دولت هند مجوز کمک‌های خارجی به موسسه خیریه ‘میسیونرها’ مادر ترزا را تمدید نکرد

سفارتخانه‌ها و نهادهای ‏مدنی خارجی موضوع ماده (۵) و سایر نهادهای ‏بین‌المللی و دایر کردن شعبه و دفتر نمایندگی در خارج از کشور. د- نحوه ارائه گزارش مالی و اجرایی به مراجع ذی‌‌ربط و ذی‌نفعان. ماده ۱۳- انتخاب نمایندگان تشکل‏ها برای عضویت در شوراهای استانی و شهرستانی، بر اساس دستورالعمل مصوب شورای ملی صورت می‏گیرد.

مجوز موسسه خیریه

قبل از رزرو مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید با بررسی وکیلو متخصصین حقوقی بر اساس عملکرد و امتیاز فعالیت تخصصی آنها فرد مناسب جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنیرا انتخاب کنید. در صورتی که وکیل یا کارشناس حقوقی هستید با ورود به حساب کاربری خود می‌توانید برای این پرسش جواب بنویسید. در صورتی که متخصص تشخیص بدهد می‌تواند برای ارائه خدمات از شما هزینه‌ای دریافت بکند، این کار از طریق صدور فاکتور برای شما صورت میگیرد و شما هزینه را به بنیاد وکلا پرداخت میکنید.

کمک به ایجاد بستری مناسب برای به وجود آوردن روحیه مسئولیت پذیری بین اعضای موسسه با توجه به بضاعت مجموعه. دو نسخه اوراق شرکت شامل اساسنامه، صورت جلسه، اظهارنامه که باید مطابق اصول و عرف تنظیم شود. موسسه باید دارای دفتر مرکزی باشد که تحت عنوان اقامتگاه شرکت مدنظر است. صلاحیت تمام موسسین و شرکا باید لحاظ شود و این مهم برعهده وزارت کشور است. خیریه های توزیع کننده، فعال در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و توانیابی و بازپروری، خدمات مشاوره و پژوهش و آموزش در ایران فعالیت دارند. این سامانه موجب شده رفت و آمدهای زمان بر و خسته کننده در فرایند اخذ مجوز کاهش یابد.

در غیر این صورت از این کار امتناع کنید و به سازمان‌های خیریه معتبری که شناسه ثبت دارند مراجعه کنید. حداقل دو نفر از اعضای تشکیل دهنده ی موسسه باید مدرک کارشناسی داشته باشند و مدیرعامل آن باید حتما مدرک دیپلم داشته باشند. ثبت موسسه خیریه از ثبت برند تجاری امور بسیار دشوار ثبتی می باشد و ما به شما توصیه میکنیم که ثبت موسسه خیریه خود را با خیالی آسوده به وکلای برجستهخانه ثبتبسپارید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نوع فعالیت موسسات غیر انتفاعی و خیریه ای باید مرتبط با سازمان بهزیستی باشد.

کمیسیون ماده ۲۶ برای تاسیس موارد زیر فعالیت دارد

پس لازم است ترکیبی از چند درس را در برنامه‌ی مطالعاتی یک روز خود داشته باشد. بازی های فکری ، تشویق کودک به حل سوالات مختلف ، تمرکز بر روی چیز های مختلف مثلا یک میوه خاص و … می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند. ۱- در هر جامعه‌ای نیازمجموعه‌ای است که توان تصمیم گیری، استفاده از توان یکدیگر و ایجاد همگرایی نسبت به اتخاذ تصمیم در مورد انجام امورخیریه را داشته باشد. ۳-قبول هدایای غیرنقدی واموال منقول وغیر منقول ارز اشخاص حقیقی وحقوقی.

  • انجام اعمال خیریه و نیکوکاری در فرهنگ ایران، قدمتی دیرینه دارد.
  • موسسات خیریه باید غیرسیاسی، غیرانتفاعی و عام المنفعه با مشارکت و مساعدت افراد خیر جهت ارائه خدمات بهزیستی باشند.
  • ماده ۲۱- تقاضای ایجاد تشکل‏های محلی که توسط حداقل سه نفر از اهالی بالای هجده سال ارایه می‌شود برای ثبت اطلاعات به بخشداری محل فعالیت ارایه می‏شود.
  • موسسات خیریه معتبر معمولا حساب بانکی با نام موسسه دارند و از خیرین می‌خواهند که مبالغ خود را به آن حساب واریز کند.
  • موسسه خیریه مهر امام هادی (علیه السلام) از تاریخ 2 خرداد 1390 کار خود را به شکل رسمی آغاز کرد.لازم به ذکر است که پیش از آن نیز موسسه بصورت غیر رسمی فعال بوده است.

در صورت ارسال درخواست (بدون نواقص) طی ۱۰ روز بررسی اولیه انجام شده و پاسخ لازم از سوی دبیرخانه هیات نظارت استان داده می‌شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام می باشد. کپی سند مالکیت یا اجاره نامه مکان تاسیس موسسه باید ارائه شود. اساسنامه موسسه باید تهیه شود و در three نسخه به امضای متقاضیان تاسیس موسسه برسد.

طرح زوج و فرد امروز تهران

تعیین و مشخص کردن مکانیسم های استفاده از توان مادی فعالان بازار سرمایه در جهت حمایت از نیازمندان. قطعا نوع، شیوه و فعالیت خیریه باید مشخص شده و توضیح داده شود. این ثبت می تواند به خاطر شکایت مردمی ، اعمال خلاف قانون و ضابطه های موجود لغو گردد.

البته بخش عمده این درآمدها اصولا باید صرف امور خیریه و اهداف موسسه خیریه شود. 8- با توجه به حفظ کرامت انسانی خانوارهای خدمت گیرنده موسسات غیر دولتی موظفند ضمن نگهداری پرونده های اجتماعی ارجاعی از طریق بهزیستی کلیه اطلاعات مربوط به آنان را محفوظ دارند . تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی مفید ثبت می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه.

دریافت مجوزهای قانونی راهی است برای ایجاد اعتماد متقابل بین جامعه و سازمان های مردم نهاد، که به منظور مرتفع نمودن و یا رفع یک معضل اجتماعی پدید آمده اند. در این مدل کاری موسسات هدف و غایت کلی بر اساس سود آوری بین اعضای موسسه است. به طور کلی این موسسات در حیطه اهداف غیر سیاسی و غیر تجاری تشکیل شده و به دو شکل انتفاعی و غیر انتفاعی نیز می‌باشند.

همچنین برای تامین سرمایه نیازی به صدور اعلامیه پذیره نویسی برخلاف ثبت شرکت سهامی عام نمی باشد و سرمایه توسط اعضا به تفکیک تامین خواهد گردید. پیش از ثبت سهامی خاص می بایست حداقل ۳۵٪ از سرمایه شرکت در حسابی به نام شرکت در آستانه ی تاسیس واریز شود. لازم به ذکر است که شرکت ثبت شرکت در تهران سهامی خاص را می‌توان پس از طی مراحلی به شرکت سهامی عام تبدیل نمود. حداقل شركا موسسات فوق نباید كمتر از دو نفر باشد و قید سرمایه هرمیزان مجاز می باشد. در مورد موسسات خیریه دولتی، اولین قدم تشخیص اعتبار یک سازمان خیریه، استعلام از طریق سامانه ثبت اسناد و املاک کشور است.

برخورداری از شفافیت بالای مالی از دیگر نقاط قوت و شاخص اعتمادسازی در بین نیکوکاران محسوب می شود. دارالاکرام با ارائه گزارشات منظم مالی به حامیان و هم چنین ارائه گزارش های عملکرد خویش طی سال های گذشته توانسته است در زمینه جلب و جذب مشارکت های مردمی ثبت تغییرات شرکت سابقه موفقیت آمیزی از خود برجای گذارد. تخلیه صندوق ها می بایست توسط کارمند موسسه خیریه و با حضور مالک محلی که صندوق در آن نصب گردیده است، در دو برگ صورت جلسه شده و یک نسخه از صورت جلسه نزد صاحب ملک و نسخه دیگر آن در محل موسسه نگهداری شود.

پست شد در : misc