شرکت های سهامی که قصد تغییر محل شرکت را دارند، باید جلسه مجمع عمومی تشکیل دهند و در صورت موافقت هیئت رئیسه، صورتجلسه ای را تهیه و به امضای تمامی اعضا برسانند. طبق قانون اشخاصی که ارائه دهنده سهام شرکت هستند هیئت مدیره نامیده میشوند. رئیس هیئت مدیره نیز با موافقت و تصمیم سهامداران حداقل به مدت دوسال انتخاب می شود. علاوه بر رئیس یک نفر نیز به عنوان نایب رئیس از طریق هیئت مدیره انتخاب میشود.
از ذکر عناوین صورتجلسه همچون «مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده» خودداری کنید. الف-تشکیل جلسه مجمع عمومی فوقالعاده و تنظیم صورت جلسه به امضای هیئت رئیسه رسیده باشد. به هر حال اگر شرکت در طول حیات خود نیاز به تغییر محل پیدا کرد مراحل و مدارک مورد نیاز جهت تغییر شرکت سهامی به شرح زیر خواهد بود. این موضوع حدود اهلیت شرکت را مشخص میکند و مدیران آن نمیتوانند خارج از حدود موضوع شرکت تصمیمی بگیرند.
- در این صورت برای تکمیل نوع ارتباط این دو شخص، باید گزینه نماینده قانونی انتخاب شود.
- بنابراین تاسیس شرکت به تنهایی دارای تشریفات و مراتبی نیست بلکه شرکت در طول حیات خود با برخی تغییرات روبهرو میشود که باید برای انجام آن اقداماتی انجام شود.
- موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند.
- شرکت هایی که در زمان ثبت شرکت، موضوع فعالیت خود را در…
- ثبت صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده در خصوص اجازه نقل و انتقال سهام.
- از جمله اینکه نام آن را تغییر دهند، تعداد شرکا یا سرمایه را افزایش یا کاهش بدهند،… .
در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس ادارهی ثبت شرکتها اقدام به تهیهی پیشنویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل میشود. یکی از دغدغه های مدیران شرکتها، تنظیم و تسلیم صورتجلسه تغییرات شرکت ها از جمله مجامع عمومی و فوق العاده مربوط به شرکتشان می باشد. اطلاعات تکمیلی مربوط به انواع تغییر شرکت را ثبت میکنید. انتخاب نوع صورتجلسه و یکی از گزینههای جلسات هیئتمدیره، انجمن عمومی سالیانه یا فوقالعاده در این مرحله صورت میگیرد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود، دقت در وارد کردن تاریخ برگزاری جلسهها است. زمانیکه شرکت در طول فعالیت خود نیاز به اعمال تغییرات دارد میتوانید این تغییرات را هر زمانی که دوس داشتید اعمال کنید.
هر گونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه ثبت تغییرات شرکت کاملاً رایگان است. ثبت صورتجلسات تغییرات ر محل با مجمع عمومی فوق العاده. ثبت صورتجلسه تغییرات انتخاب مدیر/ مدیران و ناظر/ ناظر تصویه. هیچگاه انواع متفاوتی از صورتجلسه را در یک صورتجلسه نگنجانید .از انتخاب عناوین صورتجلسه همچون «مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده» اجتناب کنید.
پس از دعوت و تشکیل جلسه، تصمیمات گرفته شده برای شرکت باید برای برگه ای که اصطلاحاً به آن صورت جلسه گفته می شود تنظیم گردد و برای تنظیم و ثبت صورتجلسات لازم است نکاتی را رعایت کنید که بسیار پیچیده و ظریف هستند. متن صورتجلسه تایپ شده در سامانه عیناَ باید با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت شرکت ها داده شده مطابق باشد. کلیه تغییرات ایجاد شده در شرکت مانند تغییرات اساسنامه ، تغییر در سرمایه شرکت مانند کاهش یا افزایش سرمایه ، انحلال شرکت ، ورود و خروج شرکا ، تغییر اعضای هیئت مدیره یا تغییر سمت آنها ، تغییر حق امضا ، انتقال سهام و … باید به ثبت برسد. ارسال اصل مدارک و مستندات لازم از طریق پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری محل اقامتگاه قانونی شرکت مورد تقاضا. هزینه ی ثبت تغییرات شرکت بسته به نوع تغییراتی که می خواهد انجام شود، تعداد صورتجلسات، نوع شرکت و میزان حجم متن آگهی تغییرات که می بایست در روزنامه رسمی چاپ گردد متفاوت می باشد.
تغییرات از طریق هیئت مدیره شرکت
ثبت تغییرات شرکت ارزان را با همکاری کارشناسان بینش انجام دهید. ۱۳هیات مدیره می بایست با تنظیم صورتجلسه و امضا آن مدیر عامل شرکت را انتخاب کند. ۳- بنا بر قواعد مراتب دعوت و تشریفات برگزاری جلسات هیات مدیره مشتمل بر معین کردن فرصت جهت حاضر شدن در جلسه هیات مدیره و مکان گردهمایی و شیوه ی دعوت از هیات مدیره در اساسنامه شرکت تعیین ثبت تغییرات شرکت می شود. امهال دعوت از هیات مدیره می بایست چنان در نظر گرفته شودکه وقت و مجال عملی جهت شرکت در جلسه برای هیات علمی میسر باشد. باید دقت داشته باشید که در یک صورت جلسه از انواع مختلف صورتجلسات را بصورت یکجا به کار نگیرید مانند مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده.در غیر این صورت صورتجلسه شما مورد قبول نخواهد بود.
سپس تعداد اعضای حاضر در جلسه را اعم از اینکه کلیه شرکا یا اکثریت شرکا می باشند را انتخاب می کنیم. نسق چیست؟ (بند ۵ ماده ۹ لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیا اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ۲۵/۶/۱۳۵۸ مصوب ۲۶/۱/۱۳۵۹ شورای انقلاب). در انتها به قسمت پذیرش نهایی رفته و مراحل را به دقت انجام دهید. نیز مشخص می نماید که جلسه با حضور تمامی اعضا تشکیل شده یا اکثریت اعضا حضور دشته اند که در این حالت نیز باید آیتم مورد نظر مشخص شود. برای وارد کردن شخص کلید «افزودن شخص جدید» را کلیک می نماییم.
اگر نوشتن صورتجلسه خود را به کارشناس ثبتی نمی سپارید، حتما با مشاور برای تنظیم آن صحبت کنید.تبعات وجود اشتباه در نگارش صورتجلسه باعث خواهد شدکل پرونده شما رد شود وتمام امور را از اول با از دست دادن هزینه و زمان ادامه دهید. اما میانگین آن 450 هزار تومان برای هر صورتجلسه می باشد که ما هم همین قیمت را برای هر صورتجلسه در نظر گرفته ایم. اما تشخیص تعداد صورتجلسات کمی تخصصی می باشد اما با ذکر چند مثال بخش عمده تغییرات و نوع صورتجلسات را متوجه خواهید شد. قبول و یا رد پیشنهادهایی که توسط هیئت مدیره، بازرسان و یا یکی از سهامداران ارائه می شود.
مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت
نام شرکت تائید شده، افتتاح حساب نیز شده است و در مرحله ارسال اساسنامه و اظهارنامه و سایر مدارک متوجه شدم که در بند حق امضا را اشتباه وارد شده و میخواهم حق امضا همه سهامداران در اسناد و مدارک باشد. ۳تا صورتجلسه در سایت ثبت کردم و صورتجلسات مجمع عادی و فوق العاده برای درج در روزنامه تأیید شد. ولی متأسفانه به صورتجلسه هیئت مدیره ایراد وارد شد و ایرادش هم این بود که تا آگهی مربوط به مجمع فوق العاده چاپ نشه بررسی ثبت شرکت این آگهی امکان پذیر نیست. متأسفانه ابلاغیه رفع نقص رو پست نکردم و همینطوری یک بارکد پستی زدم تا شاید دوباره بررسی بشه ، الانم وارد درخواست که می شم وضعیت رو زده ارسال نامه اصلاحی ، به نظرتون چیکار باید بکنم تا بررسی بشه دوباره چون اون دو تا آگهی هم چاپ شده در روزنامه. همانطور که در زمان ثبت شرکت آگهی ثبت در روزنامه کثیرالانتشار منتشر میشود؛ بعد از ثبت هم با هر تغییری آگهی تغییرات صادر و منتشر میشود.
هر شرکتی موظف است که بداند سالیانه میزان سود و زیان آن چقدر است. بنابراین بطور دقیق این اطلاعات را هیات مدیره ارائه می دهد. که پس از تایید بازرس و بررسی اعضای حاضر در مجمع، ترازنامه به تصویب مجمع عمومی خواهد بود. با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود. که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیات مدیره می باشد.
در مرحله سوم باید نوع تصمیم جلسه را تعیین نموده و سپس گزینه افزودن تصمیم جلسه را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب شدن هیئت مدیره، مدیر باید سمت خود را قبول کند. مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره نمی توانند ثبت برند بدون اجازه هیئت مدیره در معاملات شرکت دخالت نمایند. اگر معاملات بدون اجازه هیئت مدیره انجام گیرد می توان این معاملات را باطل نمود. اما ادامه کار با شماره پیگیری جدید امکان پذیر خواهد بود.