با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی پیگیری ثبت تغییرات شرکت مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.
اسم برند شما باید معنا و مفهوم داشته باشد و به صورت خیلی پنهانی محصولات و شعار برندتان را نمایندگی کند. حال اگر نامی را انتخاب نمایید که شرکتهای بزرگ پیش از شما انتخاب نمودهاند (در حوزههای دیگر)، قطعا برندتان در بین انبوه تبلیغات آنلاین و محیطی گم خواهید شد. معمولا از سوی مدیران یک سازمان زمان زیادی صرف طراحی، تولید و کنترل کیفی یک محصول تا پیش از عرضه آن به بازار میگردد، اما عرضه تحت چه نامی ؟ اینجاست داستانبرندسازی(برندینگ) آغاز میشود . نامی که به راحتی به یاد بیاید، اما مخاطب کاربرد آن را به خاطر نیاورد، حتما در برندینگ آن ضعف بزرگی وجود داشته است.
گزارش کارگاه آموزش موفقیت فردی، مدرسه کسبوکار سیحامی، قسمت اول
این موضوع در نام دامین برای سایتهای اینترنتی بیشتر بارز است. این نام شبیه کانگورو دیده و خوانده میشد و این یک تداعی نامناسب محسوب میشد. سعی کنید تا جایی که میتوانید یک لیست کامل از رقبای محلی، کشوری و حتی خارجی خود تهیه نمایید.
- شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست میتوانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید.
- و یاعنوان کمپین تبلیغاتی Sloganبهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد.
- معیارهای متعددی برای شیوه انتخاب نام تجاری موفق وجود دارد.
- اما اگر بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام گذشت و به دلایل مختلف شرکتی ثبت نشد، حتی برای تغییرنام هم، متقاضی میبایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام کند.
این نوع نگاه شما می تواند برنامه ریزی روی کاغذ شما را به واقعیت نزدیک تر کند. روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه. معیارهای انتخاب اسم برند چیست؟ انتخاب اسم جذاب و کاربری برای یک برند تا چه حد مهم است؟ جواب تمام این سوالات را در این مقاله بخوانید. در انتخاب نام برخی برندها از واژههای ایرانی (فارسی یا زبانهای سایر اقوام ایرانی) استفاده شده است.
فقط به خاطر داشته باشید که نام های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. بهترین بخش انتخاب اسامی برند آن است که اگر نتوانید نام مناسبی پیدا کنید، میتوانید آن را بسازید. نامهای ساختگی ساخته خیال هستند که در صورت معنادار نبودن، نشان دهنده چیز خاصی نیستند.
مدیریت مذاکره
صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید. یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). امروزه استارتآپها به سختی نام شرکت خود را بصورت کلمات اختصاری انتخاب میکنند، اما به عنوان استراتژی بازسازی برند، استفاده از کلمات اختصاری در نام برند برای برندها جواب داده است. هر چند، به عنوان یک قاعده کلی، به یاد سپردن کلمات اختصاری برای مخاطبان سخت بوده و حتی برای ثبت برند نیز سختتر میباشد. از کلمات اختصاری برای نامگذاری برند از زمان پیدایش برندسازی استفاده شده است.
انتخاب نام برند در ایران تابع قوانینی است که بیتوجهی به آنها موجب اتلاف وقت و سرمایه متقاضیان خواهد شد. این اسم میتواند فارسی یا لاتین و بسیار استعاری یا کاملاً ساختگی باشد، اما نکتۀ بسیار مهم در انتخاب یا ساخت نام برند هماهنگی آن با کالاها و خدمات است. ساختن یک نام تجاری زیبا و منحصربهفرد نیاز به آموزش و صرف زمان دارد. در این مقاله، اصول نامگذاری برند را به طور کامل شرح دادهایم.
امروزه، برندهایی که بر اساس نام بنیانگذار باشند، کمتر شایع هستند. هر چند برندهایی مانند برندهای خوراکی پشمک حاج عبدالله نتیجه گرفتهند. ثبت کردن نامهای مبتنی بر بنیانگذار گذشته از نشان شجره موسسان آنها، قطعا آسان میباشد.
فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمیکند. ممنون که تا پایان این مقاله همراه وب سایت استاد وب بودید. امیدواریم مطالب و نکات گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. شما میتوانید در صورت تمایل برای مطالعه مقالات بیشتر ثبت شرکت به لینک مقالات زیر مراجعه کنید. ولی اگر شما میخواهید انتخاب دقیقتری داشته باشید یا اینکه در حال حاضر اطلاعاتی از مشتریان خود ندارید، میتوانید با صرف هزینهای بیشتر برای نامهای کاندیدتان موکاپ ها و صفحات فرود طراحی کنید.
ایران وبر
بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. اما جنبه منفی آنها، آسیب به برند با رشد و ایجاد تنوع در برند است. به ای معنی که اگر حوزه فعالیت کسبوکار در سایر زمینهها افزایش پیدا کند. همچنین ثبت کردن نامهای توصیفی در مناطقی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده میکنند، بسیار سخت است.
سالها پیش که لری پیج و سرگئیبرین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. همینطور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز میتواند کمک شایانی به مقوله اسم برندمان بکند. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. منظور از بصری بودن اسم برند، قابلیت استفاده از المان های گرافیکی و طراحی به اشکال مناسب است. این دسته از برندها به راحتی توانسته اند هم زمان یک تصویر واضح از خود را در ذهن مخاطب شکل دهند. درواقع دست طراح برای مانور روی ویژگی های بصری کاملا باز است.
البته شما چون به دنبال یک کسبوکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. مخصوصا وقتی یک برند موفق میشود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن میکنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری. چون اگر برندتان را ثبت نکرده باشید از نظر قانونی هیچ حقی ثبت برند نسبت به آن اسم ندارید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس.