راهنمای انتخاب نام برند

گروهی دیگر ترجیح داده‌اند از واژه‌های مخفف استفاده نکنند. تعدادی دیگر از برندهای تجاری نام‌هایی عمومی را انتخاب کرده‌اند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزه‌ی فعالیت ثبت برند تجاری برند ندارد. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند.

  • با این حال، بسیاری از سازمان‌ها با یک رویکرد بسیار اتفاقی و حذف مراحل بسیار مهم، اقدام به نامگذاری برند خود می‌کنند که این باعث طولانی و هزینه‌دار شدن فرآیند نامگذاری می‌شود.
  • الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند.
  • بسیاری از شرکت‌ها ارزش یک نام خلاقانه ولی خلاصه را دست کم می‌گیرند در حالی که یک نام کوتاه نیز می‌تواند همان اطلاعات راهبردی برند را به صورتی متمایز انتقال دهد.
  • شما تنها یک شانس برای تاثیر گذاری مثبت روی مخاطب خود دارید.
  • یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

در چنین وضعیتی یک نام متفاوت می تواند یک نقطه قوت برای کسب و کار شما باشد. هر وقت از برند و برندسازی صحبت می‌شود، انتخاب نام برند هم به عنوان یک دغدغه‌ی مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.

تبادل نظر درباره اسم

بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامس‌هایی تولید می‌کند که برای سلامت دندان‌ها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. اگر شما بدنبال انتخاب یک نام برند مناسب برای استارتاپ، محصولات، خدمات و کسب و کار خود هستید، خوب است که قبل از آغاز این کار به ماهیت تجارت خود توجه کنید. هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید.

به‌همین دلیل، قبل از نامگذاری برند، باید نام برند، مورد مطالعه و بررسی عمیق قرار گیرد. دیگر زمان آن نیست که مانند کارخانه‌های سوهان قم نام برند محصولات خود را بر اساس نام خانوادگی یا پدران و برادران تعیین کنیم. نام‌­ها جزو مؤثرترین ابزارهای ارتباط برند با مخاطبان به شمار می­‌آیند. در کشور ما هم برندهایی مثل اشی-مشی، مَزمَز و چین‌چین از همین فرمول انتخاب اسم برند استفاده کرده‌اند‌؛ اما اگر راستش را بخواهید هیچ فرمول تضمین‌شده‌ ای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد. بااین‌ وجود اگر اسم برندتان برخی از ویژگی‌ها را داشته باشد، هم استفاده‌ از آن و هم به خاطر سپردنش برای مردم آسان‌تر خواهد شد. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است.

استفاده از نام‌ های تجاری در ساخت اسم شرکت

حتما به این نکته توجه کنید که انتخاب نام درست روی آینده برند شما حتما تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مطلب از پنتازوم، راهنمایی هایی واقعا مفید از چگونگی انتخاب نام مناسب و نحوه ی ایده پردازی در خصوص آن را برای شما آماده کردیم. نام‌هایی برگرفته از کلمات انگلیسی و یا زبان‌های دیگر، دسته چهارم در انتخاب نام برند است. در صورتی که نام برند شما قرار است جهانی باشد، شما باید به معنی آن در زبان‌های دیگر نیز توجه کنید.

اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک می‌توانید اسم خوبی انتخاب کنید. البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید. اسم‌های خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسم‌های برند به شمار می‌روند.

مشاوره انتخاب اسم برند

برای مثال سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای سه ستاره و در زبان دانمارکی به معنای یک بازی خوب است. اسم‌های مخفف دسته بندی دیگری در انتخاب نام برند است که بسیار نیز معروف و پرطرفدار است. در این نام شما ثبت شرکت در تهران معمولا حروف اول یک شعار تبلیغاتی، خدمات، ویژگی‌ها و یا نام‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهید. برای مثال مپنا در ایران یک نام شناخته شده ایرانی است که مخفف شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران است.

نامی را انتخاب کنید که بتواند به‌عنوان دامنه وب‌سایت شما قرار بگیرد. فرآیند انتخاب نام یا نامگذاری برند بر اساس اندیشه و دستاوردهای تحقیقات بازار با هدف تاثیرگذاری بر مشتریان هدف انتخاب می‌شود. نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است و مواردی از قبیل جایگاه یابی، طرح و نشان، بسته‌بندی و سایر ویژگی‌های سازمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استراتژی کسب و کار 2022 : 10 روش برای رشد کاسبی کوچک شما!

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. چنانچه قصد نداشته باشید نام برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، تصمیم گیری برای انتخاب آن ساده‌تر خواهد بود. چراکه قوانین ثبت نام شرکت‌ها با بایدها و نبایدهایی که دارد دایره انتخاباتتان را محدودتر می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را به ثبت رسمی و قانونی برسانید و به دنبال پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای آن هستید حتما باید از تجربیات بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید. سایت‌هایی در زمینه ثبت تغییرات شرکت، فروش برند آماده، مشاوره واگذاری برند و…

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید. محدودیت‌ها، وجود واقعی ندارند بلکه ساخته و پرداخته ذهن انسان هستند. بر اساس ماده 1863 قانون تجارت، به آن دسته از شرکت هایی که برای انجام امور تجاری و با نام مخصوص بین حداقل دو نفر تشکیل می شود، شرکت نسبی می گویند و مسئولیت هر کدام از شرکاء به میزان… مخفف نام ها مانند () و یادتان باشد اگر نام برند شما انگلیسی باشد باید از حروف بزرگ استفاده کنید. نام تجاری شما باید به نحوی انتخاب شود که سایرین نتوانند از آن نام استفاده کنند.