اقتصادی آن را بهتر تعیین کند. شرکت تعاونی یکی از انواع پرطرفدار شرکت‌های تجاری‌ست که بیشتر در قالب تعاونی خاص به ثبت می‌رسد. در این مطلب علاوه بر معرفی شرکت تعاونی به شرایط، مزایا و نحوه ثبت آن اشاره کردیم. در صورتی‌که می‌خواهید شرکت خود را در این قالب به ثبت برسانید، می‌توانید به عنوان راهنمای مسیر مراحل ثبت شرکت را انجام دهید. شرکت‌های تعاونی اعم از تعاونی تولید یا توزیع با ۷ نفر عضو تاسیس می‌شوند.

در ادامه، به تعدادی از قوانین نشان‌دهنده این معافیت اشاره کرده‌‌ایم. در مرحله اول، نمایندگان اعضای تعاونی در حوزه‌های مختلف شرکت تعیین و مجمع عمومی در مرحله دوم با حضور نمایندگان منتخب تشکیل می‌شود. این امکان وجود دارد که دولت ضمن رعایت اصول چهل و سوم و چهل و چهارم قانون اساسی واحد‌های صنعتی یا کشاورزی یا خدماتی یا امثال آن‌را که جزو اموال عمومی است، در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار دهد.

در شرکت تعاونی همه اعضای آن بدون در نظر گرفتن آنکه چه میزانی سهام درشرکت دارند فقط دارای یک رای می باشند و در واقع تصمیم گیری در شرکت تعاونی با در نظر گرفتن خود اعضاست و به سرمایه کاری ندارد. خ- ارسال یک نسخه از آگهی دعوت به منظور درخواست از اداره کل/ اداره تعاون جهت معرفی ناظر در اولین جلسه مجمع عمومی عادی. چ- انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی (طبق فرم شماره 3) با رعایت فاصله زمانی حداقل 20 روز و حداکثر forty روز از تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی. اعضا در جلسه مجمع عمومی عادی، اعضای هیئت مدیره و بازرس‌های شرکت تعاونی خود را انتخاب می‌کنند. جلسات مجمع معمولاً به صورت سالیانه و جلسات هیئت مدیره به صورت دو هفته یک بار برگزار می‌شود.

  • شرکت های تعاونی در ایران از لحاظ تاسیس و تشکیلات و اداره جز در مورد اصول ذیل که در قانون شرکت های تعاونی تصویب شده است، تابع اصول شرکت های سهامی می باشند.
  • در این نوع شرکتها ارائه مدرک کاتر بازرگانی توسط یکی از شرکا الزامی میباشد .
  • عضویت اعضا در تعاونی آزاد است به این معنی که می‌توانند هرزمان نیاز دیدند با رعایت شرایط قانونی عضو تعاونی شوند.
  • ٧-رأىگيري براي اتخاذ تصميمات در مجامع عمومي فوق العاده و انتخاب هيأت مديره و بازرسان به صورت كتبي با ورقه خواهد بود و براي ساير تصميمات رأىگيري با قيام و قعود صورت می گيرد.
  • شرکت تعاونی عام محدودیت در جذب اعضا ندارد اما شرکت تعاونی خاص مختص گروه مشخصی از افراد، مانند کارگران، معلمان و غیره است.
  • به استناد تبصره(۱) بند«و»ماده(۹) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی ـ مصوب ۱۳۸۷ـ اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تصویب و زمینه تاسیس آن در سال ۸۹ فراهم گردید.

اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید. آموزش حاضر برای دانشجویان حقوق، مدیریت و علوم مالی و اقتصادی، مفید به شمار می‌رود. تعاون به معنای باهم کارکردن برای انجام یک هدف مشترک در طول ادوار تاریخی وجود داشته است به عبارت دیگر تعاون اقتضای زندگی اجتماعی بوده است.

مزایای ثبت و تشکیل شرکت تعاونی

پس از ثبت شرکت تعاونی در دفتر جداگانه و همچنین در دفتر دیگری که حاوی شماره ردیف و خلاصه شرکتنامه و اساسنامه است، خلاصه اساسنامه باید ظرف یک ماه از ثبت شرکت در روزنامه های رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار منتشر شود. تدوین سوابق از مجمع تأسیس ثبت شرکت در تهران و اولین مجمع عادی و اسامی اعضا و هیئت مدیره منتخب، بازرسان و مدیران کل شرکت. همان طور که گفتیم ثبت هر شرکت یا اتحادیه تعاونی مستلزم اقداماتی است که پیش از اقدام برای تشکیل آن، طبق مقررات، به تصویب وزارت تعاون برسد و «مجوز ثبت» صادر شود.

اعضای هیئت مدیره و بازرس‌های شرکت تعاونی توسط اعضا در جلسه مجمع عمومی عادی، انتخاب می‌‎شوند. حداقل تعداد اعضاء در زمان ثبت شرکت تعاونی و دوران فعالیت آن نباید از 7 نفر عضو کمتر باشد. مدارک لازم ثبت برند تجاری ظرف مدت 5 روز از طریق اداره تعاون به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود. اداره تعاون پس از انجام اقدامات اداره ثبت شرکتها و صدور آگهی تأسیس، نسبت به صدور پروانه تأسیس شرکت تعاونی اقدام خواهد نمود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تعاونی

ـ برگ رسید صندوق تعاون یا بانک كه نشان دهد سرمایه پیش بینی شده برای ثبت شركت تعاونی به حساب بانک یا صندوق واریز شده است . ج- افتتاح حساب به نام «تعاونی در شرف تأسیس» در بانک توسعه تعاون و یا حسابی که توسط بانک توسعه تعاون در یکی از بانکها تعیین می‌گردد. اگر کلیه مدارک حاضر باشد (کپی مدارک شناسایی اعضا و گواهی عدم سو پیشینه ) حدود ۲ ماه تا ثبت نهایی شرکت زمان خواهد برد . موسسه مشاوران شما را به خواندن مقاله قانون چگونه شرکت بازرگانی تاسیس کنیم دعوت می نماید.

مجمع عمومی فوق‌العاده نیز بنا به تقاضای کتبی حداقل یک سوم اعضاء تعاونی یا اکثریت مطلق اعضاء هیات مدیره، بازرس یا‌ بازرسان با حضور حداقل دو سوم اعضای کل مجمع تشکیل می‌شود. وظایف این مجمع، تغییر مواد در اساسنامه، تصمیم‌گیری نسبت به عزل یا قبول استعفای هیات‌مدیره و انحلال یا ادغام تعاونی است. تعاونی‌های توزیع عبارتند از تعاونی‌هایی که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف‌ کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و به‌ منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها تامین می‌نمایند.

اصول به طور کلی درمورد هر پدیده‌ای عبارت است از ویژگی‌های مشخص کننده و متمایز کننده آن پدیده به صورت دقیق تنظیم بیان شده‌اند. یعنی اصول تعاون تعیین کنننده ماهیت تعاونی‌ها و متمایز کننده آنها از شرکت‌های غیرتعاونی می‌باشد. با توجه به ترکیب اقتصاد جامعه ما که به حضور سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تاکید می‌کند. مسلما تعیین سه بخش به معنی سه ماهیت متفاوت است، با سه اثر و بازتاب متفاوت در جامعه. لذا مشخص است که تعاونی‌ها و بخش تعاون باید متکی بر اصول خاص خود باشد تا ماهیت خاص خود را به دست آورد. اصول تعاونی‌ها از راه تجربه و حس مشترک بسیاری از مردم به دست آمده است نه از راه کشف و شهودی که معدودی از آن برخوردار هستند تا کنون درحدود 60 اصل برای تحقق هدف‌های تعاونی به عنوان مفاهیم اصلی انتشار یافته است.

پست شد در : misc